اهمیت نظارت بر سلامت زائران در بازگشت به کشور

اقتصاد ایران: رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین، بر اهمیت نظارت بر سلامت زائران در هنگام بازگشت به کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر میعادفر گفت: سازمان اورژانس کشور به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان وزارت بهداشت در ستاد مرکزی اربعین، هر ساله جلسات متعددی برای بررسی نقاط ضعف گذشته و بهبود خدمات برگزار می‌کند.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقرار امکانات و تجهیزات در مرزها بر اساس تعداد زائرانی که از هر مرز عبور می‌کنند، انجام شده است. در این مسیر، از ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی مرزهای هشت‌گانه و سایر استان‌ها بهره برده‌ایم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به حضور گسترده نیروهای امدادی گفت: در استان‌های مرزهای هشت‌گانه، دانشگاه‌های علوم پزشکی، فی ذاته ۱۶۱ بیمارستان و ۵۷۳ پایگاه اورژانس دارا هستند.

میعادفر تصریح کرد: همچنین ۲۷۱ آمبولانس، ۴۴ اتوبوس آمبولانس، ۱۴ موتورلانس به مرزهای هشت‌گانه اربعین اعزام و ۱۴ بالگرد و دو بال ثابت در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: چهار آزمایشگاه سیار و یک سری خودروهای پشتیبانی از جمله واحدهای رادیویی و تعمیرگاه‌های سیار نیز برای مدیریت عملیات در مرزها اعزام شده‌اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین به چالش‌های امسال نیز اشاره کرد و گفت: ما علاوه بر گرمازدگی، با تهدید جدی تب دنگی مواجه بودیم. به همین دلیل، تیم‌های بهداشتی و مبارزه با بیماری‌های واگیر در مرزها مستقر شده‌اند تا نظارت دقیق‌تری انجام شود.

وی همچنین از اقدامات پیشگیرانه برای کنترل ورود زائران پاکستانی خبر داد و افزود: پیش از اربعین، دو جلسه با وزارت امور خارجه و کنسولگری ایران در پاکستان برگزار و اعلام کردیم که شرط ورود زائران پاکستانی این است که در صورت مشاهده هرگونه بیماری در پایش اولیه، از ورود آنها به کشور جلوگیری شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین در پایان به اهمیت نظارت بر سلامت زائران در هنگام بازگشت به کشور اشاره کرد و گفت: فرآیند بازگشت زائران به کشور برای ما بسیار جدی تر است لذا در صورت مشاهده هرگونه بیماری، اطلاعات زائران توسط همکاران بهداشت در سامانه ثبت و پیگیری درمان آنها از طریق مراکز بهداشتی محل سکونتشان انجام خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ