نگاهی به مواضع طالبان در قبال رژیم اسرائیل و چشم‌انداز آینده

اقتصاد ایران: سقوط کابل و روی کار آمدن طالبان در افغانستان تحولات ژئوپلیتیکی در منطقه به دنبال داشته است. یکی از ابعاد قابل توجه این تحولات، مواضع طالبان در قبال رژیم صهیونیستی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سقوط کابل و روی کار آمدن طالبان در افغانستان تحولات ژئوپلیتیکی پیچیده‌ای را در منطقه به دنبال داشته است. یکی از ابعاد قابل توجه این تحولات، مواضع طالبان در قبال رژیم صهیونیستی است. اظهارات، اقدامات و سفرهای اخیر طالبان به تهران نشان از آن دارد که آنها تلاش می‌کنند جایگاه خود را در منطقه تعریف کنند.

مواضع علنی طالبان علیه رژیم صهیونیستی

ساخت نماد بیت‌المقدس: یکی از اقدامات شاخص طالبان، ساخت نماد بیت‌المقدس در افغانستان بود. این اقدام به عنوان نمادی از حمایت از فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود.

محکومیت اقدامات اسرائیل: طالبان بارها و بارها اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین را محکوم کرده و آن را جنایتی علیه بشریت دانسته است.

تاکید بر حمایت از فلسطین: طالبان همواره بر حمایت از حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تشکیل دولت مستقل فلسطین تاکید کرده است.

همسویی با جمهوری اسلامی و سفرها به تهران: سفرهای مقامات طالبان به تهران و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران نشان از نزدیکی آنها و هم‌سو بودن مواضع آن‌ها در قبال رژیم اسرائیل دارد.

برآیند سیاست‌های ضد صهیونیستی طالبان چیست؟

افکار عمومی: مواضع ضد صهیونیستی طالبان در حمایت افکار عمومی مسلمانان از حاکمیت افغانستان و افزایش مشروعیت آنها نیز تاثیرگذار است.

تقویت روابط با ایران: نزدیکی به ایران و اتخاذ مواضع مشترک به ویژه علیه جنایات رژیم صهیونیستی می‌تواند به طالبان کمک کند تا از حمایت‌های سیاسی و اقتصادی منطقه نیز بهره‌مند شود.

ایجاد تعادل در روابط خارجی: طالبان تلاش می‌کند تا با اتخاذ مواضع مشخص در قبال مسائل منطقه‌ای، تعادل را در روابط خارجی خود حفظ کرده و از وابستگی بیش از حد به یک قدرت اجتناب کند.

تقویت ایدئولوژی: مواضع ضد رژیم اسرائیل به طالبان کمک می‌کند تا ایدئولوژی خود را تقویت کرده و هویت اسلامی خود را برجسته سازد.

مواضع طالبان در قبال رژیم صهیونیستی نشان از عمق دغدغه‌های این گروه در قبال مسائل فلسطین دارد. با توجه به عوامل داخلی و منطقه‌ای، به نظر نمی‌رسد که شاهد تغییر چشمگیری در سیاست طالبان در قبال رژیم صهیونیستی باشیم.

با گذشت سه سال از تسلط مجدد طالبان بر افغانستان، مواضع این گروه در قبال مسائل بین‌المللی، به ویژه مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی، به یکی از محورهای اصلی تحلیل‌های سیاسی منطقه‌ای نیز برای برخی تبدیل شده است. موضع‌گیری‌های شدید طالبان علیه رژیم اسرائیل، اعم از ساخت نماد بیت‌المقدس در افغانستان و محکومیت‌های مکرر رفتارهای این رژیم، نشان از عمق دغدغه‌های آنها در قبال مسایل فلسطین دارد.

به نظر می‌رسد اگر طالبان تلاش کند تا روابط خود را با دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه، به ویژه حزب‌الله لبنان، تقویت کند. این روابط می‌تواند به طالبان در زمینه‌های مختلف، از جمله آموزش نظامی و تبادل اطلاعات، کمک کند. با این حال، این روابط نیز ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد و فشارهای بین‌المللی بر کابل را تاحدودی افزایش دهد.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ