مستند «ارث مادری» انعکاس دغدغه‌مندان مسکن است

اقتصاد ایران: زنجان- کارگردان مستند ارث مادری گفت: این مستند بیانگر دغدغه‌های افرادی است که به دنبال خانه‌دار شدن هستند.

محسن آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه وعده محقق کردن ساخت چهار میلیون مسکن در دولت سیزدهم، بهانه‌ای برای ساخت مستند ارث مادری بود، افزود: از طرفی تلاش کردیم تا با ساخت این فیلم به اوضاع این وعده دولت از جنبه اجتماعی که به نظر می‌رسید کمی از برنامه زمان‌بندی شده فاصله گرفته است، سر و سامان دهیم.

وی در خصوص انتخاب محل فیلم‌برداری این مستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه زنجان یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بود، به همین خاطر این منطقه به عنوان محل فیلم‌برداری انتخاب شد.

آقایی با بیان اینکه در تحقیقاتی که برای ساخت مستند داشتیم متوجه شدیم استان زنجان از موفق‌ترین استان‌ها در زمینه اجرای پروژه‌های مسکن ملی است، گفت: در تحقیقات متوجه شدیم زنجان، نخستین استان در تحویل پروژه‌های مسکن و بوده و الان در صد پیشرفت اجرای مسکن در این استان خوب است، همچنین به دنبال این بودیم که دریابیم رمز موفقیت زنجان در اجرای این طرح ملی چه بود.

کارگردان مستند ارث مادری با یادآوری اینکه در این مستند تلاش شد تا به مشکلات اجرای این گونه پروژه‌ها نیز پرداخته شود، خاطرنشان کرد: در روند ساخت مستند ارث مادری از نزدیک در جریان موفقیت استان در زمینه ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن قرار گرفتیم و هم اینکه در جریان وجود برخی مشکلات این پروژه‌ها قرار گرفتیم.

آقایی با بیان اینکه در این مستند تبعات فرایند ساخت مسکن با مدل اخذ پول توسط دولت و ساخت مسکن توسط پیمانکاران را در این مستند بررسی شده است، افزود: واگذاری زمین برای اجرای این طرح نیز یک تجربه بود که در خراسان رضوی و جنوبی عملیاتی شده بود و تلاش شد تا بخشی از این مستند نیز به این امر اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد نگاه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت چهاردهم با الگوهای امروز حوزه مسکن منطبق نیست، گفت: دولت چهاردهم توجه ویژه به حوزه مسکن داشته باشیم و امیدواریم نگاه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت چهاردهم با الگوهای امروز حوزه مسکن منطبق باشد.

این کارگردان با بیان اینکه مستند ارث مادری در زنجان رونمایی شد تا تجربه‌ای که در حوزه مسکن به دست آمده، دیده شود، تاکید کرد: برای کسانی که به هر نحوی درگیر مقوله مسکن هستند پیشنهاد می‌کنیم این مستند را تماشا کنند.

علاقمندان برای تماشای این مستند می‌توانند به کانال آپارات مرکز مستند سفیر فیلم به آدرس apparat.com/safirfilm مراجعه و این مستند را به صورت رایگان تماشا کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ