مساحت فعلی بندر بوشهر پاسخگوی نگهداری کالاهای تجاری نیست

اقتصاد ایران: بوشهر- استاندار بوشهر گفت: بندر قدیم بوشهر با مساحت ۴۰ هکتار با محدودیت‌های فراوانی روبرو است و اکنون دیگر پاسخگوی نگهداری کالاهای تجاری نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات بخش خصوصی تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و در قالب نشست‌های گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی این موضوعات بررسی می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بیان کرد: هماهنگی نزدیکی بین دستگاه‌های اجرایی و دولتی و بخش خصوصی استان برقرار است و استان بوشهر در این زمینه رتبه چهارم کشور را دارد.

استاندار بوشهر از تسهیل در روند فعالیت در گمرکات و بنادر استان بوشهر در امر صادرات و واردات کالا خبر داد و اضافه کرد: رونق تجاری در بنادر و گمرکات استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه بوشهر یکی از استان‌های برتر در صادرات و واردات کالا است تصریح کرد: حجم بالای کالای تجاری و ترافیک خودروهای در حال تخلیه و بارگیری کالا، در بندر بوشهر کم‌سابقه است.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه در این شرایط بندر قدیم بوشهر با مساحت ۴۰ هکتار پاسخگوی نگهداری کالاهای تجاری نیست افزود: با تصویب هیئت دولت منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر به‌عنوان سایت دیگر برای فعالیت‌های تجاری در انبارداری و ترخیص کالا معرفی و این مصوبه ابلاغ شد.

وی بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای اجرای این مصوبه تاکید کرد و ادامه داد: مجتمع بندری جزیره نگین به‌عنوان مرکز توسعه بندر بوشهر در حال توسعه زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ