توضیحات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درمورد فوت خانم در حاجی‌آباد

اقتصاد ایران: بندرعباس- به دنبال فوت یک خانم در حاجی‌آباد پس از انتقال اورژانسی به بیمارستان فاطمه الزهرا(س) تیمی از حوزه نظارت بر درمان برای بررسی ابعاد موضوع اعزام شده و اطلاعیه‌ای صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آمده است: بنا بر بررسی‌های به عمل آمده، خانم ۳۹ ساله روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ساعت ۱۲:۱۸ با در دست داشتن نسخه دارویی جهت تزریق داروی آیروجکت (نسخه شده توسط پزشک در بندرعباس) به صورت سرپایی در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد پذیرش می‌شود.

طبق نسخه پزشک معالج، دارو با ۳۰۰ سی‌سی سرم نرمال سالین در عرض ۳۰ دقیقه باید تزریق می‌شد که انفوزیون دارو توسط پرستار با همین حجم تزریقات شروع می‌شود.

بعد از پایان انفوزیون، بیمار طبق اظهار پرستار با حال عمومی خوب حدود ساعت ۱۳ از بیمارستان خارج می‌شود.

بیمار مجدداً در همان روز ساعت ۱۴:۲۷ توسط همکاران اورژانس ۱۱۵ به اورژانس بیمارستان منتقل و بلافاصله توسط پزشک عمومی اورژانس ویزیت می‌شود.

علائم درد شکمی، کاهش سطح هوشیاری، کاهش اکسیژن خون و کاهش فشار خون گزارش می‌شود و به عنوان بیمار سطح یک تریاژ قرار می‌گیرد.

اکسیژن‌درمانی با ماسک ذخیره اکسیژن شروع و آزمایشات لازم ارسال می‌شود.

قند خون بیمار با گلوکومتر چک می‌شود که ۲۶۱ گزارش می‌شود. نوار قلب نرمال بوده، آزمایش آنزیم قلبی منفی، تست مورفین منفی و هموگلوبین خون بیمار ۹.۸ گزارش شده و سایر اقدامات درمانی لازم هم انجام شده است.

درخواست مشاوره با متخصص داخلی و پیرو آن درخواست مشاوره با متخصص بیهوشی و متخصص قلب و عروق می‌شود. با توجه به حضور متخصصین در بیمارستان، مشاوره‌ها بلافاصله انجام می‌شود. سرم تراپی و اقدامات دارویی و درمانی لازم انجام می‌شود.

علی‌رغم انجام اقدامات درمانی لازم، وضعیت بالینی بیمار بهبود نیافته و رو به وخامت می‌رود. بیمار دچار ایست قلبی شده و اقدامات احیای قلبی ریوی از ساعت ۱۵:۲۰ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۶:۱۵ ادامه داشته اما متأسفانه موفقیت‌آمیز نبوده است. در طول انجام عملیات احیا متخصصین بیهوشی، قلب و داخلی بر بالین بیمار حضور داشتند.

جسد متوفی به منظور بررسی‌های بیشتر، تشخیص و صدور گواهی فوت جهت انجام اتوپسی به پزشکی قانونی ارجاع داده شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ