«انزوزی»؛ طلوع یک ستاره جدید یا افول یک بازیکن «مُسنِ» سرشناس؟

اقتصاد ایران: هافبک سابق تیم ملی فرانسه در آستانه عقد قرارداد با باشگاه سپاهان است و حضور او در لیگ برتر فوتبال را می توان به عنوان بهترین حضور یک بازیکن خارجی در ایران یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «استیون انزونزی» هافبک سابق تیم ملی فوتبال فرانسه که با این تیم به مقام قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دست یافت، پس از توافق اولیه با مدیران باشگاه سپاهان برای حضور در این تیم و عقد قرارداد روز گذشته شنبه ۲۷ مرداد راهی اصفهان شد تا پس از انجام تست‌های پزشکی قرارداد خود را با این باشگاه به امضا برساند.

در سال‌های اخیر تیم فوتبال سپاهان بازیکنان خارجی زیادی را به خود دیده است که اکثر آنها کیفیت لازم را نداشتند و خبرگزاری مهر در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ گزارشی به آنها پرداخته بود.

یکی از بازیکنانی که با رزومه‌ای بسیار خوب در سال ۱۴۰۱ راهی سپاهان شده بود، «مانوئل فرناندز» پرتغالی بود؛ بازیکنی که سابقه حضور در تیم‌های مطرحی مانند بنفیکا، اورتون، والنسیا، واتفورد و بشیکتاش را در کارنامه خود داشت و همچنین سابقه حضور در همه رده‌های ملی برای پرتغالی را داشت و ۳ گل ملی نیز در آمار او دیده می‌شد.

این بازیکن در یک فصل توانست ۱۴ بازی برای سپاهان انجام دهد و یک گل هم برای این تیم در دیدار برابر نساجی به ثمر رساند اما نتوانست به کار خود در این تیم ادامه دهد و از جمع زردپوشان جدا شد. با توجه به رزومه خوبی که این بازیکن داشت، هواداران سپاهان امیدوار بودند تا او بتواند در میانه‌های زمین نقش تأثیرگذاری را برای تیمشان داشته باشد اما او تنها یک نیم فصل در سپاهان دوام آورد و خیلی زود با فوتبال ایران خداحافظی کرد.

«استیون انزونزی» که او هم در پست هافبک بازی می‌کند در کارنامه خود سابقه حضور در تیم‌هایی از جمله آمیان، استوک سیتی، سویا، رم، گالاتاسرای و رن را داشته است. او ۳۵ سال سن دارد و در تیم ملی فرانسه نیز ۲۰ بازی کرده اما موفق نشده گلی را به ثمر برساند.

این بازیکنان در شرایطی راهی فوتبال ایران شده‌اند که سال‌های پایانی فوتبال خود را تجربه می‌کنند و در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند در سطح اول فوتبال اروپا بازی کنند. به عنوان مثال، «مانوئل فرناندز» پیش از حضور در سپاهان در تیم «آپولون اسمیرنیس» یونان بازی می‌کرد و «انزونزی» هم فصل گذشته در «قونیه‌اسپور» توپ می‌زد.

کیفیت بد زمین چمن نقش جهان این روزها تبدیل به یک چالش برای مدیران باشگاه سپاهان شده است و کادرفنی این تیم باید مراقب بازیکنانی مُسنی مانند انزونزی که خطر مصدومیت برای آنها بیشتر از سایر بازیکنان است، باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ