برنج سربار از سال‌های قبل در مازندران نداریم

اقتصاد ایران: ساری- رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مدیریت بازار را از مشکلات حوزه کشاورزی بیان کرد و گفت: امسال برنج سربار از سال های قبل در انبار نداریم.

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار مهر مهم‌ترین چالش امروز کشاورزی استان را موضوع گذر از کشاورزی سنتی به صنعتی و دانش‌بنیان اعلام کرد و گفت: چالش دیگر کشاورزی استان مدیریت بازار است کشاورز زمانی برای جهش تولید تلاش می‌کند که ما به پساتولید او فکر کرده باشیم.

مومنی همچنین بر لزوم خودکفایی تولید برنج تاکید کرد و با اشاره به اقدامات حمایتی دولت مبنی بر ممنوعیت واردات برنج اظهار داشت: حمایت از تولیدات داخلی و کشاورزان برنج کار یک اصل اساسی بوده و امیدواریم با تقویت زیرساخت تولید و تکمیل زنجیره تامین از مزرعه تا بازار بتوانیم عرضه برنج را حمایت کنیم.

وی استمرار مطالبات کشاورزان و جلوگیری از واردات بیش از تقاضا را اثرگذار بر مدیریت بازار برنج دانست و افزود: از ورود بی‌رویه برنج وارداتی به بازار جلوگیری شده و کشاورزان فرصت دارند محصولات خود را باقیمت مناسب به بازار عرضه کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این‌که تولید برنج به دلیل شرایط مطلوب بارش‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال قبل بیشتر پیش‌بینی می‌شود، گفت: انباشت برنج از سال قبل در انبارهای استان به حداقل ممکن رسیده و بازار برنج امسال پویاتر از سال‌های گذشته خواهد بود و برنج مازندران با قیمت‌های غیرقابل تحمل برای تولیدکننده وارد بازار نمی‌شود.

«مومنی» بر لزوم حفظ تعادل قیمت بازار برنج مازندران برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان تاکید کرد و توضیح داد: مدیریت بازار برنج مازندران طی سال‌های گذشته به دلیل شرایط خاص میزان واردات، منجر به این شد که رسوب برنج در استان آسیب جدی به بازار قیمت برنج تولید کنندگان بزند.

وی تصریح کرد: اما با مدیریت صحیحی که سال گذشته در موضوع واردات و خرید برنج مازاد در انبارها صورت گرفت، امسال برنج سربار از سال‌های قبل در استان نداریم

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ