تجهیز خودروهای زائران کشورهای همسایه به پلاک ترانزیت موقت

اقتصاد ایران: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای جابه جایی زائران در ایران، ناوگان خودروهای مسافربری افغانستان، پاکستان و عراق را به پلاک استاندارد بین‌المللی مجهز و تردد آنها را قابل رهگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، طرح تسهیل تردد اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق با وسایل نقلیه زمینی با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و افزایش سفرهای زمینی به مقاصد زیارتی، از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

در پی مصوبات ستاد مرکزی اربعین و تأکید بر لزوم پایش و ردیابی ناوگان خارجی فاقد پلاک‌های استاندارد قابل خوانش توسط دوربین‌های جاده‌ای و پس از بررسی‌های گوناگون، مسئولیت تجهیز خودروهای زائران خارجی به پلاک‌های بین‌المللی موقت به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی محول و اقدامات لازم برای طراحی، تولید و ایجاد زیر ساخت‌ها با قید اولویت انجام شد.

این طرح با هماهنگی پلیس راهور فراجا و وزارت راه و شهرسازی به منظور نصب پلاک ترانزیت موقت و تردد خودروهای زائران کشورهای همسایه در گذرگاه‌های مرزی ایران در حال اجرا است.

در این راستا نمایندگان و کارشناسان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مستقر در گذرگاه مرزی مهران در استان ایلام (مرز ایران و عراق)، گذرگاه‌های مرزی میرجاوه و ریمدان در استان سیستان و بلوچستان (مرز ایران و پاکستان) و گذرگاه مرزی دوغارون در استان خراسان رضوی (مرز ایران و افغانستان) پلاک ترانزیت موقت به منظور تردد داخل ایران برای خودروهای مسافربری، صادر می‌کنند.

از مهمترین اهداف اجرای این طرح می‌توان به تسریع و تسهیل تردد زائران و عزاداران حسینی، کاهش زمان انتظار در ورودی مرزها، ایجاد امکان خوانش پلاک توسط دوربین‌های جاده‌ای، شناسایی و رهگیری خودروهای زائران خارجی در کشورمان، کمک به جابه‌جایی و نقل و انتقال زوار و همچنین کمک به ورود گردشگران خارجی به ایران، اشاره کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ