کشتی اربعین در میدان آزادی/ سفر دلباختگان حسینی هموارتر شد

اقتصاد ایران: کشتی لنگر انداخته در قلب پایتخت محل اجتماع زائران و دلباختگان حسین (ع) شد و امسال سفر دلباختگان حسین، از تهران هموارتر بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امسال هم همچون سال گذشته آئین بدرقه زائران اربعین حسینی در میدان آزادی شهر که هفته هاست میزبان محرم شهری‌ها بود برگزار شد.

بدرقه‌ای از جنس خلوص و عشق به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله، بدرقه‌ای که سیاهی و انبوه جمعیت چندصد هزار نفری اش نه زن و مرد می‌شناخت و نه پیر و جوان.
آنچه دل‌های همگان را راهی سرزمین کربلا می‌کرد علاوه بر نوای روضه و ذکر مصیبت مداحان، شوق و اشتیاق و سیل اشک‌های جاری بر گونه‌های مردمی بود که هفته هاست در این محرم شهر و کشتی «سفینه النجاة» حسینی اش جان بر کف و پا در رکاب ارباب بوده اند.

کشتی لنگر انداخته در قلب پایتخت که با تلالو رنگ سرخ چراغ‌ها و فانوس‌ها فضاسازی قیام دشت مصیبت دیده کربلا را کرده بود میعادگاه زائران و دلباختگان آقایی بود که ذکر نامش در سیل جمعیت عرش زمین و آسمان را به لرزه انداخته است.

تا چشم کار می‌کرد سیاهی و انبوه جمعیت بود و امسال حضور چنین ازدحامی علیرغم تمامی تمهیدات صورت گرفته همه را غافلگیر کرده بود.

همه یک رنگ و یک دست شده بودند؛ یک دلی از جنس محبت به اباعبدالله. تمامی موکب داران مسیر پیاده روی اربعین و موکب دارانی که به جاماندگان در مسیر پیاده روی شهر ری در پایتخت خدمت خواهند کرد همگام و هم قدم شده بودند تا در آئین بدرقه سنگ تمام بگذارند.

به همت شهرداری تهران امسال هم زیرساخت‌ها به گونه‌ای فراهم شد که از نخستین روزهای محرم فضای شهر برای استقبال از مردم مبتلا به عشق حسین و اربعینش آماده سازی شد.

از محرم شهر آذین شده به نام حسین که تمامی تجهیزات و امکاناتی که یک زائر برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین نیاز دارد در آن فراهم و در دسترس مردم قرار گرفته بود تا برپایی خیمه «شهر کودکان حسینی» ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین حضور جمعی از مداحان و سخنوران برجسته کشور و گروه‌های آئینی تعزیه و نمایش عاشورایی در صحنه محرم شهر از جمله برنامه‌هایی بود که برای برپایی مجلس سوگ حسینی از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران صورت گرفت.

هر جا فرصت خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) فراهم بود خادمان شهرداری نیز حضور داشتند و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نکردند.

البته تلاش‌های صورت گرفته تنها منتهی به شهر تهران نبود و در ستاد اربعین شهرداری تهران نشست‌های تخصصی را با شهرداران شهرهای عراق که در مسیر زوار و مقصد آنان است برگزار و برای ارائه خدمات به زائران اربعین متعهد شده است

ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران مانند هرسال آئینی برای جاماندگان پیش‌بینی کرده است، همان خدماتی که در قالب ستاد اربعین در عراق و مرزها به زائران ارائه می‌شود در تهران هم برقرار است.

همان خدماتی که در قالب ستاد اربعین در عراق و مرزها به زائران ارائه می‌شود، به جاماندگان نیز ارائه خواهد شد و حق مسلم این است که شور و شوقی که در این حوزه وجود دارد کمتر از خادمان در کربلا و نجف و کاظمین نخواهد بود.

در ستاد اربعین شهرداری تهران نشست‌های تخصصی را با شهرداران شهرهای عراق که در مسیر زوار و مقصد آنان است برگزار و تعهداتی را برای ارائه خدمات داده است؛ توافق‌هایی با شهرداران شهرهای کوفه، نجف، کربلا و نیز تولیت حرم مقدس امام حسین (ع) انجام و توفیق خدمت به زوار حسینی فراهم شده است.

تمهیدات لازم جهت گرمای طاقت فرسا و جانسوز طریق اربعین یکی از مهمترین برنامه‌هایی بود که از سوی شهرداری تهران مورد توجه قرار گرفت و در همین راستا توزیع آب از اذان صبح در مسیر و ایجاد استراحتگاه‌ها در مواکب و همچنین استقرار کمیته خدمات سلامت در مسیر، اقدام به خدمات‌رسانی خواهند کرد تا در صورت بروز مشکل گرمازدگی به شهروندان رسیدگی شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ