تشدید خشونت و حملات علیه سیاستمداران آلمانی

اقتصاد ایران: یک نشریه آلمانی در گزارشی به روند روزافزون حملات به سیاستمداران و مقام‌های آلمانی پرداخت که منجر به افزایش تمایل به کناره گیری از عرصه سیاسی در بین آنها از ترس این گونه حملات شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سایت رادیو آلمان در مطلبی به حملات روزافزون به سیاستمداران آلمانی پرداخته و نوشت: سیاستمداران آلمانی به طور فزاینده ای مورد تهدید و حمله قرار می گیرند و در این میان برخی از سیاستمداران محلی برای محافظت از خود و خانواده‌هایشان از سیاست کناره‌گیری می‌کنند. اما ین پرسش مطرح است که چگونه می توان جلوی خشونت را گرفت؟

این رسانه آلمانی در ادامه این مطلب نوشت: حمله به ماتیاس ایکه، سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات درسدن در حالی که پوسترهای انتخاباتی را آویزان می کرد در ماه می 2024 باعث وحشت در سراسر این کشور شد. این یک حمله بسیار وحشیانه بود، اما تنها حمله به عرصه سیاسی نبود.

حالا هم در آستانه انتخابات ایالتی آتی در تورینگن، زاکسن و براندنبورگ در ماه سپتامبر، چندین حمله علیه سیاستمداران ثبت شده است. برخی از مقامات به دلیل افزایش تهدیدها و نفرت از سیاست کناره گیری می کنند، اخیراً دیرک نوبائر، از مدیران مرکزی زاکسن با توجه به این تهدیدها به این راهکار روی آورده است.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، حملات به سیاستمداران و کارکنان انتخابات بارها در سراسر این کشور ثبت شده است.

در ماه آگوست یک فعال انتخاباتی حزب سبز در براندنبورگ توسط مردی ناشناس مورد حمله و سرقت قرار گرفت. این داوطلب در هوهن نوئندورف در شمال برلین اعلامیه هایی انتخاباتی را توزیع می کرد که هدف قرار گرفت.

در ماه ژوئیه هم آدلین آبیمنوی آومو، سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی هنگام آویزان کردن پوسترهای انتخاباتی در کوتبوس مورد توهین نژادی و حمله قرار گرفت. وی برای انتخابات ایالتی براندنبورگ شرکت کرده بود. یک زن 29ساله به آدلین آبیمنوی آومو که در کامرون به دنیا آمده و دارای ملیت آلمانی بود گفت: "تو انسان نیستی. بعد از آن به وی حمله شد و از ناحیه گردن زخمی شد. پلیس گفت: بر اساس وضعیت فعلی تحقیقات، می توان حدس زد که این حمله با انگیزه های نژادپرستانه انجام شده است.

همچنین در ماه ژوئیه، دفتر انتخاباتی بودو راملو، نخست وزیر ایالت تورینگن در ارفورت آلمان مورد حمله قرار گرفت و پلیس همچنان در حال بررسی این مسئله است.

حمله به "ماتیاس ایکه"، فعال حزب سوسیال دموکرات در درسدن در 3 مه سال جاری میلادی هم بسیار جدی بود. ایکه در حین آویزان کردن پوسترهای انتخاباتی چنان وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار گرفت که استخوان گونه و حدقه چشمش شکست و مجبور به عمل شد. چهار مرد 17 و 18 ساله در این پرونده مظنون به حساب می‌آیند و حداقل یک نفر به طیف راست افراطی منصوب می‌شود.

اندکی قبل از آن هم مردی که در حال نصب پوسترهای انتخاباتی برای حزب سبز بود در درسدن مورد حمله قرار گرفت و مجروح شد.

در ماه مه، ایوان موسلر (سبزها) سیاستمدار محلی هم هنگام آویزان کردن پوسترهای انتخاباتی در درسدن، مورد توهین و پرتاب آب دهان قرر گرفته و تهدید شد.

در همین ماه ماری کولنروت، سیاستمدار حزب سبز هم در یک غرفه تبلیغاتی در گوتینگن مورد حمله قرار گرفت و کمی زخمی شد.

پس از یک رویداد حزبی در اسن هم رولف فلیس، سیاستمدار محلی و کای گرینگ، عضو بوندستاگ (هر دو سبز) مورد حمله قرار گرفتند.

در نوردهورن نیدرزاکسن هم هولگر کونلنز، عضو پارلمان ایالتی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در یک غرفه اطلاعات مورد حمله قرار گرفت.

و همچنین در ماه مه، "فرانزیسکا گیفی"، سناتور اقتصاد از حزب سوسیال دموکرات مورد حمله قرار گرفت و کمی مجروح شد.

آمارهای اداره فدرال پلیس جنایی آلمان نشان می دهد که جرایم با انگیزه سیاسی در سال های اخیر به طور قابل توجهی در این کشور افزایش یافته است: بیش از 10500 جنایت علیه نمایندگان احزاب بین سال های 2019 تا 2023 ثبت شده است و این روند رو به افزایش است.

بر این اساس این حملات همه احزاب را تحت تأثیر قرار داده است، اما اخیراً به ویژه در میان سیاستمداران سبزها رایج شده است. این حملات به طور کلی مربوط به جرایم کیفری از جمله آسیب به مال و توهین است.

طبق آمار اولیه BKA، در سال 2023 در مجموع 2790 حمله به سیاستمداران احزاب نمایندگی در بوندستاگ ثبت شده است. این تقریباً دو برابر بیشتر از سال 2019 است (1420 مورد). پس از سبزها، حزب افراطی جایگزینی برای آلمان دومین حزبی است که بیشتر تحت تاثیر این جرائم قرار گرفته است. حزب سوسیال دموکرات هم در جایگاه سوم قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: نفرت، خصومت و خشونت به ویژه بر سیاستمداران در سطح محلی تأثیر می گذارد و این تا حد قتل پیش می رود. والتر لوبکه، رئیس منطقه کاسل در سال 2019 توسط یک افراطی راستگرا در تراس خانه اش هدف گلوله قرار گرفت. هنریت رکر، شهردار کلن، در سال 2015 به شدت - همچنین توسط یک عامل جناح راست افراطی با چاقو مجروح شد.

حتی در شهرهای کوچکتر، سیاستمداران محلی مورد حمله، تهدید و تهمت قرار گرفتند، به عنوان مثال، تورستن پوتزش، شهردار غیر حزبی Weißwasser در زاکسن به مدت 14 سال، تهدید به مرگ شده است.

"توماس زشورناک"، که به مدت 32 سال شهردار روستای نبلشوتس در شمال باوتزن بود هم تلاش هایی برای ارعاب را تجربه کرد. این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی از جمله با شکایات فردی ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفت. بیش از 30 شکایت علیه او ترتیب داده شد که همگی بی‌اساس بودند.

در این شرایط بیشتر و بیشتر سیاستمداران محلی به دلیل خصومت و حملات از سمت خود دست می کشند. بر اساس مطالعه ای که توسط بنیاد کوربر انجام شده است، از هر چهار شهردار که قبلا تهدید شده اند، بیش از یک نفر در حال بررسی استعفا هستند.

اخیراً، درک نوبائر، از مدیران منطقه ای ایالت زاکسن در ماه ژوئیه استعفا داد. وی از ماه ها تهدید از طرف جناح راست افراطی علیه خود سخن گفت.

هایت مایر، جامعه شناس برجسته آلمانی "خشن شدن جامعه" را دلیل اصلی به وجود آمدن این شرایط می داند. به گفته وی وضعیت جدیدی به خصوص با ظهور حزب افراطی جایگزینی برای آلمان وجود دارد. "هایت مایر" هم از رادیکالیسم ملی اقتدارگرایانه در حزب افراطی جایگزینی برای آلمان صحبت کرد که علناً گفتمان را به راست تغییر داده و آن را داغ کرده است. این جامعه شناس گفت: البته این مسئله عواقبی دارد.

"کاتیا مایر"، وزیر دادگستری ایالت زاکسن هم در این باره می گوید که تلاش برای ارعاب و نفوذ به محیط خصوصی شخصی در حال حاضر در بسیاری از موارد قابل مجازات نیست. بنابراین وی لایحه ای را برای بهبود حمایت کیفری از مقامات منتخب به شورای فدرال ارائه کرده است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی این وزارتخانه، هدف این پیش نویس جرم انگاری تعقیب سیاسی و به ویژه محافظت از سیاستمداران محلی در برابر حملات است. این لایحه اکثریت گسترده ای را در بوندسرات دریافت کرده است و اکنون بوندستاگ باید در مورد این تغییر تصمیم بگیرد.

نینا کولک، محقق آموزشی هم در این باره می گوید که تمایل به استفاده از خشونت "به شدت" به ویژه در میان جوانان و به ویژه در حاشیه های به اصطلاح افراطی افزایش پیدا کرده است. به گفته وی در بسیاری از موارد افراط گرایی در حال حاضر به مرکز جامعه رسیده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ