وعده کامالا هریس برای کاهش مالیات و مبارزه با افزایش قیمت‌ها

اقتصاد ایران: کامالا هریس در نخستین سخنرانی خود با تمرکز بر موضوعات اقتصادی، وعده مبارزه با افزایش قیمت ها، ساخت مسکن و کاهش مالیات را مطرح کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات 2024، در نخستین گردهمایی انتخاباتی خود با تمرکز بر موضوعات اقتصادی، وعده مبارزه با افزایش قیمت ها، ساخت مسکن و کاهش مالیات را مطرح کرد.

وی در این گردهمایی انتخاباتی که در کارولینای شمالی برگزار شد، پیشنهاد کاهش مالیات برای اغلب آمریکایی‌ها، ممنوعیت افزایش قیمت‌ها از سوی فروشندگان مواد غذایی و ساختن خانه‌های به صرفه بیشتر را در صورت پیروزی در انتخابات ماه نوامبر را مطرح کرد.

هریس در این سخنرانی، از یک طرح مالیاتی رونمایی کرد که در آن تخفیف مالیاتی 6 هزار دلاری برای خانواده هایی که صاحب فرزندان جدید شوند، کاهش مالیات خانواده های دارای فرزندان خردسال و کاهش هزینه‌های داروهای تجویز شده، در نظر گرفته شده است.

نامزد دموکرات ها همچنین وعده ساخت 3 میلیون واحد مسکونی مقرون به صرفه جدید طی 4 سال و تخفیف مالیاتی برای سازندگان مسکنی که برای خانه اولی‌ها مسکن بسازند، را مطرح کرد.

وی در جمع هوادارانش در ایالتی که امید زیادی به پیروزی در آن در روز 5 نوامبر دارد، اظهار کرد اقتصاد آمریکا قوی است اما قیمت ها همچنان بالا است. وی تاکید کرد که در صورت راه یابی به کاخ سفید تمرکزش بر قشر متوسط جامعه خواهد بود.

هریس خاطرنشان کرد: ما با کمک یکدیگر آنچه که من «اقتصاد فرصتی» می‌نامم، می سازیم. ساختن اقتصاد طبقه متوسط هدف مشخص ریاست جمهوری من خواهد بود زیرا من قویا معتقدم که وقتی طبقه متوسط جامعه قوی باشد، آمریکا قوی خواهد بود.

این در حالی است که دونالد ترامپ پیشتر پیشنهاد اعمال تعرفه های سراسری و جدید بر واردات محصولات را مطرح  کرده بود. طرحی که هریس مخالفت خود را با آن اعلام و برای ترسیم تفاوت طرح مالیاتی خود با رقیب جمهوری خواهش، گفت: ترامپ می خواهد آنچه را که بر مالیات بر فروش بر روی تمامی محصولات و نیازهای اساسی موثر است و ما آنها را از کشورهای دیگر وارد می کنیم، تحمیل کند. این کار آمریکایی را نابود می‌کند.

این سیاستمدار آمریکایی همچنین افزود: این کار ترامپ به معنای بالاتر رفتن قیمت‌ها برای تمام نیازهای روزمره یک فرد خواهد بود: طرح مالیاتی ترامپ برای گاز، برای غذا، برای پوشاک و برای داروهای بدون نسخه.

در همین حال مشاوران اقتصاد تیم ترامپ در واکنش به طرح مالیاتی هریس اظهار کردند که پیشنهادات وی باعث افزایش تورم و نابودی اقتصاد آمریکا می شود. پیشنهاد کمک 25 هزار دلاری برای افرادی که برای نخستین بار خانه می خرند، چیزی بیشتر از افزایش قیمت خانه را منجر نمی شود.

علاوه بر این، هریس قصد دارد کمک هزینه اجاره مسکن را افزایش داده و تعیین قیمت اجاره را ممنوع کند. همچنین وی در صدد کاهش هزینه های سلامتی، کاهش بدهی وام های پرداخت شده پزشکی برای مبتلایان به سرطان و تمرکز بر ادامه مذاکرات با شرکت های داروسازی برای کاهش قیمت 10 داروی تجویز شده پرفروش توسط پزشکان به میزان 79 درصد است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می‌شود و نامزدهای انتخاباتی با سفر به ایالت ها و شهرهای مختلف به ویژه ایالت های کلیدی و چرخشی و مطرح کردن وعده های انتخاباتی مختلف درصدد جلب آرای رای دهندگان هستند. ایالت های چرخشی، ایالت هایی هستند که معمولا هر دو نامزد از هر دو حزب احتمال پیروزی در آن را دارند و معمولا تعیین کننده نتایج انتخابات هستند.  

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ