پهپادهای اف بی آی به ابزارهای غیرقانونی مجهز می‌شوند

اقتصاد ایران: سازمان اف بی آی آمریکا قصد دارد دستگاه های ایجاد حواس پرتی غیرقانونی را روی پهپادهای کوچک خود سوار کند این دستگاه ها خطرات زیادی برای افراد و ساختمان‌ها دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، طبق اطلاعات موجود اف بی آی در هفتم آگوست سال جاری میلادی بیانیه ای درباره قصد خود برای امضای قرارداد با شرکت انگلیسی به نام Typhon Groupe جهت خرید تجهیزات Sky Hero Loki را اعلام کرد.

این دستگاه ها به سردرگم کردن گروگان گیران، تروریست ها و دیگر تهدید ها به خصوص افرادی که داخل ساختمان ها پنهان می شوند، کمک می کند.

طبق بیانیه اف بی آی، محصولات تایفون متناسب با Sky Hero Loki Mk۲ طراحی شده اند و تنها ابزارهای موجود برای پهپادهای Loki هستند. این امر سبب شده سازمان پهپادها را با محموله های تایفون مجهز کند.

Sky Hero Loki Mk۲ یک پهپاد تاکتیکی مخصوص فضای سرپوشیده است. این ابزار در محیط های شلوغ و کم نور عمل و دوربین و میکروفون را برای اطلاعات حیاتی تنظیم می کند. به این ترتیب با آگاهی از وضعیت محیطی و تصمیم گیری دقیق ایمنی تیم تضمین می شود.

ابزارهای معمول با حواس پرتی روی چنین پهپادهایی ریسک ایجاد جراحت و خسارت به ملک را دارند. آنها از طریق تکه تکه شدن زباله های خطرناکی ایجاد می کنند که ممکن است به افراد و سازه ها آسیب برسانند. همچنین این دستگاه ها در معرض اختلالات فنی مانند خرابی فیوز و غیره هستند و حتی خود فیوز ممکن است به یک پرتابه کشنده تبدیل شود.

علاوه بر آن به گفته شرکت تایفون، آتش سوزی نیز یک ریسک مهم است زیرا این دستگاه ها با دمای خیلی بالا و تا ۲۷۰۰ درجه سانتیگراد می سوزند و به همین دلیل اگر روی اشیای قابل اشتعال فرود آیند، خطرات زیادی را همراه دارند.

در کنار این موارد دستگاه های مذکور مقدار زیادی دود ایجاد می کنند که ممکن است سمی باشند. ایمنی اپراتور نیز یک نگرانی دیگر است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ