اربعین حسینی از برجسته‌ترین موهبت‌های برکت آفرین است

اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم اربعین حسینی را از برجسته‌ترین موهبت‌های برکت آفرین دانست و گفت: اربعین از منظرهای مختلف برکت آفرین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در سخنانی در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، ضمن اشاره به دعاهای قرآنی با بیان اینکه از ۱۶۰ دعای قرآنی ۸۰ دعای آن متعلق به انبیای الهی است، به فرازهایی از آیه ۲۹ سوره مومنون اشاره کرد و گفت: این دعای شریف از حضرت نوح (ع) ذکر شده و رسول الله (ص) در رابطه با این دعا به امام علی علیه السلام می‌فرمایند؛ علی جان هر کجا و هر منزلی که وارد می‌شوی این دعا را قرائت کن؛ زیرا این دعا در زندگی انسان برکت می‌آورد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر افزود: زمانی که حضرت نوح سوار بر کشتی در میانه طوفان فراگیر بودند، این دعا را بیان کردند؛ «وَقُلْ رَبِّ أَنْزِلْنِی مُنْزَلًا مُبَارَکًا وَأَنْتَ خَیْرُ الْمُنْزِلِینَ» و بگو: پروردگارا، مرا به منزلی مبارک فرود آور که تو بهترین کسی هستی که می‌توانی انسان را به منزل خیر و سعادت فرود آوری.

وی در ادامه به آیات قرآنی در رابطه با برکت اشاره کرد و با بیان اینکه برکت غیر از کثرت است، خاطرنشان کرد: برکت با اینکه زیاد نیست ولی آثار زیادی در بردارد که در بعد زمانی شب قدر از معروف‌ترین آنهاست، شبی که به اندازه یک عمر انسان برکت دارد؛ لذا خداوند متعال از این شب به «لیله مبارکه» یاد کرده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برکت در مکان نیز صورت می‌گیرد و آثار دو رکعت نماز در مسجد الحرام ۱۰۰ هزار برابر می‌شود، اظهار داشت: گاهی برکت در عمر انسان تعریف می‌گردد؛ پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، حضرت عیسی علیه السلام و انبیا و اولیای الهی با اینکه زمان چندانی در میان مردم نبودند، آثار زیادی از خود به جای گذاشتند.

وی در ادامه اربعین حسینی را از برجسته‌ترین موهبت‌های برکت آفرین دانست و با بیان اینکه اربعین از منظرهای اقتصادی، اجتماعی، عبادی، فرهنگی، معنوی و…. برکت آفرین است، یادآور شد: همواره باید از خدا بخواهیم تا به ما عمر، نسل، مال و علم با برکت عنایت کند.

رفیعی به راهکار و عوامل جذب و موانع حضور برکت در جای جای زندگی اشاره کرد و با بیان اینکه بر اساس روایات اسلامی برکت در اجتماع و اتحاد است، گفت: در این اجتماعات ازدواج صورت می‌گیرد، قرض الحسنه پرداخت می‌شود، حدیثی تلاوت می‌شود، عیادت از بیماران صورت می‌گیرد و موارد بسیاری دیگر؛ بنابراین هر اندازه رفت و آمدها، صله رحم و با هم بودن بیشتر شود، برکت افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه کاسبی که سخت‌گیری نمی‌کند و کفه ترازو رو را به نفع مشتری سنگین‌تر می‌گیرد، خداوند به او برکت عنایت می‌کند، ابراز داشت: بر اساس روایات اسلامی مشورت با انسان‌های عاقل و ناصح و دوری از خودرای بودن، از مواردی است که باعث برکت آفرینی می‌شود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تاکید بر اینکه تقوا، ترک گناه و خویشتنداری برکت آفرین است، گفت: قرض الحسنه، صله رحم، خوش خلقی و آسان‌گیری در کارها از مواردی است که باعث افزایش برکت در مال، عمر و زندگی می‌شود.

رفیعی به فرازهایی از سوره فرقان اشاره کرد و با بیان اینکه افعال و آمال بندگان خدا آسان و روان است و از تکلف و سخت گیری به دور هستند، یادآور شد: عیادت از بیمار برکت آفرین بوده، سلامتی را نصیب انسان می‌سازد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه برکت در ازدواج و فرزندآوری است، گفت: این سو ظن و بدگمانی به ذات اقدس الهی است که کسی فکر کند با ازدواج فقیر می‌شود و یا از ترس روزی فرزندش را سقط کند.

وی با بیان اینکه خشونت خانوادگی و طلاق برکت را از خانه و خانواده دور می‌سازد و خداوند متعال فقر انسان را با ازدواج برطرف می‌سازد، خاطرنشان کرد: اگر در خانه، اداره و محیطی خیانت، خدعه و نیرنگ جولان دهد، برکت از آن محیط رنگ بر خواهد بست.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با اشاره به اینکه قسم یاد کردن، مخصوصاً قسم دروغ مانعی بزرگ پیش روی برکت در زندگی است، گفت: بخل و اسراف از دیگر موانع تجلی برکت در زندگی است، بنابراین در دعاهای خود باید از خدا بخواهیم به هرچه دست می‌یابیم، برایمان با برکت باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ