فروش شامپو بدن هم قسطی شد!

اقتصاد ایران: گزارش روزنامه شرق از گرفتاری‌‌های ریز و درشت در نظام توزیع کالا و خدمات به دلیل کاهش قدرت خرید و افزایش تقاضای خرید اقساطی را بخوانید.

گزارش روزنامه شرق از گرفتاری‌‌های ریز و درشت در نظام توزیع کالا و خدمات به دلیل کاهش قدرت خرید و افزایش تقاضای خرید اقساطی را بخوانید.

در بخشی از این گزارش آمده است:

آگهی فروش اقساطی این روزها بیشتر از همیشه به چشم می‌آید؛ از کالاهای با‌ارزش مثل خودرو و یخچال گرفته تا پاوربانک و شامپو بدن. قسطی‌فروشی حالا به بازار خوراکی‌ها هم رسیده است و پشت شیشه بسیاری از فروشگاه‌های شهر اطلاعیه‌هایی مبنی بر فروش برنج و گوشت با چک کارمندی دیده می‌شود.

 در این میان، با کاهش قدرت خرید مردم، هر روز فهرست فروشگاه‌های اقساطی عریض‌تر و طویل‌تر می‌شود. حالا بساط فروش اقساطی از خودرو و کالاهایی با ارزش اقتصادی بالاتر، به خردترین اقلام سبد خرید مردم رسیده است. در برخی فروشگاه‌های آنلاین حتی شامپو بدن و پوشاک هم به صورت اقساطی فروخته می‌شود. این فروشگاه‌های آنلاین شامپو بدن، وسایل حمام کودک یا پاوربانک، هاردیسک یا اقلام کوچک مشابه را در دو تا سه قسط می‌فروشند و برای اقلام با ارزش بالاتر مانند موبایل، تبلت، فرش، یخچال یا تلویزیون اقساط به ۱۲ ماه می‌رسد.

در موارد معدودی اقساط ۲۴‌ماهه هم وجود دارد، اما فروشندگان معتقدند ‌با توجه به سرعت بالای رشد تورم، فروش با اقساط بیشتر ریسک با سرمایه و به زیان فروشندگان است. در این میان، برخی فروشگاه‌ها اقدام به فروش اقساطی مواد خوراکی کرده‌اند. مالک یکی از سوپرمارکت‌های تهران به «شرق» توضیح می‌دهد: ‌در گذشته مردم انواع حبوبات یا برنج را به صورت کیسه‌های ۱۰ تا ۵۰ کیلوگرمی خریداری می‌کردند، اما حالا قدرت خرید به حدی پایین آمده ‌که فروش برنج با کیسه‌های یک تا پنج کیلوگرمی رایج است و حبوبات در بسته‌های کوچک زیر یک کیلوگرم فروش دارد.

در این شرایط، برخی فروشگاه‌های مواد غذایی، فروش اقلام را با تضامینی مانند چک کارمندی قسطی کرده‌اند.دایره فروش اقساطی کالا و خدمات از این هم گسترده‌تر است و خدمات دندان‌پزشکی، آرایشگری و حتی خدمات حقوقی به صورت اقساط رواج دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ