کتاب «سرپل در غرب کارون» در ساری رونمایی شد

اقتصاد ایران: ساری- آئین رونمایی از کتاب «سرپل در غرب کارون» تاریخ شفاهی امیر «ایرج جمشیدی» در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر یکشنبه در آئین رونمایی از کتاب با موضوع دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس قله حماسه، ایمان، معنویت و اخلاص بود، اظهار داشت: ما به عنوان رزمنده کوچک این واژه‌ها را از نزدیک و با تمام وجود درک کردیم.

وی با بیان اینکه تمام پیروزی‌های رزمندگان دلاور اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس مرهون این ارزش‌ها بود، ادامه داد: قدرت معنویت و استقامت در جنگ، قدرت ایستادگی و مجاهدت در راه خدا را در پیش داشت و جنگ ما با سایر جنگ‌های دنیا تفاوتش در همین مسئله بود.

این مسئول با بیان اینکه هرجا معنویت، ایثار و اخلاص بیشتری بود پیروزی‌ها پررنگ‌تر بود و رزمندگان با انگیزه‌تر و حماسی‌تر بودند، تصریح کرد: قدرت ایستادگی و مقاومت دوران دفاع مقدس مرهون ارزش‌های بزرگی بود که رزمندگان اسلام آفریدند.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه خاطرات آن دوران حقیقتاً یک گنجینه، میراث گرانبها و یک ثروت عظیم برای تاریخ این کشور به شمار می‌آید، بیان کرد: حماسه‌ای مانند دفاع مقدس در تاریخ این کشور نداریم و آنچه که ملت را در مقابل نظام سلطه توانست پیروز کند دفاع مقدس بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه رزمندگان و ایثارگران از شهدای زنده تاریخ دفاع مقدس هستند، اذعان داشت: حضور رزمندگان در جبهه یک حضور معنوی بود و امروز حضورشان را به عنوان وارثان آن دوران با عظمت و شهدای زنده تاریخ دفاع مقدس داریم و شنیدن خاطرات ارزشمند آن دوران از زبان اینها و مستندسازی آثار برای تاریخ این کشور یک گنجینه و یک میراث گرانبها برای نسل‌های آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه شعار ما «هر رزمنده یک کتاب» است، خاطرنشان کرد: نباید خاطرات هیچ رزمنده، ایثارگر و خانواده شهیدی از قلم بیفتد و ما موظف هستیم این گنجینه‌ها و میراث گرانبها را برای نسل‌های آینده حفظ و منتقل کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ