کره شمالی حمله اوکراین به کورسک روسیه را «تجاوزی نابخشودنی» خواند

اقتصاد ایران: کره شمالی حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه را محکوم و آن را اقدام تروریستی تحت حمایت واشنگتن و غرب توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از پیونگ‌یانگ، حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه را محکوم کرد و آن را اقدامی تروریستی تحت حمایت آمریکا و غرب خواند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نوشته است که این کشور همواره در کنار روسیه که به‌دنبال صیانت از حاکمیتش است، خواهد ایستاد.

به نوشته این رسانه، تجاوز اوکراین به روسیه محصول سیاست تهاجمی آمریکا علیه روسیه است که قصد دارد شرایط به سمت جنگ جهانی سوم سوق بدهد. آمریکا تسلیحات کشنده را به ارزش «نجومی» در اختیار ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قرار داده است.

در بخش دیگری از این بیانیه که وزارت خارجه کره شمالی منتشر کرده، آمده است: ما حمله مسلحانه به قلمروی روسیه به دست رژیم دست‌نشانده زلنسکی که با حمایت و کنترل آمریکا و غرب صورت گرفته است را شدیدا محکوم می‌کنیم و آن را تجاوز و اقدام تروریستی نابخشودنی می‌دانیم.

کره شمالی پارسال روابط خود را با روسیه به طور چشمگیری افزایش داد و در جریان دو نشست با حضور سران دو کشور، طرفین نسبت به همکاری نزدیک‌تر در تمام حوزه‌ها متعهد شدند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه ژوئن «توافق شراکت جامع راهبردی» که در آن همکاری دفاعی متقابل گنجانده شده است را امضا کردند.

کره جنوبی، اوکراین و آمریکا، پیونگ‌یانگ را به تامین سلاح برای روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین متهم اما روسیه و کره شمالی قویا این اتهامات رد کرده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ