گران‌ترین فندک دنیا، گران‌تر از خودروی فراری

اقتصاد ایران: گران‌ترین فندک دنیا از ۴۰۰گرم طلای خالص و با تزئیناتی از ۱۵۲ یاقوت کبود ساخته شده است. پرنسس تانیا دِ بوربون پارم که از نوادگان مستقیم لویی سیزدهم و طراح معروف جواهرات است، با همکاری ۸۰ صنعتگر و گذراندن ۶ ماه وقت، این فندک را طراحی و آماده کرد.

خبرآنلاین: گران‌ترین فندک دنیا از ۴۰۰گرم طلای خالص و با تزئیناتی از ۱۵۲ یاقوت کبود ساخته شده است. پرنسس تانیا دِ بوربون پارم که از نوادگان مستقیم لویی سیزدهم و طراح معروف جواهرات است، با همکاری ۸۰ صنعتگر و گذراندن ۶ ماه وقت، این فندک را طراحی و آماده کرد.

این فندک که با نام «لویی سیزدهم فلور دِ پارم» شناخته می‌شود، را «استیون هانگ» میلیاردر هنگ‌کنگی سفارش داده است. او که علاقه فراوانی به تاریخ فرانسه دارد، به برند «سنت دوپونت» سفارش ساخت چنین فندک خاصی را داده است و تنها کسی که می‌توانست از عهده ساخت آن برآید، پرنسس تانیا یکی از طراحان برجسته ساخت جواهرات و البته از نوادگان مستقیم لویی سیزدهم است.

این فندک که دارای ۴۰۰ گرم طلای خالص و ۱۵۲ یاقوت کبود و در کل ۴۱ قیراطی است، از سبک رنسانس/باروک دوران لویی سیزدهم الهام گرفته و شبیه تاج طلای سلطنتی است که روی پایه‌ای تزیین‌شده قرار دارد.

درواقع سال ۲۰۱۳ از این فندک رونمایی شد و آن در حال حاضر قیمتی معادل ۵۰۰هزار دلار دارد و با اختلاف زیاد گران‌ترین فندک دنیا به حساب می‌آید، توانسته نام خود را در رکوردهای گینس ثبت کند و هنوز هم بی‌رقیب بماند.

از آن زمان تاکنون حداقل ۳۱ کپی بسیار کوچکتر از این فندک توسط برند سنت دوپونت ساخته شده و با قیمت ۱۵۹۰۰ دلار راهی بازار شده است.

گران‌ترین فندک دنیا، گران‌تر از خودروی فراری

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ