زنگ خطر جدی برای کاراته با برگزاری انتخابی تیم‌های ملی

اقتصاد ایران: رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته در شرایطی در هفته گذشته برگزار شد که با پایان این مسابقات زنگ خطر جدی برای فدراسیون کاراته به صدا درآمد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با پایان رقابت‌های المپیک 2024 پاریس، در اواخر هفته گذشته شاهد برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کاراته برای مشخص شدن ترکیب ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا بودیم. رقابت‌های که با پایان آن مشخص شد که همچنان و همانند سالیان اخیر کاراته کشور در معرفی چهره‌ها و نفرات جدید دچار مشکل است.

فارغ از سطح فنی مسابقات که کارشناسان باید در این خصوص اظهارنظر کنند و برگزاری رقابت‌های انتخابی بخش آقایان در سالن حجاب(سالن هیئت والیبال استان تهران) که بار دیگر فقدان امکانات یکی از رشته‌های قدیمی و با جمعیت بسیار زیاد ورزش کشور را یادآوری کرد، فقر نیروی انسانی و عدم پشتوانه‌سازی در کاراته موضوع بسیار نگران کننده‌ای بود.

خروجی تقریباً تکراری رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی بار دیگر نشان دادند که پشتوانه‌سازی در کاراته کشور شرایط خوبی ندارد و فدراسیون کاراته در این خصوص دچار چالش بسیار بزرگی است. در اینکه عملکرد قهرمان قدیمی و نفرات مطرح و مدال‌آور بانوان و آقایان در جهت تثبیت جایگاه‌شان بسیار ارزشمند و قابل احترام است، هیچ شکی نیست، اما عدم حضور چهره‌های جدید و پدیده‌ها در کاراته کشور موضوعی است که نیازمند بازنگری فدراسیون کاراته در سیاست‌های خود در خصوص تیم‌های پایایه، برگزاری رقابت‌های لیگ و قهرمانی کشور است.

 

در ترکیب یازده نفره تیم‌های ملی آقایان و بانوان( 6 وزن مردان و 5 وزن بانوان) برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا تنها سه تغییر نسبت به دوره گذشته دیده می‌شود که دو تغییر آن نیز به خاطر تغییر شرایط نفرات اعزامی دوره گذشته است. مهدی خدابخشی و صالح اباذری در شرایط در ترکیب تیم ملی مردان جایگزین سجاد گنج‌زاده  و مهدی خدابخشی  شدند که گنج‌زاده مدتی است به دلایل شخصی از تاتامی دور است و پورشیب نیز با خداحافظی از دنیای قهرمانی در حال حاضر سرپرست دبیری فدراسیون است. از طرفی دیگر اباذری و خدابخشی کاراته‌کاهای بسیار توانمندی هستند که در سالیان اخیر همواره در تیم ملی حضور داشتند و بارها موفق به افتخارآفرینی برای کاراته کشور شدند و چهره‌های جدید به حساب نمی‌آیند.

در بخش بانوان نیز طراوات خاکسار به عنوان یکی از نفرات باتجربه کاراته کشور که سابقه مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا را دارد جایگزین فاطمه سعادتی شده است که در دوره گذشته به مدال نقره رسید و در انتخابی پس از بازگشت از آسیب دیدگی حضور پیدا کرده بود. نکته مهم و نگران کننده دیگر رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی انتخاب دوباره نفراتی است که در دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا عملکرد ضعیفی داشتند. موضوعی که نشان می‌دهد حتی برای این نفرات نیز جایگزینی وجود ندارد.

امیدواریم در پایان مسابقات قهرمانی آسیا رده‌های پایه که در روزهای آینده برگزار خواهد شد شاهد چهره‌های جدیدی در کاراته کشور باشیم و رفته رفته روند پشتوانه‌سازی جدی‌تر گرفته شود تا دوباره شاهد بازگشت کاراته ایران به روزهای خوب گذشته باشیم. از طرفی باید امیدوار باشیم کاراته ایران در بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا عملکرد بهتر از سومی دوره گذشته داشته باشد؛ هر چند که با توجه به روند آماده‌سازی نه چندان مناسب تیم‌های ملی و عدم حضور در رویدادهای تدارکاتی و کاراته وان این اتفاق نیز بسیار سخت به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ