تجهیز مراکز دیالیز ۵ کشور به دستگاه همودیالیز ایرانی

اقتصاد ایران: یک شرکت دانش بنیان با بومی سازی دستگاه همودیالیز، در طول ۳ سال گذشته یک میلیون دلار ارزآوری و به ۵ کشور صادرات داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، با دستیابی به دانش فنی و نرم افزار ساخت دستگاه همودیالیز توسط یک شرکت دانش بنیان، ایران پنجمین کشوری است که موفق به ساخت این دستگاه شده است.

از جمله ویژگی های متمایز کننده دستگاه همودیالیز که توسط این شرکت تولید می‌شود، نرم افزار داخلی بسیار پیشرفته آن است که علاوه بر کنترل و ثبت تمامی تغییرات سخت افزاری دستگاه، اطلاعات بالینی بیمار و همچنین تنظیمات پرستاری را در طول جلسه همودیالیز را به صورت لاگ فایل ثبت کرده‌ و ‌در مواقع مورد نیاز ارائه می کند.

این دستگاه دارای مانیتور لمسی بوده و مجهز به باطری Backup با ظرفیت کارکرد ۴۵ دقیقه، دارای حسگر فشار خون ورودی فیلتر، دارای آلارم های صوتی و تصویری، دارای قابلیت Wireless Remote Monitoring اطلاعات حین دیالیز، ذخیره سازی و نگهداری Log File، قابلیت برنامه ریزی جهت انجام ۳ مدل ضد عفونی ( شیمیایی ، حرارتی و ترکیبی ) است.

این شرکت تنها تولیدکننده دستگاه همودیالیز در ایران و غرب آسیا، مطابق با پروانه بهره برداری اخذ شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت، توانایی تولید یک هزار دستگاه همودیالیز مدل ATF ۱۰۲۲ در سال را دارد.

این شرکت همچنین در سال ۱۳۹۷ شروع به تولید تخت همودیالیز، دستگاه تصفیه آب RO مرکزی و دستگاه تصفیه آب RO پرتابل کرده است.

این شرکت تاکنون به کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، اندونزی و ونزوئلا صادرات داشته و در طول ۳ سال گذشته یک میلیون دلار ارزآوری داشته است.

قیمت این دستگاه یک سوم قیمت نمونه های مشابه در کشورهای المان و ژاپن است و هزار و ۸۰۰ دستگاه دیالیز در ۴۰۰ مرکز دیالیز کشور نصب شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ