تاثیر کتابخوانی در مراحل درمان کودکان مبتلا به سرطان

اقتصاد ایران: مسئول بخش روانشناسی مؤسسه محک، از تأثیر کتابخوانی در مراحل درمان کودکان مبتلا به سرطان خبر داد.

حوریه ذوقی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: ترالی کتاب، برای غنی سازی اوقات کودکان در بیمارستان و همچنین افزایش اثرگذاری برنامه‌های درمانی انجام می‌گیرد و تأثیرات آن را به خوبی می‌توان در مراحل درمان کودکان مبتلا به سرطان محک مشاهده کرد.

وی درباره ترالی کتاب در مؤسسه محک، افزود: با توجه به اثربخشی قصه در آموزش مفاهیم به کودکان و همچنین غنی‌سازی اوقات کودکان و نوجوانان در بیمارستان، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی متناسب با مسائل و موضوعات شایع کودکان و سن بیمار صورت می‌پذیرد.

ذوقی ادامه داد: ترالی کتاب یک چرخ دستی تزئین شده است که در آن کتاب‌هایی برای کودکان و نوجوانان مبتلا به سرطان قرار می‌گیرد. همچنین برخی آثار به صورت دیجیتال و با توجه به مسائل و موضوعات شایع کودکان در اختیار آنها و خانواده‌هایشان قرار می‌گیرند. روزهای دوشنبه هر هفته داوطلبان آموزش دیده ی محک در حوزه‌ی کتاب و ارتباط با بیمار، به بخش‌های بستری بیمارستان فوق تخصصی محک می‌روند و کتاب‌هایی با موضوعات ادبیات و رمان، آموزشی و … را به کودکان و نوجوانان اهدا می‌کنند.

مسئول بخش روانشناسی مؤسسه خیریه محک یادآور شد: کودکان و نوجوانان در بیمارستان فوق تخصصی سرطان محک می‌توانند در ترالی کتاب آثار مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند. گاهی نیز روانشناسان بر اساس فرایندهای درمانی کودکان و نوجوانان، کتابی را انتخاب کرده و به او اهدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: همه کتاب‌ها توسط کارشناسان روان‌شناسی مؤسسه محک گزینش و انتخاب و در ادامه بر اساس استانداردهای تعیین شده، تنوع و.... خریداری می‌شوند.

ذوقی اظهار امیدواری کرد تا با حمایت بیشتر ناشران و فعالان فرهنگی ادبیات کودک و نوجوان، ترالی کتاب در حوزه فیزیکی و دیجیتال بتواند با کیفیت و کمیت بیشتری برای کودکان مبتلا به سرطان کشور فعالیت کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ