هدیه‌ای برای اربعینی‌ها

اقتصاد ایران: انتشارات انقلاب اسلامی کتاب صوتی و الکترونیک «جاذبه حسینی» را به صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان به ویژه زائران اربعین قرار داد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «جاذبه حسینی»؛ گلچینی از گفتارهای حضرت‌آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) درباره‌ حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) و مسئله اربعین است.  این اثر در سه فصل با عنوان‌های زینب‌کبری سلام‌الله‌علیها، اربعین و شرح فرازهایی از زیارت اربعین تدوین و به شیوه‌ تاریخی نیز تنظیم شده است.

محتوای این اثر از کتاب شاخص و برجسته‌ «آفتاب در مصاف» استخراج شده و در ویرایش جدید آن، بیانات معظم‌له تاپایان سال 1400 نیز به این کتاب افزوده شده‌ است.

بخشی از بیانات حضرت‌آیت‌الله‌العظمی خامنه‌(مدظله‌العالی) در این کتاب مرتبط با ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) و فلسفه‌ اقدامات آن حضرت در دوران حیات و به‌خصوص پس از نهضت عاشورای حسینی است. در بخش دیگر نیز به بررسی اهمیت و ابعاد اربعین و شرح زیارت اربعین در بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخته شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی , کتاب صوتی , کتاب , اربعین , پیاده روی اربعین , کربلا ,

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: 

اهمّیّت اربعین از کجاست؟ صرف اینکه 40 روز از شهادت شهید می‌گذرد، چه خصوصیّتی دارد؟ خصوصیّت اربعین به این است که در اربعین حسینی، یاد شهادت حسین (علیه‌السّلام) زنده شد؛ و این بسیار مهم است.

شما فرض کنید اگر این شهادت عظیم در تاریخ اتّفاق می‌افتاد؛ یعنی حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام) و بقیّهٔ شهیدان در کربلا شهید می‌شدند، امّا بنی‌امیّه موفق می‌شدند همان‌طور که خود حسین (علیه‌السّلام) و یاران عزیزش را از صفحهٔ روزگار برافکندند و جسم پاکشان را در زیر خاک پنهان کردند، یاد آنها را هم از خاطرهٔ نسل بشر در آن روز و روزهای بعد محو کنند، آیا این شهادت فایده‌ای برای عالم اسلام داشت؟ یا اگر هم برای آن روز اثری می‌گذاشت، آیا این خاطره در تاریخ، برای نسل‌های بعد هم برای گرفتاری‌ها و سیاهی‌ها و تاریکی‌ها و یزیدهای دوران آیندهٔ تاریخ هم اثری روشنگر و افشاکننده داشت؟!

انتشارات انقلاب اسلامی در همزمان با آغاز راهپیمایی اربعین و حرکت مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) به سمت کربلای معلی، کتاب صوتی و الکترونیک این اثر را به صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را از اینجا دریافت کنند. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ