تعیین تکلیف ۱۶۰ هزار میلیارد کالا در انبارهای گمرکات

اقتصاد ایران: دادستان تهران گفت: در سه سال اخیر و با اقدامات دادستانی تهران در انبارهای گمرکات استان، ۴۳ هزار و ۲۷۶ ردیف به ارزش ریالی ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی صالحی؛ دادستان تهران امروز شنبه 27 مرداد در جریان هشتمین تور رسانه‌ای مرکز رسانه قوه قضاییه که با بازدید از گمرک فرودگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) همراه بود، به تشریح اقدامات دادستانی و دستگاه‌های اجرایی در خصوص ساماندهی به انبارهای گمرک پرداخت.

صالحی در این باره اظهار کرد: اقدامات دستگاه قضایی به این علت سمت و سوی ساماندهی انبارها آمده که رئیس قوه قضاییه در اکثر جلسات به حفظ و احیای حقوق عامه تأکید دارد بنابراین یکی از مسائلی که بر اجرای منویات رئیس قوه قضاییه دنبال می‌کنیم بحث ساماندهی انبارهای گمرکات، عمومی و سازمان تملیکی است زیرا صیانت از حقوق عامه مورد تأکید است.

وی افزود: ساماندهی انبارها را در استان تهران مورد تأکید قرار داریم و در این راه نظارت‌های مستمر و بازدیدهای هدفمندی داشته‌ایم. در این حوزه 27 دستگاه خودروی آمبولانس که مدت‌ها در پارکینگ‌های گمرک غرب تهران بود با پیگیری‌های دادستانی تهران ترخیص شدند. همچنین 1200 خودروی چانگان در پارکینگ گمرک غرب تهران بود و به دلیل مشکلاتی ترخیص نمی‌شدند که جلساتی با شرکت سایپا برگزار کردیم و هزار  170 دستگاه ترخیص شد.

دادستان تهران ادامه داد: همچنین 267 ردیف کالای بی‌صاحب در گمرک فرودگاه مهرآباد و هزار و 250 ردیف کالای بدون صاحب در فرودگاه امام خمینی(ره) پیش از آنکه به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تحویل شوند، تعیین تکلیف شدند و دستور ترخیص آن‌ها صادر شد.

دادستان تهران ادامه داد: دستور ترخیص 180‌ تن سرم وارداتی، بیش از 230 تن مواد اولیه داروسازی و مقدار قابل توجهی داروی وارفارین که از سال قبل در انبار مانده بود، از گمرکات امام خمینی(ره) صادر شد و این کالاهای دارویی ترخیص شدند. از سویی دیگر تعداد 2 هزار و 435 دستگاه کشنده در گمرکات تهران و بیش از 6 هزار دستگاه کشنده هم در گمرکات غرب مانده بود که با رفع موانع، دستور ترخیص آن‌ها صادر شد.

صالحی تاکید کرد: صدور دستور استقرار نمایندگی سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد در گمرگات برای پاسخ‌گویی برخط به استعلامات و پیگیری برای تأسیس 7 دستگاه انبار از دیگر اقدامات دادستانی تهران در حوزه ساماندهی انبارها هستند که در پی 142 بازدید در مدت سه سال از انبارهای گمرکات و سازمان اموال تملیکی و انبارهای عمومی محقق شده است.

دادستانی تهران ,

دادستان تهران اظهار کرد: در سه سال اخیر و با اقدامات دادستانی تهران 43 هزار و 276 ردیف به ارزش ریالی 160 هزار میلیارد ریال تعیین شده است. در فرودگاه امام خمینی(ره) 16 هزار و 884 به ارزش ریالی 23 هزار میلیارد ریال تعیین تکلیف شده که نسبت به زمان تأسیس فرودگاه در 16 سال قبل از آن، 117 درصد افزایش تعیین تکلیف داشته است.

دادستانی تهران ,

صالحی در پایان با اعلام رضایت از وضعیت کنونی انبارهای گمرکات، انبارهای عمومی و انبارهای سازمان اموال تملیکی گفت: وظیفه ماست که بر اساس قانون این موضوع را به‌صورت جدی دنبال کنیم تا کالای بدون تعیین تکلیف در هیچ گمرکی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ