۸۰ درصد زوار اربعین با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه کردند

اقتصاد ایران: ایلام-فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: ۸۰ درصد زوار اربعین با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد شرفی در جلسه قرارگاه حمل و نقل جاده‌ای در پایانه شهید رئیسی در مرز مهران گفت: هم اکنون می‌توانیم ادعا کنیم تمامی جاده‌های منتهی به مرزهای شش گانه با هدف تسهیل گری در تردد زائران حسینی در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زائران حسینی آماده سازی زیرساخت‌های جاده‌ای در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی بود، اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش جهادی استاندار و همکاری مدیران استانی با جذب منابع زیرساخت‌های جاده‌ای برای اربعین امسال آماده شد که جای قدردانی دارد.

این مقام ارشد انتظامی کشور با تاکید بر اینکه هدف مشترک تمامی دست اندرکاران اربعین، تسهیل در تردد زائران حسینی است، گفت: پلیس نیز با ارائه تدابیر شد و آمدی و ایجاد پنجره واحد گذرنامه‌ای توانست مدت زمان ایستایی زائران در پایانه‌های را به کمتر از ۴ ثانیه برساند که این امر نقش بسزایی در عدم ازدحام زائران در پایانه‌ها داشت.

وی گفت: آنچه که در سال‌های گذشته باعث ازدحام زائران در پایانه‌های شده بود و گاهاً ترافیک خودروهای منتهی به مرز مهران تا استان‌های همجوار نیز ادامه داشت مدت زمان زیاد تجمع زائران از داخل شهر تا گیت ها و بعضاً ایستایی زیاد زائران در گیت های خروجی بود که الحمدالله این معضل در سال گذشته و اللخصوص امسال با اتخاذ تدابیر ستاد اربعین در استان مرتفع شده و شاهد ترافیک روان در جاده‌ها و به دنبال آن خروج آسان زانران در پایانه مرزی مهران هستیم.

سردار شرفی فرهنگ و رفتار شد وآمدی زائران و مدیریت سفر آنان را در سهولت ارائه خدمات، موثر دانست و گفت: میزان ماندگاری زائران در کشور عراق حدوداً ۴ روز است و انشاالله از امشب و فردا شب به تلاقی توازن در رفت و برگشت زائران نزدیک می‌شویم.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد زائران حسینی با خودروهای شخصی به مرزهای شش گانه مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: با مساعدت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تمامی اتوبوس‌هایی که در امر خدمات دهی به نیروهای مسلح در سطح کشور فعالیت دارند به مدت ۶ روز به مرزهای اربعینی فراخوانده می‌شوند تا در امر جابجایی زائران به شهرهای مقصد به ناوگان حمل ونقل جاده‌ای کمک کنند.

سردار شرفی در پایان با قدردانی از ایثارگری تمامی مسئولان استانی و همکاری زائران حسینی با دست اندرکاران اربعین، گفت: تمهیدات لازم برای پذیرش و استقبال از مراجعت زائران در مرزهای شش گانه اندیشیده شده و امیدواریم عزیمت و برگشت زائران به آرامی و در کمال سلامت و امنیت انجام شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ