چرا ظفرقندی با افزایش پذیرش دانشجو مخالفت کرده است؟ / بحث کمبود دارو و بیماران پروانه ای از کی آغاز شد؟

اقتصاد ایران: آقایان روح الله عباسپور و شریعتی نیاسر در جلسه رای اعتماد مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت صحبت کردند.

روح الله عباسپور نماینده مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت در مجلس با بیان اینکه :« امروز مسائل بهداشتی و درمان کشور مسائل امنیتی را ایجاد کرده است » خاطر نشان کرد :«شما زمانی که رئیس نظام پزشکی بودید تعرفه پزشکان در بخش خصوصی افزایش یافت ، این کجای ارتقای عدالت برای مردم است»

به گزارش سلامت نیوز روح الله عباسپور- نماینده مخالف وزیر پیشنهادی بهداشت در مجلس گفت : ما مدت مدیدی است چالش های اساسی را در حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی داریم تا جایی که اقدامات گدذشته باعث شده است که امروز مسائل بهداشتی و درمان کشور مسائل امنیتی را ایجاد کرده است از 282 نماینده محترم سوال می کنم کدام یک از شما در بحث مسائل بهداشتی و درمانی و پزشک عمومی و متخصصین و پرستاران و موارد دیگر مشکل ندارید؟

با توجه به این مسئله با توجه این مجلس گذشته دو فوریت را برای افزایش پذیرش پزشک را مصوب کرده دکتر ظفرقندی جواب دهد چرا با افزایش پذیرش دانشجو مخالفت نموده است؟

وی گفت :« شما زمانی که رئیس نظام پزشکی بودید تعرفه پزشکان در بخش خصوصی افزایش یافت ، این کجای ارتقای عدالت برای مردم است ؟»

روح الله عباسپور افزود :«دکتر پزشکیان دیروز پشت همین تریبون اعلام کرد من کسی هستم که همه درمانم درمان دولتی بوده ست مطب نداشته ام و در بیمارستان خصوصی به درمان نپرداخته ام اما جناب دکتر ظفرقندی با عنایت به اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی هستید و رییس مرکز آموزش تحقیقات بودید در کنار این مسائل به فعالیت های درمانی در بخش خصوصی اقدام کردید و شما در واقع در بیمارستان های دولتی اقدام به تاسیس مطب نمودید که با جهت گیری دکتر پزشکیان چقدر همخوانی داشته باشد؟

وی در پایان سخنانش گفت : « تخصص دکتر ظفرقندی برای ما محرز است اما یک شرط لازم اما کافی نیست نگرش ملی و غیرجناحی و امید به آینده بررسی کنید.»

شریعتی نیاسر دیگر مخالف برنامه های وزیر بهداشت در مجلس گفت :این شاخص ها در مواضع ظفرقندی چه جایگاهی دارد سیاسی ترین و جناحی ترین از سوی وی صادر شده است تمجید از سران فتنه که خط قرمز رهبری است اغتشاشات 1401 را جنبش پاک قلمداد کرد. ما سیاسی عمل نمی کنیم اما رهبر انقلاب فرمودند در موضوع جناح بندی های سیاسی همواره تاکید بر رفاقت کنید اما در برخی مسائل باید عبور از خط قرمز رعایت شود. 

وی افزود : «رهبر فرمودند فتنه نابخشودنی است چرا رهبر انقلاب اینقدر از این موضوع ناراحت بودند؟ اثرات کاهش مشارکت مردم،کشور را به لبه پرتگاه برده است، تحریم های هوشمند علیه جمهوری اسلامی فزاینده شد. بحث کمبود دارو و بیماران پروانه ای از کی آغاز شد؟ بعد از فتنه 88. ظفرقندی همچنان از سران فتنه تمجید می کند وی می خواهد از مجلسی رای بگیرد که 4 ماه پیش در یک سخنرانی گفتند انتخابات مجلس دوازدهم مهندسی شده است و انتخابات در جمهوری اسلامی مفهوم خود را از دست داده است. »

شریعتی نیاسر همچنین افزود : «دکتر پزشکیان امروز با رای 26 درصد مردم رییس جمهور هستند ظفرقندی بارها اعلام کرده است که سیاسی عمل نمی کنم ، اگر می توانند مواضعشان را اصلاح کنندو سابقه ایشان سابقه تند سیاسی است و مطالب ایشان در ماجرای اغتشاشات در فضای مجازی موجود است.»


وی گفت :«چند بیمار نتوانستند به بیمارستان برسند؟ چند ده میلیارد .مقام وزارت بهداشت پزشک بدون مرز نیست ممکن است پزشک متخصصی همه بیماران را تیمار کند و سوگند پزشکی دارد اما مقام وزارت بهداشت مقام حاکمیت در جمهوری اسلامی است وزیر بهداشت عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است و رییس دانشگاه ها را تعیین می کند.»
 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ