زلنسکی: عملیات کورسک طبق نقشه پیش می‌رود

اقتصاد ایران: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که نیروهایش وارد یکی از استان‌های مرزی روسیه شدند، اعلام کرد که عملیات کورسک طبق نقشه پیش می‌رود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری یو.ان‌.ان اوکراین، زلنسکی امروز شنبه در پیامرسان تلگرام خود نوشت: ژنرال سیرسکی (فرمانده نیروهای مسلح اوکراین) امروز نیز از ادامه حرکت در منطقه کورسک خبر داد.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه تاکید کرد: عملیات دقیقا همانطور که انتظار داشتیم پیش می‌رود. شجاعت اوکراینی‌ها کارهای بزرگی انجام می‌دهد. ما اکنون در حال تقویت مواضع خود هستیم. 

رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که ارتش این کشور اسرای جنگی از روسیه گرفته است. وی از هر واحدی که صندوق مبادله اوکراین را با اسیران جنگی جدید روسی پر می‌کند، تشکر کرد.

نیروهای کی‌یف بیش از 10 روز پیش توانستند با ادوات جنگی به منطقه مرزی کورسک در خاک روسیه نفوذ کنند و آنجا در حال پیشروی هستند.

درحالیکه اوکراین از تسلیحات متحدان غربی از جمله آمریکا و انگلیس برای حمله به روسیه استفاده کرده، مدعی است که بین 1 تا 3 کیلومتر مربع در خاک این کشور پیشروی کرده است.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه  اعلام کرد که در جریان نبردهای منطقه کورسک، نیروهای مسلح اوکراین حداقل 2 هزار و 860 نفر از نیروهای خود را از دست داده‌اند. طبق این گزارش، ارتش اوکراین همچنین 41 دستگاه تانک و 40 نفربر زرهی را از دست داده‌اند. 

وزارت دفاع تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه 23 خودروی جنگی پیاده‌نظام، 213 خودروی زرهی جنگی، 102 خودروی نظامی دیگر، 4 سیستم دفاع موشکی و 22 قبضه توپ صحرایی دشمن را نیز نابود کرده‌اند. از جمله دیگر خسارات وارده به نیروهای اوکراینی، انهدام 6 سامانه پرتاب  موشک چندگانه، از جمله سه سامانه HIMARS و سه ایستگاه جنگ الکترونیک بوده است.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که طی یک هفته گذشته، 57 نظامی اوکراینی در خط مقدم نبرد به نیروهای مسلح روسیه تسلیم شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که نیروهای ناوگان دریای سیاه و نیروی هوایی روسیه سه قایق بدون سرنشین نیروی دریایی اوکراین را نابود کرده و به یک قایق دیگر را نیز آسیب زده‌اند.

پیش‌تر در همان روز، این وزارتخانه ویدئویی منتشر کرد که در آن یک نظامی اوکراینی اسیر شده تعریف می‌کند که در جریان حمله به منطقه کورسک تعداد زیادی از همقطارانش کشته شدند، چرا که این نیروها آموزش لازم را نداشته و بدون برنامه عمل می‌کردند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ