جمعیت مقرری‌بگیران بیمه بیکاری ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافت

اقتصاد ایران: آمارهای معاون روابط کار وزارت کارمی گوید: مقرری بگیران بیمه بیکاری از ۲۴۰هزار نفر به ۱۴۰هزار نفر طی دو سال کاهش یافته و حوادث کار با همت و کمک تشکل‌ها کاهش یافته است.

- اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی حسین رعیتی فرد, معاون روابط کار وزارت تعاون, کار ورفاه اجتماعی در همایش «توانمندسازی و توسعه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی» در کوشک باغ هنر تهران با حضور صولت مرتضوی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم) با حضور جمعی از فعالان کارگری و کارفرمایی و معاونین این وزارتخانه با اشاره به اینکه  وزارت کار درحالی تحویل دولت چهاردهم قرار می‌گیرد که چالش‌های مهم و مشکلات پایه‌ای آن حل شده است گفت: امروزه نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای تحقق کار شایسته اهمیت دارد و مقاوله‌نامه‌هایی در سطح جهانی پیرامون جایگاه این تشکل‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه  شعار سال منتخب رهبری که بحث مشارکت مردمی است، بیش از هر نهاد دیگر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحقق یافته است گفت: ما باید قواعد و قوانین مربوط به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را بازبینی کرده و حوزه امور تشکل‌ها را آسیب شناسی کرده و نقطه ضعف‌ها را مدیریت کنیم. سه ضلع سه جانبه‌گرایی اگر در شورای عالی کار و شورای عالی حفاظت فنی تشکیل نشده بود، ما در مدیریت امور دچار مشکل شده بودیم. در دوساله دولت سیزدهم تلاش شد که حضور تشکل‌ها جدی باشد. در این دولت برای اولین بار کانون بازنشستگان تامین اجتماعی نقش محوری در هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی داشتند.

معاون روابط کار وزیر کار با اشاره به اینکه  مقرری بگیران بیمه بیکاری 240 هزار نفری ما به 140هزار نفر طی دو سال کاهش یافته و حوادث کار با همت و کمک تشکل‌ها کاهش یافته است بیان کرد: ما حتی در این دوره با کمک تشکل‌ها زمان دادرسی دعاوی کار را به 40روز رساندیم و چندین سامانه مربوط به دعاوی و حوادث کار و قراردادها را در بستر مجازی ایجاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه  ما پنج تشکل کارگری و کارفرمایی و بازنشستگی در ذیل قانون کار داریم ادامه داد: شامل انجمن‌های صنفی، مجمع نمایندگان کارگری و شوراهای اسلامی کار داریم و کانون‌های بازنشستگان تامین تامین اجتماعی و انجمن‌های صنفی کارفرمایی ذیل همین تشکل‌ها هستند.

 انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ