۳۲ جامعه روستایی و ۲ محیط شهری کرج تحت پوشش طرح «CBR» قرار دارند

اقتصاد ایران: کرج- مدیرکل بهزیستی کرج با اشاره به اهداف برنامه طرح شورای توانبخشی مبتنی برجامعه «CBR» گفت: ۳۲ جامعه روستایی و ۲ محیط شهری کرج تحت پوشش طرح «CBR» قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان البرز، شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه «CBR» با حضور «یحیی رمضانی» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج، «شیوا اکبری» جانشین معاون امور توانبخشی بهزیستی البرز، «فرهاد پادری ثانی» مدیر بهزیستی کرج، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی (آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی)، مسئول امور توانبخشی بهزیستی کرج و مدیران مراکز مثبت زندگی، نخستین جلسه شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه «CBR» در محل دفتر مدیریت بهزیستی شهرستان کرج برگزار شد.

در ابتدا این جلسه در خصوص فلسفه، عملکرد، اهداف و نیز مؤلفه‌های طرح CBR و عملکرد یک ساله بهزیستی در قالب پاورپوینت توضیحاتی ارائه شد و سپس نماینده دستگاه‌های اجرایی ضمن معرفی، نقطه نظرات خود را در این زمینه بیان نمود.

«فرهاد پادری ثانی» مدیر بهزیستی شهرستان کرج، ضمن خیرمقدم و تقدیر بابت برنامه ریزی و برگزاری این جلسه اظهار کرد: برنامه CBR می‌خواهد از یک جهت افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی و کم برخوردار شهری به خدمات کلیدی به ویژه در زمینه سلامت، آموزش، تأمین معاش، حضور در اجتماع و توانمندسازی دسترسی پیدا کنند و از سوی دیگر با رفع موانع فیزیکی، نگرشی و قانونی سعی دارد تا زمینه‌های مشارکت افراد دارای معلولیت در جامعه فراهم شود به نحوی که آنها بتوانند مانند سایر افراد جامعه از مزایای توسعه برخوردار شوند و نقش مؤثری هم در این مهم داشته باشند.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته و برنامه‌های پیش رو اضافه کرد: ۳۲ جامعه روستایی و دو محیط شهری شهرستان کرج تحت پوشش طرح «CBR» قرار دارند و همچنین ۱۹۰۲ نفر از روستاییان گرامی بهره مند از خدمات مستمر و غیر مستمر طرح «CBR» هستند.

برگزاری جشنواره ورزش‌های بومی محلی در شهریورماه جاری از برنامه‌های پیش روی بهزیستی شهرستان کرج در این طرح است.

«یحیی رمضانی» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با تأکید بر اینکه پیشرفت روستا زمینه ساز پیشرفت کشور است، اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدی دولت توجه به روستاها به عنوان رکن مهم تولید و توسعه کشور است، از آنجا که هدف CBR نیز رفع موانع و کمک به مردمی سازی است و تجربه نشان داده هر کجا از ظرفیت عظیم نیروی مردمی و نیروهای داوطلب استفاده کرده‌ایم و آنها در میدان بوده‌اند شاهد موفقیت و سربلندی بوده‌ایم، لذا همه دستگاه‌ها در اجرای طرح افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی در روستاها را مورد توجه قرار داده و با بهزیستی همکاری و تعامل شود و تلاش شود جلسات نتیجه محور و اعضا حاضر در نشست‌ها ثابت باشند.

وی افزود: افراد دارای معلولیت نیز همانند سایر شهروندان جامعه از پتانسیل و توانایی‌های زیادی برخوردار هستند. باید در خصوص الگو سازی، افزایش انگیزه و ارتقای سطح کمی و کیفی شاخص‌های حضور افراد دارای معلولیت در اجتماع تلاش و همت بیشتری صورت پذیرد و باید بستر و زیر ساخت‌ها و زمینه‌های ایجاد اشتغال، استقلال افراد دارای معلولیت ساکن در روستاها و توابع فراهم شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ