تقویت باورهای اعتقادی در راستای توانمندسازی نیازمندان

اقتصاد ایران: در کنار رسیدگی به نیازهای مادی افراد نیازمند لازم است تا باورهای اعتقادی آن‌ها نیز تقویت شود، تا در انجام مسوولیت‌هایی نظیر مادری و همسری در کنار فعالیت‌های اقتصادی موفق باشند.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ در کنار رسیدگی به نیازهای مادی افراد نیازمند لازم است تا باورهای اعتقادی آن‌ها نیز تقویت شود، تا در انجام مسوولیت‌هایی نظیر مادری و همسری در کنار فعالیت‌های اقتصادی موفق باشند.

فاطمه ریاحی شصت و دو ساله مدیر عامل مؤسسه خیریه کریم اهل بیت (ع) از کودکی کمک‌کردن به دیگران را دوست داشت و با اتفاقی عجیب به صورت جدی وارد کار خیریه شد. ایده راه‌اندازی خیریه زمانی به ذهن او رسید که از وضعیت زندگی یک بانوی سرپرست خانوار مطلع شد. فردی که به خاطر مشکلات مالی به بیراهه کشیده شده بود. وضعیت اسفناک این خانم توجه خانم ریاحی را به سمت تلاش برای بهبود زندگی این قشر از جامعه جلب کرد.

گاهی کمک‌کردن به افراد نیازمند، شخصیت آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده و عزت نفس آن‌ها را دچار آسیب می‌کند. اگر فضای کار برای افراد ایجاد شود یا مثلاً وامی به آن‌ها پرداخت شود و اقساط آن‌ها با آبرومندی پرداخت گردد، هم مشکلات آن‌ها حل می‌شود و هم عزت نفس‌شان آسیب نمی‌بیند.

خانم ریاحی چهارده سال است که با این شرایط فعالیت می‌کند. او ابتدا در منزل کار می‌کرد اما فضای کافی در اختیار نداشت. در ادامه حسینه پایین مسجد محل را محل استقرار قرار داد ولی باز هم فضا کم بود. سپس از طریق شهرداری فضایی در یک فرهنگسرا در اختیار گرفت و در حال حاضر در آنجا مستقر است.

شیوه آن‌ها توانمندسازی افراد است و فعالیت بیشتری در حوزه زنان دارند. اگر خانمی که به آن‌ها مراجعه می‌کند مبتلا به اعتیاد باشد برای درمان و ترک اعتیاد به گروه‌های کنگره ۶۰ معرفی می‌شود.

برای رفع بیکاری از او درباره علایقش سوال می‌کنند و بر همان اساس تلاش می‌کنند کاری برایش پیدا کنند. خیاطی، قالی‌بافی، تهیه غذای خانگی تهیه محصولات ارگانیک، آماده‌سازی انواع سبزیجات خشک و تر پخت مربا و برخی از زمینه‌های کاری است که آن‌ها می‌توانند در اختیار افراد قرار دهند. زنی که کار می‌کند ابتدا باید زندگیش را حفظ کند. او باید وظایف مادری و همسری را هم انجام دهد و در کنار آن‌ها به انجام شغل بپردازد.

آن‌ها ما به تقویت اعتقادات آدم‌ها کمک می‌کنند تا در این مسیر استوارتر حرکت کنند. هر هفته چهارشنبه‌ها نماز جعفر طیار می‌خوانند و جلسات تفسیر قرآن دارند.

خانم‌ها باید در جامعه تحرک و نشاط داشته باشند، از این رو برای آن‌ها زمینه فعالیت‌های ورزشی و نشاط‌آور را فراهم می‌کنند. آن‌ها را به اردو و مسافرت می‌برند تا تبدیل به افرادی افسرده نشوند.

محل تأمین منابع این خیریه از کمک‌های خیرین است. فعالیت داخل مجموعه هم شامل کترینگ و تهیه غذا و فروش آن است که درآمدی ایجاد می‌کند به سمت خود اتکایی حرکت می‌کنند. اوایل برای محصولات تولیدی خانم‌ها بازاریابی و فروش هم داشتند. اما به این نتیجه رسیدند که باید این موارد را به خود مددجویان واگذار کنند.

خانم ریاحی با خیریه‌های زیادی در ارتباط است و تلاش می‌کند در شهر اصفهان خیریه‌ها را با هم مرتبط مند زیرا معتقد است برخی از کارهای خیر به شکل اشتباه انجام می‌شود و اگر فعالیت تمامی خیریه‌ها درست بود دیگر این تعداد فقیر نداشتیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ