نگاهی به عملکرد کماندار ایران در المپیک/ با یک «گل» بهار شد!

اقتصاد ایران: تنها نماینده تیراندازی با کمان ایران در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک با کسب یک برد تاریخی هر چند به موفقیتی نرسید اما توانست عملکردی قابل قبول از خود به جای بگذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، المپیک ۲۰۲۴ پاریس درحالی به پایان رسید که تیراندازی با کمان ایران برخلاف ادوار گذشته این بار با عملکردی نسبتا مطلوب به کار خود پایان داد. تیراندازی با کمان ایران در المپیک پاریس تنها یک نماینده داشت. مبینا فلاح که به عنوان تنها نماینده کشورمان در المپیک حضور پیدا کرده بود؛ چهارم مرداد و درست یک روز قبل از افتتاحیه رسمی این مسابقات در خط رقابت قرار گرفت. تنها کماندار ایران در مرحله مقدمانی بازی‌های المپیک که صرفا جهت تعیین رنکینگ ورزشکاران المپیکی و مشخص شدن حریف برگزار می‌شود با عملکردی مطلوب و با کسب ۶۵۲ امتیاز در دره ۲۸ قرار گرفت.

پیش از این در رده مردان و بانوان بهترین عملکرد در مرحله مقدماتی برای میلاد وزیری در المپیک ۲۰۱۲ به ثبت رسیده بود. وزیری نیز به عنوا نماینده ایران در المپیک لندن در رشته تیراندازی با کمان در مرحله مقدماتی رتبه ۳۹ را به دست آورده بود که فلاح اینبار موفق شد در این مرحله و با کسب جایگاهی بهتر راهی مرحله حذفی شود.

نگاهی به عملکرد کماندار ایران در المپیک/ با یک «گل» بهار شد!

دختر کماندار ایران در مرحله یک سی و دوم نهایی باید مقابل نگویت از ویتنام می‌رفت. فلاح در این مرحله نیز عملکردی مناسب داشت و با نتیجه ۵ بر ۵، به تساوی رسید تا بازی به مرحله تیر طلایی بکشد که در این دوئل جذاب او با امتیاز ۱۰ مقابل ۹ به مرحله بعد صعود کرد اما استرس بالا، تجربه کم و عدم آماده سازی کامل و لازم قبل از مسابقات باعث شد این دختر ۲۵ ساله ایران در مصاف با الیف بررا گکر، حریف ۱۷ ساله ترکیه‌ای در مرحله یک شانزدهم نهایی در سه ست شکست بخورد و از صعود به مرحله بعد بازبماند تا کار تنها کماندار ایران در این دوره از رقابت‌ها پایان یابد.

تیراندازی با کمان ایران برای پنجمین‌بار در بازی‌های المپیک حضور داشت و اولین حضور این رشته در المپیک نیز به سال ۲۰۰۸ پکن برمی‌گرد که نجمه آبتین و حجت الله واعظی به عنوان نماینده‌های ایران در بازی‌های المپیک شرکت کردند که البته هیچ دستاوردی هم نداشتند. بعد از مدت‌ها حالا نوبت به دختر ۲۵ ساله یزدی ایران رسیده بود که بتواند پس از موفقیت در کاپ جهانی ترکیه که همراه با کسب مدال نقره و سهمیه المپیک بود حالا در میدان بزرگی چون المپیک شگفتی ساز شود. البته که هیچ کس از فلاح انتظار قرار گرفتن روی سکو و رسیدن به مدال المپک را نداشت اما پر واضح بود که اگر او زودتر به سهمیه دست پیدا می‌کرد و یا تمرینات بیشتری داشت چه بسا که می‌توانست نتیجه‌ای بهتر از یک برد برای تیروکمان ایران به ارمغان بیارود.

نگاهی به عملکرد کماندار ایران در المپیک/ با یک «گل» بهار شد!

مبینا فلاح درحالی تنها سهمیه تیروکمان ایران برای المپیک را کسب کرد که زمان زیادی تا آغاز این بازیها نمانده بود ولی با این حال موفق شد برد تاریخی را بعد چند دوره حضور بی‌حاصل این رشته در المپیک به دست بیاورد. اگر چه که رسیدن به یک پیروزی در آوردگاه مهمی چون المپیک برای رشته‌ای چون تیروکمان ایران می‌تواند ارزشمند باشد ولی امید می‌رود مسئولان این رشته پشت این تک برد مخی نشوند و این نتیجه را حاصل عملکرد و مدیریت خود به حساب نیاورند. چرا که این عملکرد توسط فلاح دقیقا زمانی به دست آمد که فدراسیون در یک سال گذشته تمام تمرکز خود را برای کسب سهمیه در بخش تیمی مردان گذاشته بود و غلامرضا شعبانی بهار و سرمربی کره‌ای تیم هم بارها در مصاحبه هایشان به این موضوع اشاره کرده بودند.

به هر حال پرونده سی و سومین دوره بازی‌های المپیک درحالی برای ایران بسته شد و کاروان کشورمان با نام «خادم‌الرضا» و متشکل از ۴۰ ورزشکار و با کسب ، ۱۲ مدال شامل ۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز به کشور بازگشت که در این میان رشته تیراندازی با کمان نیز با به دست آوردن یک پیروزی کارنامه تقریبا قابل قبولی را برای خود ثبت کرد. حالا باید دید با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی ناگویا آیا این رشته در این مسابقات هم می تواند به یک نتیجه آبرومند دست پیدا کند یا خیر.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ