زلنسکی: در حال پیشروی و تقویت مواضع در کورسک هستیم!

اقتصاد ایران: رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که نیروهای این کشور همچنان به پیشروی در منطقه کورسک روسیه ادامه می‌دهند و مواضع خود را در این منطقه تقویت کرده‌اند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تریبیون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نطقی مدعی تداوم پیشروی ارتش این کشور در منطقه کورسک روسیه شد!

اُلکساندر سیرسکی، فرمانده کل ارتش اوکراین دیروز مدعی شد که نیروهای کی‌یف در برخی نواحی منطقه کورسک، بین یک تا سه کیلومتر پیشروی کرده‌اند و این در حالی است که ۱۱ روز از ورود نیروهای این کشور به خاک روسیه می‌گذرد.

اوکراین مدعی شده است که کنترل ۸۲ منطقه مسکونی به وسعت یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع را به دست گرفته و وزارت خارجه اوکراین در ادعای عجیب اعلام کرده که این رقم از میزان پیشروی امسال روسیه در خاک اوکراین بیشتر بوده است!

زلنسکی در پیامی ویدئویی به نقل از سیرسکی گفت که درگیری در ناحیه «مالایا لوکنیا» در حدود ۱۱.۵ کیلومتری مرز اوکراین ادامه دارد و ابراز امیدواری کرد که کی‌یف بتواند در این نبردها اسرای بیشتری را اسیر کند! وی مدعی شد: عملیات در منطقه کورسک، ادامه دارد و ما در حال تقویت مواضع خود هستیم.

مقامات کی‌یف مدعی هستند که دست کم صدها نیروی ارتش روسیه را اسیر و نسبت به تسریع تبادل زندانی با روسیه ابراز امیدواری کرده‌اند. روسیه این تجاوز را «اقدام تحریک‌آمیز بزرگ» خوانده و متعهد به تلافی‌ با «واکنشی مقتضی» شده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز تاکید کرد که ارتش این کشور نیروهای اوکراین را از چندین منطقه از جمله روستاهای «گوردیفکا» و « Russkoe Porechnoe» وادار به عقب‌نشینی کرده است.

نیکلای پاتروشف، مشاور ریاست جمهور روسیه به‌تازگی گفته است که ادعای کاخ سفید درباره عدم مداخله آمریکا در حمله و جنایات کی‌یف در منطقه کورسک، با واقعیت همخوانی ندارد زیرا بدون مشارکت و حمایت مستقیم مقامات آمریکایی، کی‌یف خطر تجاوز به خاک روسیه را نمی‌پذیرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ