هشدار وزیر دارایی آلمان درباره هجوم پناهندگان اوکراینی

اقتصاد ایران: وزیر دارایی آلمان ضمن حمایت از استفاده اوکراین از تسلیحات غربی برای حمله به روسیه درباره هجوم مهاجران اوکراینی در صورت توقف حمایت‌ها از اوکراین در جنگ با روسیه هشدار داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "اس ار اف سوئیس در مطلبی نوشت: صداهایی که خواستار پایان دادن به کمک آلمان به اوکراین هستند در این کشور بلندتر می شود. بر اساس گزارش رسانه ها، نیروهای اوکراینی همچنین در خاک روسیه با سلاح های آلمانی می جنگند.

کریستین لیندنر، وزیردارایی آلمان در گفتگویی با این رسانه سوئیسی مشکلی در این مسئله ندیده و گفت: این سلاح ها تحت مسئولیت اوکراین قرار گرفته است که از خود در برابر به توصیف لیندنر یک متجاوز دفاع می کند و از حق خود برای دفاع از خود استفاده می کند." وی مدعی شد که تردیدی ندارد که از این سلاح ها در راستای منافع دفاعی اوکراین استفاده خواهد شد.

لیندنر در بخش دیگری از سخنانش همچنین از کشور سوئیس انتقاد کرد زیرا آلمان را از انتقال ادوات جنگی سوئیس به اوکراین منع می کند. با این حال، او خاطرنشان کرد که این تفسیر از بی طرفی به شدت در سوئیس مورد بحث است. وی مدعی شد که این نگرش امروزی بر خرید تجهیزات دفاعی توسط صنایع دفاعی سوئیس تأثیر می گذارد. وی افزود: تولید در حال حاضر از سوئیس خارج شده است زیرا خریداران نمی‌خواهند برای حمایت از اوکراین مشکلی داشته باشند.

مسئله تداوم حمایت ها از اوکراین به طور فزاینده ای به طور فشرده در آلمان مورد بحث قرار می گیرد: اتحاد حزب افراطی جایگزینی برای آلمان و حزب صحرا واگنکنشت خواهان توقف کمک های نظامی به اوکراین هستند و هر دو بسیار محبوب هستند.

لیندنر در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما باید این بحث را داشته باشیم و جایگزین ها را با هم مقایسه کنیم. آنچه دو طرف می گویند با منافع مردم آلمان مطابقت ندارد. وی تاکید کرد: پایان دادن به کمک های نظامی و ترک اوکراین نظم بین المللی صلح و آزادی را به خطر می اندازد.

علاوه بر این، به گفته لیندنر، این سیگنال برای جمهوری چک، لهستان، بالتیک و اسکاندیناوی ویرانگر خواهد بود - زیرا روسیه آنها را تهدید می کند. وی افزود: به نظر من این انگیزه ولادیمیر پوتین برای ایجاد تفرقه در اتحادیه اروپا و ناتو از طریق چنین تردیدهایی است.

لیندنر همچنین نسبت به هجوم موجی از پناهجویان در صورت دست کشیدن غرب ازحمایت از اوکراین هشدار داده و گفت: در این صورت میلیون ها اوکراینی به طور بالقوه به اروپای غربی خواهند گریخت زیرا توسط پوتین تهدید می شوند.

در این شرایط بر اساس برنامه ریزی بودجه فعلی در دولت فدرال آلمان و اقدامات ریاضتی برنامه ریزی شده، برلین دیگر کمک مالی جدیدی را برای اوکراین تایید نخواهد کرد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تجهیزاتی که قبلاً تأیید شده اند معمولاً همچنان به اوکراین تحویل داده می شوند، اما درخواست های اضافی از وزارت دفاع دیگر نباید به خواست اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان تایید شود. کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان در نامه ای به "بوریس پیستوریوس" ، وزیر دفاع آلمان در 5 اوت درخواستی در این زمینه را ارائه کرد. روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ همچنین به اسناد و ایمیل هایی که در این باره دارد اشاره می کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ