چرا «عماد ۴» باعث وحشت صهیونیست‌ها شد؟

اقتصاد ایران: بررسی جدیدترین اقدام حزب الله لبنان و سردرگمی نظامیان صهیونیست در نوار غزه با دیدن ادامه یافتن عملیات موشکی در این باریکه از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: جنبش مقاومت اسلامی لبنان روز گذشته تصاویری از تأسیسات نظامی عظیمی به نام عماد ۴ را تحت عنوان «کوه‌های ما، زرادخانه‌های ما است» منتشر کرد که در آن سکوهای بزرگ پرتاب موشک وجود دارد.

شبکه المیادین اعلام کرد که این تأسیسات، نه تنها به طور محرمانه ایجاد و استتار شده، بلکه از استحکام کافی در برابر حملات دشمن نیز برخوردار است. «ایتای بلومنتال» روزنامه‌نگار صهیونیست در این باره نوشت: حزب الله با انتشار ویدئویی تبلیغاتی از موشک بالستیک جدیدی به نام «عماد ۴» رونمایی کرد. در این ویدیو این موشک در داخل یک مجتمع زیرزمینی که تاسیسات پرتاب نیز در آن قرار دارد دیده می‌شود و در پس زمینه صدای سیدحسن نصرالله شنیده می‌شود که در مورد موشک‌های نقطه‌زن و این واقعیت که موشک جدید می‌تواند به هر نقطه‌ای از اسرائیل از کریات شمونه تا ایلات برسد، صحبت می‌کند.

چرا «عماد ۴» باعث وحشت صهیونیست‌ها شد؟

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص دستاورد جدید حزب الله نوشت: حزب الله لبنان بخش‌هایی از مرحله جدید نبرد خود با دشمن صهیونیستی را به همراه توانمندی‌های راهبردی و موشکی با انتشار یک فیلم تحت عنوان «کوه های ما زرادخانه‌های ما هستند» رونمایی کرد. نشان دادن عماد ۴ از سوی حزب الله با اهداف خاصی صورت گرفته است؛ رونمایی از یک نمونه معمولی از توان راهبردی حزب الله برای برهم زدن قواعد درگیری و هشدار به دشمن، افزایش اختلافات داخلی میان نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در خصوص آغاز جنگ در جبهه شمالی و ارتکاب حماقت راهبردی در این منطقه، توان حزب الله برای تداوم حملات و محافظت از خود در برابر آتش دشمن. علاوه بر این، مقامات رژیم صهیونیستی با دیدن این کلیپ، نسبت به توانمندی‌های پنهان حزب الله دچار وحشت شده‌اند زیرا آنچه پنهان است قطعاً بزرگ‌تر خواهد بود.

چرا «عماد ۴» باعث وحشت صهیونیست‌ها شد؟

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی در خصوص غزه نوشت: مسئولان سازمان ملل اذعان کرده‌اند که جهانیان نمی‌توانند مانع جنایات و کشتار دسته جمعی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی شوند. علاوه بر محافل جهانی، سازمان ملل نیز از مقاصد اصلی تأسیس خود بعد از جنگ جهانی دور افتاده است. صهیونیست‌ها زمام امور این سازمان را به دست گرفته و آن را متلاشی کرده‌اند. تفکرات صهیونیست‌ها، شبح نازی‌ها را بار دیگر احیا می‌کند همان طور که مدیر سازمان بتسلیم، کابینه رژیم صهیونیستی را یک کابینه فاشیست و نژاد پرست توصیف کرده است.

چرا «عماد ۴» باعث وحشت صهیونیست‌ها شد؟

روزنامه رأی الیوم نیز در این خصوص نوشت: عجیب نباشد اگر روزی بشنویم دادگاه کیفری بین المللی درهای خود را به روی وکلای صهیونیست باز کرده تا ایستادگی و پایداری ساکنان نوار غزه را محکوم کنند. مردم این منطقه هرگز سرزمین خود را ترک نخواهند کرد حتی اگر تمام خانه‌های آنها ویران شود. آرمان فلسطین بعد از آنکه در وجدان حاکمان کشورهای عربی مرده بود با عملیات طوفان الاقصی بار دیگر در صدر توجه جهانیان قرار گرفت. بعید نیست برخی از همین حاکمان سرسپرده خواهان محاکمه غزه و ساکنان این منطقه شوند.

چرا «عماد ۴» باعث وحشت صهیونیست‌ها شد؟

روزنامه سوری الثوره در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: عملکرد نیروهای مقاومت در نوار غزه طی ماه‌های گذشته، شعارهای نتانیاهو در خصوص پیروزی مطلق در جنگ را نابود کرد. حملات موشکی پی در پی یک دستاورد نظامی بزرگ برای نیروهای مقاومت به شمار می‌رود چرا که این موشک‌ها از منطقه تحت نفوذ نظامیان صهیونیست در خان یونس شلیک می‌شوند. همین مسأله باعث سردرگمی و حیرت نظامیان صهیونیست شده است. نیروهای مقاومت نشان دادند که قدرت مانور و نفوذ در قلب اراضی اشغالی را دارند.

چرا «عماد ۴» باعث وحشت صهیونیست‌ها شد؟

روزنامه یمنی المسیره در خصوص واکنش محور مقاومت نوشت: جدای از بررسی پاسخ قطعی محور مقاومت به ترورهای اخیر تل آویو و تأخیر در اجرای آن، در حال حاضر شاهد آن هستیم که صهیونیست‌ها چگونه قبل از هرگونه حمله‌ای، طی روزهای گذشته در ترس و وحشت به سر برده و اوضاع اقتصادی رژیم صهیونیستی چگونه رو به وخامت گذاشته است. تأخیر در نشان دادن واکنش علیه دشمن، تأثیرات عملی بی سابقه‌ای بر صهیونیست‌ها گذاشته است به طوری که بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پروازهای خود را به اراضی اشغالی لغو کرده‌اند و آمار فرار شهرک نشینان از اراضی اشغالی افزایش یافته است.

چرا «عماد ۴» باعث وحشت صهیونیست‌ها شد؟

روزنامه المراقب العراقی به نقل از سردار سعید شعبانیان دستیار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در امور هماهنگی و راهبردی نوشت: ایران حق دارد براساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل به جنایت رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به حریم این کشور پاسخ قاطع دهد و دشمن نیز بداند که با نقض قوانین بین المللی، پاسخ محکمی خواهد گرفت‌. مردم کشور ما به دشمنی‌های همیشگی آمریکا و رژیم تروریستی و صهیونیستی واقف بوده و به همین جهت این روزها شاهد ضربت ذوالفقار نیروهای مسلح هستیم اما هنوز انتقام خون شهدایی چون سردار سلیمانی و اسماعیل هنیه و فواد شکر را از دشمن نگرفته‌ایم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ