از سکوتم سوءاستفاده می‌کنند/ نایب قهرمانی در المپیک «ویرانه» است؟

اقتصاد ایران: رییس سابق فدراسیون وزنه‌برداری گفت: من نایب قهرمان المپیک به فدراسیون فعلی تحویل دادم، آیا نایب قهرمان ویرانه است که آقایان هر زمان که نتیجه نمی‌گیرند می‌گویند ویرانه تحویل گرفتیم؟

علی مرادی رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در واکنش به عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در المپیک پاریس و صحبت‌های سرمربی تیم ملی مبنی بر اینکه یک ویرانه را تحویل گرفته‌اند، گفت: از نتایج تلخی که وزنه‌برداری در میدان المپیک به دست آورده واقعاً ناراحتم و به جای اینکه آقایان از نتایج به دست آمده عذرخواهی کنند در نهایت کم لطفی به دنبال مقصر می‌گردند و مثل همیشه فدراسیون قبل را مقصر همه ناکامی‌های خودشان اعلام می‌کنند. متأسفانه مسئولان فعلی فدراسیون وزنه‌برداری به جای اینکه جواب مردم را به خاطر نتایج ضعیف فدراسیون بدهند با تکبر و مطالبه‌گری صحبت می‌کنند.

از خرابه‌ای صحبت می‌کنند که مدال طلای المپیک داشت

وی گفت: همین آقایان می‌گویند که فدراسیون قبل بودجه و اسپانسرینگ نداشته است؛ همه حرف‌های آن‌ها درست. شما که به گفته خودتان بالای ۱۰۰ میلیارد بودجه گرفتید، چه خروجی داشتید؟ منبع این پول‌ها که مالیات مردم است کجا هزینه شده و چه خروجی داشته است؟ ما در المپیک سیدنی با کمترین امکانات دو مدال طلا گرفتیم، بعد از آن در مسابقات جهانی و آسیایی هم مدال گرفتیم هیچ زمان نشده بود که چنین نتیجه ضعیف کسب کنیم. در المپیک ریو با دست خالی و امکانات محدود توانستیم به دو مدال طلای المپیک توسط سهراب مرادی و کیانوش رستمی برسیم که اگر ناکارآمدی رئیس فعلی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نبود، بهداد سلیمی هم مدال نقره می‌گرفت. دو مدال طلا در المپیک با دست خالی مگر کم است؟ این آقایان الان می‌گویند ما خرابه تحویل گرفتیم در حالی که این حرف توهین به شعور مردم و سرمایه ملی مملکت است. همان جایی که این آقایان ویرانه خطابش می‌کنند به قدری برکت داشته و دولت سرا بوده که شما مدالش را گرفتید و قهرمان و نایب قهرمان المپیک شدید.

الان که وضعیت گل و بلبل است چرا مدال نمی‌گیرند؟

مرادی عنوان کرد: الان که می‌گویند همه چیز گل و بلبل است و مدام در مصاحبه‌هایشان این موضوع را بیان می‌کنند و می‌گویند وضعیت اردو و تغذیه ورزشکاران نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده است؛ چرا با این وضعیت پس نتیجه نگرفتند؟! وزنه‌برداران ما شایستگی بسیار زیادی دارند و متأسفم که در حق همه آن‌ها ظلم می‌شود. فدراسیون فعلی مدام می‌گویند پشتوانه‌سازی نشده است، در صورتی که ما چهار سال قهرمان جوانان جهان شدیم. در سال ۲۰۱۷ تیم ما در آمریکا قهرمان دنیا شد.

وی گفت: قبل از اینکه سجادی (وزیر سابق ورزش) و پولادگر در حقم کم لطفی کنند تیم را با دست خالی به عنوان نایب قهرمانی دنیا در ازبکستان رساندم. این تیم را با دست خالی به این جایگاه رساندم. وزنه‌برداری مثل رسول معتمدی قهرمان دنیا شد. دو ماه بعد از این عنوان قهرمانی در حقم کم لطفی کردند و من را کنار گذاشتند. عملکرد من مشخص است و خدا هم بنده‌اش را روسفید می‌کند، اما دو ماه بعد همین رضا دهدار که الان به ساموئا که یک چهره ناشناخته در وزنه‌برداری دنیاست باخت و همین آقایان هم باعث این اتفاق شدند، در حالی که دهدار پیش از این در مسابقات قهرمانی جهان در کلمبیا در یک ضرب به مدال طلا رسید و نایب قهرمانی را به دست آورد.

آقایان سهمیه دهدار را از دست دادند بعد گفتند خدا نخواست!

مرادی گفت: تمام این افتخارات تاریخ وزنه‌برداری ایران است و مگر می‌شود آن‌ها را تحریف کرد. رضا دهدار در رنکینگ جهانی در جایگاه دهم قرار گرفته بود و متأسفانه به قدری این آقایان کم لطفی کردند و در حقش ناکارآمد بودند که به راحتی المپیک را از دست داد. ساموئا حریف دهدار صبح روز مسابقه در گروه B وزنه زده و در جایگاه دهم قرار گرفته، وزنه‌برداری که در تاریخ فردی گمنام است.

وی عناون کرد: طبق قانون فدراسیون جهانی هم ۱۰ نفر اول رنکینگ جهانی جواز حضور در المپیک را به دست می‌آورند، آن وقت بعدازظهر زمانی که دهدار می‌خواهد وزنه بزند با علم به اینکه وضعیت حریفش به چه صورت است، آن وقت وزنه‌هایی برای او در نظر گرفتند که به راحتی سهمیه را از دست داد. آقایان پس از اینکه دهدار المپیک را از دست داد گفت خدا نخواست. خدا هم به آدم عقل سلیم داده است. درست نیست این آقایان تا به این اندازه به شعور مردم توهین کنند.

از سکوتم سوءاستفاده می‌کنند/ نایب قهرمانی در المپیک «ویرانه» است؟

اردوی تیم ملی را در کیش گذاشتند که نمی‌توان آنجا نفس کشید

رئیس سابق وزنه‌بردای عنوان کرد: حضور در المپیک یک فرایند ۶ تا ۸ ساله است. این آقایان حتی طراحی تمرین هم بلند نیستند و نقشه راه ندارند. در مصاحبه‌ای همین آقایان گفتند مصطفی جوادی شرایط خوبی نداشت و آسیب دیدگی داشت. چرا وقتی یک وزنه‌بردار شرایط خوبی ندارد و آسیب دیده است، اردوهای آن‌ها را در کیش برگزار کردید. در حالت عادی در کیش در آن شرایط آب و هوایی مردم امکان نفس کشیدن ندارند، آن وقت این آقایان چطور اردوی تیم ملی را در کیش برگزار کردند؟!

مرادی تأکید کرد: مشخص است در چنین شرایطی وزنه‌بردار دچار آسیب دیدگی می‌شود. همه این اتفاقات باعث ناراحتی است و باید خون گریه کرد. همین آقایان در همین ویرانه قهرمان المپیک شدید. چهار سال پشت سر هم جوانان در ویرانه قهرمان دنیا شدند؟! بانوان نوجوان ما در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در عربستان سوم شدند، همه این افتخارات در ویرانه رقم خورده است. شما چه بلایی به سر بانوان آوردید؟! در دوره قبل در بخش بانوان به سهمیه المپیک رسیدیم و طبق قانون المپیک به خاطر این آسیب دیدگی اعزام نشد. ولی مهم سهمیه بود که ما گرفتیم. من اعتقاد داشتم ما در رده بانوان می‌توانستیم مدال بگیریم. شما چه بلایی به سر وزنه‌برداری بانوان آوردید؟!

مگر انوشیروانی مفتش بود که حکم بازنشستگی من را داشت؟

رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: افتضاحی که برای پیشکسوتان وزنه‌برداری به بار آوردند در تاریخ وزنه‌برداری بی سابقه بود. بعد از آن همان فرد را بعد از اینکه بیانیه دادند که محروم می‌کنیم، در مسابقات قهرمانی کشوری پیشکسوتان به عنوان گوینده روی کار آوردند؟ شما دارید چه کاری انجام می‌دهید؟ مردم را گول می‌زنید؟ این رفتارها درست نیست و شرم کنید. در آن زمان انوشیروانی به من گفت حکم بازنشستگی‌ات دست من است، مگر تو مفتشی که حکم کارگزینی محرمانه افراد دست توست؟ چه کسی آن را به تو داده است؟

وی خاطرنشان کرد: اگر وزارت خانه این حکم را در اختیار انوشیروانی گذاشته واقعاً کم لطفی کرده است چون این موضوع کاملاً محرمانه بوده. قبل از اینکه من را کنار بگذارند، در شبکه ورزش حاضر شدم. متأسفم که باید بگوییم صدا و سیما در حق من کم لطفی کرد. مگر او چه کاره بود که باید حکم کارگزینی من در اختیار او قرار می‌گرفت.

از سکوتم سوءاستفاده می‌کنند/ نایب قهرمانی در المپیک «ویرانه» است؟

آقای پولادگر در حق من کم لطفی کرد

وی اظهار داشت: بعد از این اتفاق من ناراحت شدم و دیگر به فدراسیون نرفتم. همان زمان سجادی وزیر وقت به من گفت به فدراسیون برگردم و کارها را پیگیری کنم چون حکم من را باید سازمان استخدامی کشور تأیید می‌کرد نه نهاد مربوطه. چون وقتی سازمان اعلام کند آن وقت بازنشستگی رسمی می‌شود. در زمان برگزاری مسابقات لیگ، من در دفترم حاضر نشدم. به من گفتند دوستانی که در لیگ حضور دارند خودشان گفتند ماحصل زحمات مرادی راه اندازی لیگ بوده و باید در سالن حضور داشته باشد؛ من به سالن رفتم؛ آن وقت آقای پولادگر وقتی من را دید گفت چرا به اینجا آمدم. این کم لطفی در حق من بود. کسانی که ادعای دوستی و رفاقت با من داشت. من در خانه خودم هم حق نداشتم بروم.

به ناحق انتخابات فدراسیون را ابطال اعلام کردند

مرادی گفت: این مسائل واقعاً شرم‌آور است و همین چیزها باعث شد از شدت ناراحتی قلبم درد بگیرد و کارم به عمل برسد. همین آقایان بعد از سه سال به دیوان عدالت اداری رفتند و نمی‌دانم چه کاری کردند که حکم گرفتند که سه سال پیش که انتخابات برگزار شده تعداد آرا نصف به علاوه یک نشده است. همه افراد با هم دست به یکی کردند در حالی که من ۲۲ رأی آوردم. مسئول کل بازرسی، داورزنی به عنوان معاون وزیر و نماینده کمیته ملی المپیک در مجمع حضور داشتند.

وی عنوان کرد: آن موقع اعضای مجمع ۴۳ نفر بودند و من ۲۲ رأی آوردم. همان زمان گفتند نصف آرا به علاوه یک اعمال نشده است، مگر فرد نیمه داریم؟!مگر باید ۲۲ و نیم رأی می‌آوردم؟ با این حال این موضوع را به خاطر اینکه حکم دیوان عدالت اداری بوده پذیرفتم، اما فردای همان روز حکم سرپرستی برای انوشیروانی صادر کردند.

از سکوتم سوءاستفاده می‌کنند/ نایب قهرمانی در المپیک «ویرانه» است؟

به فدراسیون جهانی نامه زدند و همه رای‌های من از بین رفت

وی گفت: همه اتفاقات ظلم و بی عدالتی بود، باید یک رأی گیری دیگر انجام می‌شد که این کار را نکردند. مثل اتفاقی که در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری رخ داد و دوباره رأی گیری کردند. اما اینجا بلافاصله حکم سرپرستی دادند و بعد از یک سال تمام هیأت‌ها هم مهندسی جلو بردند. من در انتخابات فدراسیون جهانی شرکت کردم به این خاطر که نامزد رئیس فدراسیون جهانی بودم؛ دبیر کل بودم.

مرادی خاطرنشان کرد: من زمانی که آنجا بودم، نماینده کمیته بین المللی المپیک نامه‌ای به من نشان داد مبنی بر اینکه مرادی بازنشسته است و حکم سجادی هم ضمینه آن کردند. به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری هم نامه زدند که مرادی حق رأی ندارد. این کم لطفی است و همان جا رای‌های من ریخت و همه آن به سبد دبیر کل فدراسیون جهانی سرازیر شد که ایتالیایی هم بود. او همیشه به من می‌گوید که رای‌های تو باید شد من رأی بیاورم.

در وزنه‌برداری مسائل پشت صحنه حرف اول را می‌زند

مرادی ادامه داد: در همین مسابقات المپیک در دسته ۸۹ کیلوگرم دیدید که وزنه‌بردار ایتالیایی سه رأی قرمز گرفت اما رأی آن را عوض کردند. فکر می‌کنید پشت پرده‌ای نداشت، یا دبیرکل فدراسیون جهانی که با رای‌های من به این جایگاه رسیده در این موضوع دست نداشت؟! در کجای تاریخ المپیک ایتالیا در وزنه‌برداری عنوان دار بوده است. در وزنه‌برداری مسائل پشت صحنه حرف اول را می‌زند. ۶۰ درصد اتفاقات در وزنه‌برداری همیشه پشت صحنه رخ می‌دهد و شما فقط ۴۰ درصد آن را روی تخته می‌بینید. ما با دست خالی وزنه‌برداری را به اینجا رساندیم، اما حالا وزنه برداری به این روز افتاده است.

رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری گفت: مگر زمانی که ما بودیم شرایط این گونه بود. همه اتفاقاتی که در وزنه‌برداری رخ می‌داد به توانمندی‌های علی مرادی برمی‌گشت. کسانی که در مجموعه با من همکاری می‌کردند می‌دانستند من چه کاری انجام می‌دهم. در گذشته نماینده عراق در فدراسیون جهانی نیروی ما بود، اما الان شرایطی پیش آمده که وزنه‌برداری ایران باید آویزان او باشد. وزنه‌بردار عراقی در همین مسابقات المپیک تا ۲۰۱ کیلوگرم یک ضرب رکورد جوانان جهان را زد عراق در کجای معاملات المپیک بود؟! به خاطر کم لطفی‌هایی که انجام دادند نتیجه‌اش همین شد.

آقایان بس کنید؛ چه ویرانه‌ای به شما تحویل دادم؟

مرادی عنوان کرد: در دور قبل گفتند چرا مرادی به خارج می‌رود و در هیأت ژوری به عنوان داور حضور دارد، من در المپیک قبل در هیأت ژوری بودم و با دست خالی مدال نقره را گرفتیم. شایستگی علی داوودی بیشتر از این حرف‌هاست. بعد از آن گفتند داوودی ضعیف بوده، کجا او ضعیف کار کرد؟ او تمام تلاشش را کرد و نقره المپیک را گرفت. کسب مدال نقره المپیک نتیجه ضعیفی است؟ در این چند سال که همین آقایان روی کار هستند وزنه‌برداران چقدر افزایش رکورد داشتند؟ من همان موقع در هیأت ژوری بودم اما الان عربستان به جای من نشسته است. این کم لطفی‌ها درست است؟

رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری گفت: میانگین سنی وزنه‌برداران حاضر در اردو ۲۳ - ۲۴ ساله هستند، آن وقت توجیه برای نتایج این است که تیم در حال پوست اندازی است. این حرف‌ها اصلاً درست نیست و انصاف را در نظر بگیرید. مگر ورزش قهرمانی این طوری است که ورزشکار یک روزه بیاید و یک روزه هم برود، آن هم در وزنه‌برداری. این آقایان تا ۱۰ ساله آینده نان اقدامات ما را می‌خورند. آن وقت مدام می‌گویند ویرانه تحویل گرفتیم. چه ویرانه‌ای تحویل شما دادیم. مربیان سازنده در شهرستان‌ها و خانواده وزنه‌برداران صدایشان در نمی‌آید آن وقت این آقایان این گونه صحبت می‌کنند. بس کنید شرم کنید.

از سکوتم سوءاستفاده می‌کنند/ نایب قهرمانی در المپیک «ویرانه» است؟

هر چقدر سکوت می‌کنم از آن سوءاستفاده می‌کنند!

مرادی گفت: مدام می‌گویند ما ویرانه تحویل گرفتیم در حالی که من با دست خالی سالن ایرانیان را ساختم، همین الان ۳۵ میلیارد بدهی دارید و حساب‌های فدراسیون مسدود است. به خاطر ندانم کاری‌هایی که انجام دادید. آن پیمانکار کارهای اجرایی سالن را تمام کرده بود و قصد داشتند از فدراسیون برود. خیلی هم محترم بود. این سالن به عنوان یکی از سالن‌های نمونه در سطح دنیا معرفی شده بود. در کنار آن کارهای درآمدزایی و پایداری هم در آنجا انجام می‌شد. این آقایان به بهانه تعمیر سالن را بستند و مشخص نیست پشت پرده آنچه کارهایی انجام می‌دهید. همین آقایان مگر به من ایراد نمی‌گرفتند که چرا سالن را به مزایده نگذاشتم، الان چرا خودشان این کار را انجام نمی‌دهند؟

وی بیان کرد: الان می‌گویند ما درآمد داریم این اتفاق خیلی هم خوب است، اما محل مصرف این درآمدها کجاست؟ خروجی این درآمدها که باید منجر به مدال آوری شود کجاست؟ اگر کشتی بودجه زیادی می‌گیرد حداقل مدال آوری هم می‌کند. شما چه کردید؟ مگر به فدراسیون کوهنوردی چقدر بودجه دادند ولی با این حال ورزشکارش چهارم المپیک شد، یا ژیمناستیک مگر چقدر بودجه می‌گیرد که برای اولین بار در تاریخ سازی کرد. چرا اینقدر پرمدعا هستید؟ مگر چه نتیجه‌ای گرفتید؟ بس کنید. هر چقدر من سکوت می‌کنم از این سکوتم سوءاستفاده می‌کنند.

یک زمانی در وزنه‌برداری مدعی بودیم اما الان زنگ تفریح شدیم

مرادی خاطرنشان کرد: همان موقع که حاشیه برای من درست کردند مبنی بر اینکه در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری غذا و ماساژور نیست دروغ گفتند. در حالی که ما دو تا ماساژور داشتیم. آن‌ها سرباز بودند و رایگان در کنار ما بودند. چون پول به آن‌ها نمی‌دادیم بد بودند؟ در حالی که تو مغز ورزشکاران این حرف‌ها را فرو کردند. زمانی که من ریاست فدراسیون را برعهده داشتم مدام از وضعیت بد خوابگاه‌ها صحبت می‌کردند اگر خوابگاه‌ها بد بود چرا الان وزنه‌برداران آنجا حضور دارند؟

وی گفت: فدراسیون وزنه‌برداری در دوره من دولت سرا بود، از کشورهای دیگر به ایران می‌آمدند و به عنوان الگو از سالن ما بازدید می‌کردند. کم لطفی تا کی باید ادامه پیدا کند؟ هنوز یک روز از رفتن من نگذشته بود که حکم سرپرستی دادند. نتیجه‌اش همین نتایج می‌شود! بعد از یک سال هم تمام هیأت‌ها را مهندسی کردند. الان هیأت‌ها نمی‌توانند هیچ اعتراضی کنند، چرا که بلافاصله تغییر می‌کنند. این یعنی دیکتاتوری و ظلم، بی عدالتی و کم لطفی. این موارد را باید چه کسی رسیدگی کند؟ ما یک زمانی در وزنه‌برداری یکی از مدعیان بودیم و یکی از قدرت‌های برتر دنیا بودیم طوری که کشور چین از ما حساب می‌برد اما الان زنگ تفریح همه حریفان شدیم.

از سکوتم سوءاستفاده می‌کنند/ نایب قهرمانی در المپیک «ویرانه» است؟

من سکوت کردم اما مگر می‌توانند تاریخ را هم تحریف کنند

رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: وزنه‌برداران ما شایستگی‌های بالایی دارند؛ ما در این دوره به راحتی یک سهمیه را از دست دادیم. رضا دهدار می‌توانست در المپیک حضور داشته باشد اما خیلی راحت باعث شدند او به ساموئا ببازد و سهمیه را از دست بدهد. من هماهنگ کرده بودم که علیرضا یوسفی، آیت شریفی و علی داوودی در اردو حضور پیدا کنند و با هم رقابت کنند تا رکوردشان افزایش پیدا کند، اما اجازه ندادند کار کنیم.

مرادی تأکید کرد: الان علیرضا یوسفی کجاست؟ چه کسی از او خبر دارد؟ من با کیانوش رستمی رفتار پدرانه در پیش گرفته بودم که در اردو حاضر شود و وزنه‌برداری ایران این سرمایه را از دست ندهد. اما چه شد؟ الان کیانوش رستمی کجاست؟ در حق همه وزنه‌برداران کم لطفی شد و بدتر اینکه دو ماه قبل از المپیک اردو در کیش برای آن‌ها برگزار کردند و نتیجه‌اش این شد که مصطفی جوادی آسیب دیده بود و در المپیک سرحال نبود. وزنه‌بردارانی همچون رسول معتمدی و رضا دهدار کجا هستند؟ علیرضا یوسفی در المپیک آرژانتین وزنه‌بردار بلغاری در دسته ۱۰۲ کیلوگرم را شکست داد. همه این اتفاقات در تاریخ هست مگر این آقایان می‌توانند آن را تحریف کنند. من تا به الان سکوت کردم اما بس است شرم کنید دیگر.

فدراسیون آن زمان که مدال المپیک می‌گرفت ویرانه بود یا الان؟

مرادی گفت: در همین دولت سرا که به تعبیر آقایان اسمش ویرانه شده وزنه‌برداران با مالیات مردم بهترین نتایج را می‌گرفتند اما الان چه شده است؟ وزنه‌برداران مظلوم هستند، آن‌ها و خانواده‌هایشان آرزو دارند. با همه آن‌ها رفتار پدرانه داشتم اما متأسفانه فضا را مسموم کردند. یک زمانی می‌گفتند در اردوی تیم ملی در فدراسیون علی مرادی غذا نیست در حالی که من غذای سفره زن و بچه‌ام را برای وزنه‌برداران تهیه می‌کردم. متأسفم که الان فدراسیون را همین آقایان به یغما بردند. من خودم قهرمان آسیا بودم و نتایجی که الان در وزنه‌برداری به دست آمده برای ۳۵ تا ۴۰ سال پیش است.

وی گفت: برای وزنه‌برداری زحمت کشیدیم که به اینجا رسیده اما از سه سال پیش افت کرد و در المپیک هم نتیجه‌اش را دیدید. من در این مدت کاملاً سکوت کرده بودم و به خیلی از مسائل کاری نداشتم. زمانی که در فدراسیون بودم دینم را به این رشته ادا کردم؛ هر چند از وضعیتی که الان وزنه‌برداری پیدا کرده خیلی ناراحتم ولی آن زمان هر چه در توان داشتم انجام دادم اما می‌بینم آقایان از سه سال پیش مدام می‌گویند ویرانه تحویل گرفتیم. آن زمان که در دوران من مدال المپیک می‌گرفتیم ویرانه بود یا الان. بس کنید دیگر شرم کنید.

از سکوتم سوءاستفاده می‌کنند/ نایب قهرمانی در المپیک «ویرانه» است؟

آقایان به جای حس طلبکارانه معذرت خواهی کنند

مرادی عنوان کرد: این آقایان اگر عاقل باشند باید از مردم عذرخواهی کنند نه اینکه حس طلبکارانه داشته باشند و ناکامی خودشان را گردن این و آن بیندازند. زمانی که من در فدراسیون بودم همه وزنه‌برداران با آرامش وزنه می‌زدند ولی الان طوری شده که حتی چهره خودشان هم پر از نگرانی و استرس بود. در گذشته همین افراد به قهرمانی رسیدند حالا گذشته فقط ویرانه بوده؟ چرا دروغ می‌گوئید؟ چرا مردم را فریب می‌دهید؟ پشت صحنه وزنه‌برداری یک جنگ است؛ در بازی‌های آسیایی زمانی که من دبیرکل بودم همین کیانوش رستمی را به تیانتائو چین بازاندند.

وی گفت: همان زمان کیانوش می‌گفت به من نمی‌گفتند چه وزنه‌ای بزنم، مدال این بازی‌ها را او از دست داد. در المپیک ریو باز هم همان بلا سر کیانوش درآمد که من خودم وارد عمل شدم همین آقایان به من خرده می‌گرفتند که چرا گرم‌کن پوشیدم و رفتم پشت صحنه، الان که خود همین آقایان حوله به دست شدند. مگر کسب یک مدال المپیک کم است؟!

نایب قهرمان المپیک توکیو در پاریس چه نتیجه‌ای گرفت؟

وی تأکید کرد: آقایانی که فقط نام قهرمان و نایب قهرمان المپیک را یدک می‌کشند الان وقتش است که کار کنند. مگر مدیریت همین است که مدام بگویید ما نبودیم ما نبودیم دیگری بود. الان رسول معتمدی کجاست؟ یوسفی در یونان رکورد زد چرا الان او در اردو نیست؟ چون این افراد حرف حق می‌زنند کنار گذاشته شدند. قبل از المپیک در مسابقات قهرمانی کشور، یوسفی با دست خالی بیرون از اردو در دو ضرب وزنه ۲۴۰ کیلوگرم زد الان کجاست؟ او چرا در اردو نیست.

مرادی گفت: می‌گویند آسیب دیده است، وقتی همه این جوانان را در عین شایستگی تو گرما به اردو می‌برید همین می‌شود که آسیب می‌بینند. در گذشته نایب قهرمان المپیک داشتیم که تحویل این فدراسیون دادم الان همان نایب قهرمان المپیک توکیو در المپیک پاریس چه نتیجه‌ای کسب کرد؟ چرا مدام می‌گوید ویرانه تحویل گرفتید؟! نایب قهرمانی المپیک ویرانه است یا چهارمی المپیک؟

با میلیاردها پول طلای از دست رفته جبران نمی‌شود

مرادی عنوان کرد: مگر مصطفی جوادی در مسابقات جهانی قهرمان دنیا نشد؛ اما آنقدر شما ناکارآمد هستید که به جای حفظ این وزنه‌بردار، او را ناآماده راهی المپیک کردید. یک وزنه‌بردار در سال دو بار در اوج آمادگی قرار می‌گیرد. در مسابقات جهانی باید ترکیبی از جوانان و باتجربه به این رقابت‌ها اعزام می‌شد اما با تصمیم فدراسیون همه به این مسابقات اعزام شدند. بعد از آن به جای ریکاوری، فیزیوتراپی و ارتباط با خانواده‌هایشان راهی چین شدند، دو سه هفته بعد هم بازی‌های آسیایی هانگژو بود. وقتی هم همه گفتند چرا به چین رفتید در جواب گفتند چون از ما پول نگرفتند اردو را در چین برگزار کردیم. همین اردو باعث شد مدال طلا را از آن‌ها بگیرند. از دست دادن مدال طلا با میلیاردها پول هم جبران نمی‌شود.

وی گفت: من تا به الان سکوت کرده بودم اما مثل اینکه آقایان خودشان دست بردار نیستند؛ وزنه‌برداری را به زمین زدند و با وضعیتی که من می‌بینم در آینده این رشته بیشتر از این هم آسیب می‌بیند. دلم برای وزنه‌برداری می‌سوزد اما انگار آقایان نمی‌خواهند دست بردارند و مدام برای ناکارآمدی خودشان به دنبال مقصر می‌گردند. این شیوه مدیریت نیست. من نایب قهرمان المپیک به این فدراسیون تحویل داده بودم و الان همین نایب قهرمان المپیک چهارم دنیا شده است. همین نتیجه نشان می‌دهد آن‌ها در این سه سال چه کاری انجام دادند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ