وعده جوانترین عضو کاروان پارالمپیک در پاریس/ روز اول طلا می‌گیرم

اقتصاد ایران: دختر پاراتکواندوکار ۱۵ ساله ایران که جوانترین عضو کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک است، می‌گوید از نظر روحی و فنی به قدری آماده است که قطعا مدال طلا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا رحیمی با ۱۵ سال و ۸ ماه سن، جوانترین عضو تیم ملی پاراتکواندو و کاروان «فرزندان ایران» در بازی های پارالمپیک پاریس است. حضور در این بازی ها دومین تجربه اعزام برون مرزی این پاراتکواندوکار به حساب می آید با این حال او تاکید دارد که قطعا در پاریس صاحب مدال طلا خواهد شد.

این درحالی است که این دختر پاراتکواندوکار سهمیه مستقیم بازی های پارالمپیک را نگرفت اما در رقابت های انتخابی تیم ملی برای پارالمپیک، موفق شد حریفش که سهمیه ایران در وزن ۵۲- کیلوگرم را گرفته بود، شکست دهد و مجوز اعزام را از آن خود کند.

زهرا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در کل یک سال است که پاراتکواندو کار می کنم. تا یک سال پیش با وجود معلولیت مادرزادی که دارم در رقابت های استانی تکواندو شرکت می کردم اما خرداد سال گذشته (۱۴۰۲) متوجه برگزاری رقابت های انتخابی برای تیم ملی پاراتکواندو شدم. اینگونه در مسابقات شرکت کردم و موفق به حضور در ترکیب تیم ملی شدم.

وی تصریح کرد: زمانیکه رقابت های کسب سهمیه پاراتکواندو برگزار می شد من اصلا در اردوی تیم ملی حضور نداشتم که بخواهم کسب سهمیه کنم اما بعد از ورود به اردو، مسابقات انتخابی برگزار شد. در این رقابت ها موفق شدم مجوز اعزام را بگیرم.

وعده جوانترین عضو کاروان پارالمپیک در پاریس/ روز اول طلا می‌گیرم

زهرا رحیمی بعد از مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا به دنبال قهرمانی در پاراتکواندو پارالمپیک است

این ملی پوش پاراتکواندو با تاکید بر اینکه حضور در بازی های پارالمپیک دومین اعزام برون مرزی او به حساب می آید، خاطرنشان کرد: اردیبهشت سال جاری در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی ویتنام شرکت کردم و صاحب مدال طلا شدم ضمن اینکه عنوان فنی ترین تکواندوکار آسیا را هم گرفتم.

رحیمی افزود: حدود یک ماه بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، رقابت های انتخابی تیم ملی برای تعیین ترکیب اعزامی به پاریس برگزار شد. در این رقابت ها من مقابل آیلار جامی که سهمیه پارالمپیک را گرفته بود، پیروز شدم و مجوز اعزام را از آن خود کردم.

جوانترین عضو کاروان فرزندان ایران در بازی های پارالمپیک تاکید کرد: از آن زمان که اعزامم به بازی های پارالمپیک قطعی شد تا به امروز در محل فدراسیون و زیر نظر عاطفه کشاورز تمرینات آماده سازی ام را دنبال کرده ام. امروز هم از نظر فنی و روحی به درصدی از آمادگی رسیده ام که اطمینان دارم در پارالمپیک پاریس مدال طلا می گیرم.

وی تاکید کرد: از این نتیجه اطمینان دارم چون تمام تلاشمم را داشته ام و بدون وقفه فقط تمرین کرده ام. می دانم حریفان سختی از برزیل، مکزیک، مغولستان و چین دارم اما از این بیشتر مطمئن هستم که مانند مسابقات قهرمانی آسیا بهترین عملکرد را خواهم داشت و طلا می گیرم.

رحیمی تصریح کرد: مبارزاتم را در اولین روز بازی های پارالمپیک (۸ شهریور) برگزار می کنم و قول می دهم کاروان ایران را در همین روز طلایی کنم.

دختر پاراتکواندوکار ایران در مورد اینکه به عنوان جوانترین عضو کاروان ایران معرفی شده است، گفت: بشتر متمرکز روی عملکردم هستم اما قاعدتا از این که به عنوان کوچکترین عضو کاروان بتوانم موفقیت بزرگی داشته باشم، خیلی خوشحال می شوم و برای آن تلاش خواهم داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ