بازگشت سوت به پلیس راهور تهران

اقتصاد ایران: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: «سوت جزئی از تجهیزات ما در پلیس راهور است و همه همکاران من مجددا از آن استفاده خواهند کرد.»

ایسنا: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: «سوت جزئی از تجهیزات ما در پلیس راهور است و همه همکاران من مجددا از آن استفاده خواهند کرد.»

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در حاشیه نشست امروز خود با خبرنگاران، گفت: از قدیم ابزار کار پلیس مخصوصا پلیس راهنمایی و رانندگی، سوت بوده است و حتی در فیلم‌های قدیمی نیز مشاهده می‌کنید که پلیس در سرچهارراه‌ها از سوت استفاده می‌کند.

وی افزود: این سوت، در کنترل و روان سازی به همکاران من که در خیابان‌ها مستقر هستند؛ کمک بسیاری می‌کند و در بیشتر کشور‌ها نیز این مسئله رایج است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: سوت از گذشته با پلیس بود، اما مدتی است که از آن استفاده نمی‌شد، اما من به تمام همکارانم اعلام کرده اند که باید از سوت مجددا استفاده کنند.

موسوی پور گفت: سوت، جزئی از لباس و تجهیزات ما در پلیس است و نباید آن را حذف کرد. استفاده از سوت به عنوان یک دستورالعمل داخلی عنوان کرده ایم و همه باید از آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر کسی قصد توزیع کلاه ایمنی نذری داشته باشد؛ چه مسئله‌ای را باید مدنظر قرار دهد؛ افزود: این افراد باید حتما کلاه‌های ایمنی استاندارد را تهیه و توزیع کنند و می‌توانند از پلیس نیز در این باره مشورت بگیرند.

رانندگان خودروی پلیس اجازه جریمه کردن ندارند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا رانندگان خودروی پلیس نیز اجازه جریمه کردن دارند یا خیر، گفت: شهروندان باید دقت کنند که تنها همکاران من که لباس سفید پلیس راهنمایی و رانندگی بر تن دارند و اتیکت لباس آن‌ها مشخص است؛ می‌توانند رانندگان را جریمه کنند و سایر افرادی که راننده یا سرباز هستند؛ نمی‌توانند کسی را جریمه کنند. در صورت مشاهده اینگونه تخلف، شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۱۹۷، گزارش خود را ثبت کنند تا این تخلف توسط مسئولان مربوطه بررسی شود، زیرا این مسئله کاملا قابل پیگری است.

موسوی پور درباره افزایش حجم ترافیک در معابر تهران گفت: ما در پایتخت شاهد هستیم که روز به روز در شهر میزان تردد‌ها افزایش می‌یابد. در ورودی و خروجی شهر می‌توانیم آمار‌ها را بررسی کنیم که این میزان، یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودروی ورودی به تهران در هر روز است. این یعنی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تردد روزانه بعلاوه تردد خودرو‌های داخل پایتخت. داخل شهرها، نمی‌توان تردد‌های روزانه را بررسی کرد.

وی افزود:یک زمانی بود که ما اعلام می‌کردیم بار ترافیک صبحگاهی داریم درصورتی که امروزه این مسئله اصلا معنا ندارد و ما شاهد هستیم در طول روز نیز بیشتر معابر شلوغ و دارای ترافیک هستند و بار ترافیکی در طول روز پیوسته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ما شاهد هستیم که در این تابستان، میزان سفر‌های برون شهری کاسته شده، اما میزان سفر‌های درون شهری افزایش یافته است و در سطح شهر تردد‌ها زیاد است. من از همه همکاران خودم در پلیس راهور تشکر می‌کنم که در این گرمای هوا با تمام قوا جهت روان سازی ترافیک در خیابان‌ها زحمت می‌کشند. اما لازم است که در این خصوص همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند. حمل و نقل عمومی در تهران دارای مشکلاتی است که باید رفع شود و ما نیاز داریم که اتوبوس‌های جدیدی که مدیریت شهری وعده خرید آن را داده، زودتر وارد چرخه شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ