"محرم‌شهر"مجلس بزرگ روضه خانوادگی بود

اقتصاد ایران: عضو شورای شهر تهران گفت: جذابیت اصلی محرم‌شهر امسال، توجه ویژه به خانواده‌ها و گردهم آوردن همه اعضای خانواده در یک مجلس روضه بزرگ بود.

- اخبار اجتماعی -

 سید محمد آقامیری؛ عضو شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از رویداد محرم‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: محرم‌شهر در دومین سال برگزاری خود، تلاش کرد با کار مشارکتی مردمی به استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی و مردم بپردازد و معتقدم این رویداد فرهنگی توانست اثرگذاری عاشورایی قابل قبولی در سطح شهر تهران داشته باشد. اکنون زمان آن فرا رسیده تا از این گونه برنامه‌های فرهنگی میدانی در نقاط بیشتری از سطح شهر تهران تکثیر شود و مختص یک منطقه نباشد.

وی با اشاره به حضور گسترده خانواده‌ها برای بازدید از "محرم‌شهر" گفت: جذابیت اصلی محرم‌شهر امسال، توجه ویژه به خانواده‌ها و گردهم آوردن همه اعضای خانواده در یک مجلس روضه بزرگ بود. اعضای خانواده از کوچک تا بزرگ می‌توانستند به میدان آزادی بیایند و تلاش شده بود برای همه آنها برنامه‌هایی تدارک دیده شود. البته در این بین، توجه به کودکان و نوجوانان اهمیت بسیار بیشتری دارد. حسینیه کودک که امسال برای نخستین بار در محرم‌‌شهر برگزار می‌شد، اتفاق خوبی بود و تلاش می‌کرد فرهنگ عاشورایی را با استفاده از روش‌های کودکانه از سنین پایین به بچه‌ها منتقل کند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: معتقدم حضور خانواده‌ها در رویدادهای این چنینی حتی با هدف استراحت چند ساعتی در فضای باز میدان آزادی، ارزشمند است، چرا که به هر حال باعث استفاده معنوی آنها می‌شود و اثرگذار خواهد بود. به نظرم شهر تهران خلأ چنین فضاهای فرهنگی مناسبی را داشت؛ فضایی که هم برنامه‌های مذهبی، آیینی و سوگواری را پوشش بدهد و هم با استفاده از تنوع برنامه‌ای، زمینه جذب اعضای مختلف خانواده‌ها را فراهم کند.

آقامیری با اشاره به نظر اعضای شورای شهر تهران درباره این رویداد گفت: گزارشات مختلفی از این برنامه در صحن شورا مطرح شد و در جلسه اخیر، دو نفر از اعضا از اجرای این برنامه حمایت و تشکر کردند، البته پیشنهاد من این بود که در صورت امکان، این رویداد را تا اربعین ادامه بدهیم، چرا که در مدت زمان باقیمانده تا روز اربعین، هیجان مردم برای انجام اعمال اربعینی بیشتر می‌شود. در همین بازه زمانی، رسانه‌ها و هیئات برای پوشش اتفاقات اربعینی فعال‌تر می‌شوند و لازم است توجه بیشتری به برنامه‌های فرهنگی این حوزه صورت گیرد.

عضو شورای تهران تصریح کرد: همانطور که می‌دانید امسال به دلیل گرمای هوا و سختی‌های سفر به کربلا، بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند همراه با فرزندا‌ن‌شان به عتبات عالیات بروند و حتماً دنبال چنین فضاهایی می‌گردند که شبیه به حال و هوای معنوی کربلای معلی باشد. ایجاد فضایی شبیه به بین‌الحرمین، برپایی حسینیه‌های عزاداری کودک و نوجوان، کشتی سفینةالنجاة و موکب‌های پذیرایی فضایی شبیه به پیاده‌روی اربعین را ایجاد کرد و ادامه آن حتماً برکات زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ