هشدار مسکو درباره احتمال خسارات اتمی اقدامات نیروهای مسلح اوکراین

اقتصاد ایران: مدیر شرکت انرژی هسته‌ ای روس اتم امروز در تماس با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در خصوص احتمال خسارات هسته ای اقدامات نیروهای مسلح اوکراین در نیروگاه‌های کورسک و زاپرویا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «الکسی لیخاچف» مدیر عامل شرکت انرژی هسته‌ ای روس اتم روسیه امروز شنبه در جریان برقراری تماس تلفنی با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که از وی دعوت می کند تا در اسرع وقت از نیروگاه هسته ای کورسک و شهر کورچاتوف بازدید کرده و شخصاً وضعیت اطراف نیروگاه را مورد ارزیابی قرار دهد.

مدیر عامل شرکت انرژی هسته‌ ای روس اتم روسیه در این ارتباط اضافه کرد: اقدامات نیروهای مسلح اوکراین در رابطه با نیروگاه های اتمی کورسک و زاپروژیا ممکن است خسارات هسته ای جبران ناپذیری را در مقیاس جهانی و منطقه ای ایجاد کند.

از سوی دیگر، نیروگاه اتمی زاپروژیا ساعاتی پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح اوکراین با یک حمله پهپادی جاده منتهی به نیروگاه زاپروژیا و مسیر تردد کارکنان آن را مورد هدف قرار دادند؛ البته این حمله تلفاتی در پی نداشت.

مدیر عامل شرکت انرژی هسته‌ای روس اتم روسیه هفته پیش هم از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته بود تا به حمله اخیر پهپادی اوکراین به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا فراتر از یک محکومیت ساده رسیدگی کند.

«الکسی لیخاچف» دوشنبه پیش در واکنش به این حمله پهپادی اعلام کرده بود که از مدیریت آژانس می خواهد تا از اعلام غیرقابل قبول بودن چنین اقداماتی (حمله به نیروگاه هسته ای) خودداری نکند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ