حمله کور به کورسک بذر تفرقه را بین حامیان کی‌یف کاشته است!

اقتصاد ایران: در حالی که حمله کی‌یف به منطقه کورسک روسیه مورد حمایت برخی از اعضای ناتو قرار گرفته است، برخی دیگر اما بیم و نگرانی خود را در محافل خصوصی و عمومی ابراز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، به گفته چند تن از مقامات غربی، حمله اوکراین به منطقه کورسک روسیه هرچند مورد حمایت برخی از کشورهای عضو ناتو قرار گرفته اما بسیاری دیگر با ابراز هراس و نگرانی درباره پیامد این حمله، به آن انتقاد کرده اند.

نیکلای پاتروشف، مشاور ریاست جمهور روسیه پیشتر گفت که ادعای کاخ سفید درباره عدم مداخله آمریکا در حمله و جنایات کی‌یف در منطقه کورسک، با واقعیت همخوانی ندارد زیرا بدون مشارکت و حمایت مستقیم مقامات آمریکایی، کی‌یف خطر تجاوز به خاک روسیه را نمی‌پذیرفت.

حالا بلومبرگ به نقل از چندین مقام ارشد غربی نوشته است که آن دسته از متحدان ناتو که همچنان نسبت به این حمله تردید دارند، به این مساله اشاره کرده‌اند که «تشدید تنش در درگیری‌ها می‌تواند نیروهای اوکراین را از خط مقدمی شکننده منحرف کند آن هم با توجه به اینکه اوکراین به شدت به این نیروها در خط مقدم نیاز دارد و علاوه بر این، احتمال ایجاد تفرقه بین حامیان کی‌یف را نیز افزایش می‌دهد.»

گایدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا به نوبه خود حمله به کورسک را تشدید تنش خوانده که چشم‌انداز آتش‌بس را «دور و دورتر می‌کند.»

به گفته برخی منابع، افرادی که درباره این حمله تردید دارند، بر این باورند که اوکراین احتمالا نمی‌تواند قلمرویی که در روسیه تصرف کرده است را حفظ کند. آنها افزوده‌اند که فقدان شفافیت درباره اهداف این حمله همچنان «مولفه‌ای غالب» در این موضوع است. به گفته یکی از منابع، اگر هدف ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از این حمله، داشتن برگ برنده‌ای برای مذاکرات احتمالی باشد، «زمان‌بندی حمله احتمالا به سود او نخواهد بود.»

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید پیشتر مدعی شد که آمریکا از هدف حمله اوکراین به کورسک، اطلاعی ندارد و در ابهام است. این ادعا در حالی است که پاتروشف تاکید کرد که تجاوز اوکراین به کورسک، با برنامه‌ریزی و مشارکت آمریکا و ناتو صورت گرفته است.

نیروهای اوکراینی هفته گذشته به منطقه کورسک روسیه حمله کرده و به گفته آلکسی اسمیرنوف، سرپرست فرمانداری این منطقه، تعدادی از مناطق مسکونی آن را به تصرف خود درآوردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این حمله را اقدام تحریک‌آمیز دیگری از سوی اوکراین خواند و تاکید کرد که «دشمن پاسخی مناسب دریافت خواهد کرد.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ