امنیت و اقتدار کشور مورد توجه سیاستمداران جهان قرار گرفته است

اقتصاد ایران: وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که امنیت و اقتدار کشور مورد توجه اندیشمندان و سیاستمداران جهان و مورد اعتراف دوست و دشمن است. 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در صحن علنی مجلس برای کسب رأی اعتماد از نمایندگان برنامه‌های خود را تشریح کرد و گفت: ضمن تشکر از اعتماد رئیس جمهور به اینجانب برای مسئولیت وزیر اطلاعات و با سپاس از الطاف رئیس مجلس شورای اسلامی و حمایت گسترده نمایندگان معزز مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه، مسئولین دستگاه‌های اطلاعاتی و فرماندهان نیروهای مسلح و جبهه انقلاب و بسیج و قاطبه مردم به این سرباز خدمتگزار، از آقای زارعی که در حمایت از رئیس جمهور و حمایت از سیاست دولت وفاق ملی تشکر می‌کنم.

وی افزود: امید است نمایندگان حمایت همه جانبه را بر اساس تکلیف قانونی خودشان عمل کنند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات بیان کرد: احساس قانون تأسیس وزارت اطلاعات، تولید اطلاعات و مشارکت در امنیت ملی و وظیفه ذاتی و ذاتی وزارت اطلاعات به شمار می‌رود که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) با الهام از اندیشه‌های نورانی حضرت امام راحل و منویات حکیمانه و مدبرانه رهبر معظم بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب سیاست‌های کلی و برنامه هفتم از طریق اقدامات اطلاعاتی و امنیتی همچنین مقابله‌ای و تعاملی می‌باشد.

حجت اسلام خطیب با اشاره به اینکه برنامه هفتم تکالیفی بر عهده وزارت اطلاعات گذاشته است بیان کرد: از جمله آن مشارکت در تقویت امنیت مرزی و همچنین تقویت امنیت سایبری و همکاری در تهیه سند راهبردی طرح جامع پایش اطلاعاتی کشور و تأمین نیازمندی‌های اطلاعاتی نهادهای اطلاعاتی است. کمک به هوشمندسازی دولت، پدافند غیرعامل و ارتقا ضریب امنیت ملی پایدار است.

وی در بخشی از سخنانش گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز در نقطه ایستاده‌ایم که امنیت و اقتدار کشور مورد توجه اندیشمندان و سیاستمداران جهان و مورد اعتراف دوست و دشمن است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات با اشاره به اینکه در منطقه‌ای قرار داریم که جنگ‌ها و تنش‌های متعددی دارد، ادامه داد: خلق درنده‌ترین مصداق تروریست تکفیری تحت عنوان «داعش» و از سوی دیگر رونمایی از تروریسم رسمی و دولتی باند صهیونیست و تولید بی‌سابقه‌ترین قتلگاه بی‌گناهان به ویژه کودکان، زنان و سالخوردگان آن هم در منظر مدعیان حقوق بشر که در منطقه در حال وقوع است.

حجت الاسلام خطیب دشمنی با انقلاب اسلامی را از همان ابتدای پیروزی دانست و افزود: امروز دشمن با همه ابزارها دشمنی با انقلاب را در دستور کار خود قرار داده و تضعیف ساخت درونی قدرت را هدف گرفته است. امروز زیر سرویس‌های اطلاعاتی ۵۳ کشور میز ایران دارند. همچنین بسیاری از پروژه‌های امنیتی با مشارکت و تقسیم کار صورت می‌پذیرد و با این همه جمهوری اسلامی ایران همچنان در مسیر پیشرفت برای امنیت در حرکت است و دستگاه‌های امنیتی قدرتمندانه امنیت را حفظ می‌کنند.

وی ۴۰ سالگی وزارت اطلاعات را عامل بلوغ این نهاد امنیتی دانست و گفت: وزارت اطلاعات پایگاه جهادی خدمات است و در دولت چهاردهم این خدمات تداوم خواهد یافت. محیط امنیت ملی امروز مستلزم نگاه تحولی است که وزارت اطلاعات این بازخوانی را پیشه کرده و رهیافت‌های جدیدی را اجرا نموده است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات خاطرنشان کرد: رویکرد صیانتی نسبت به همه جامعه را در روند برخوردهای امنیتی مقدم می‌شماریم. اطلاعات را مردم پایه خواهیم کرد و بر جنگ روایت‌ها تمرکز ویژه خواهیم داشت. سرویس‌های اطلاعاتی همسو را تقویت می‌کنیم و وزارت اطلاعات به عنوان دستگاه اطلاعاتی مادر کشور در برابر صف‌آرایی دشمن در قالب یک قرارگاه توانسته گام‌های بلندی در جهت تضعیف دشمنان برداشته و اقدامات آفندی علیه اردوگاه خصم بردارد.

حجت الاسلام خطیب که به طرح‌های ضد تروریستی و جاسوسی وزارت اطلاعات اشاره می‌کرد، افزود: وزارت اطلاعات غالب طرح‌های دشمن را خنثی کرده و در شناسایی جاسوس‌های موساد در ۲۸ کشور و بهره‌برداری از تبادل با آن همزمان با اقدامات سیاسی و حقوقی علیه برخی اهداف اقدام کرده است و همچنین تلاش کردیم تا با مفاسد اقتصادی و تحریم‌های تحمیلی مقابله کنیم.

وی با طرح این موضوع که رویکرد مردمی وزارت اطلاعات را تقویت خواهیم کرد، بیان کرد: تبادل اطلاعات با سرویس‌های اطلاعاتی و حمایت از دیپلماسی کشور را تقویت کردیم و در دوره جدید بر پویایی آن خواهیم افزود.

وزیر پیشنهادی اطلاعات همچنین به توسعه حراست‌ها و هوشمندسازی مدیریت اشاره کرد و افزود: تعامل سازنده آنها با دستگاه‌های مختلف و گام‌های مبنایی‌تر در این حوزه را با تکیه بر حمایت مجلس پیش خواهیم برد. همچنین از فناوری‌های نوظهور استفاده کردیم که نیل به اهداف بزرگ را دسترس‌پذیرتر کرده است.

حجت الاسلام خطیب با طرح این موضوع که اگر دستگاه اطلاعاتی در برابر دشمن سرسخت ایستادگی می‌کند در برابر خطای فریب‌خوردگان صبورانه برخورد می‌کند، ادامه داد: این رویکرد همچنان نیازمند توسعه و تقویت است. تشکیلات اطلاعاتی با برخورداری از پژوهشگاه و دانشکده کارنامه درخشانی دارد.

وی بیان کرد: ان‌شاءالله تشکیلات اطلاعاتی متأثر از رویکرد خردمندانه دولت چهاردهم همه ظرفیت‌های خود را در جهت تقویت جبهه انقلاب به کار خواهد بست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ