تراشه‌ساز نامدار تگزاس، ۱٫۶ میلیارد دلار بودجه دولتی دریافت می‌کند

اقتصاد ایران: حمایت مالی آمریکا از تراشه‌سازان داخلی با اعطای بودجه به شرکت تگزاس اینسترومنس ادامه یافت.

شرکت Texas Instruments اعلام کرد که ۱٫۶ میلیارد دلار بودجه ذیل قانون CHIPS از وزارت بازرگانی ایالات متحده برای ساخت سه کارخانه‌ی جدید دریافت خواهد کرد.

بودجه‌ی دولتی به TI کمک می‌کند تا دو کارخانه در تگزاس و یک کارخانه در یوتا بسازد. Texas Instruments متعهد شده است که بیش از ۱۸ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۹ به این پروژه‌ها اختصاص دهد که انتظار می‌رود ۲۰۰۰ شغل در بخش تولید ایجاد کند.

به‌گزارش رویترز، تراشه‌ساز نامدار اهل تگزاس انتظار دارد که حدود ۶ تا ۸ میلیارد دلار اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری از وزارت خزانه‌داری ایالات متحده و ۱۰ میلیون دلار بودجه برای توسعه‌ی نیروی کار دریافت کند.

هاویو ایلان، مدیرعامل TI، گفت: «با برنامه‌هایی برای بیش‌از ۹۵ درصد افزایش تولید داخلی تا سال ۲۰۳۰، درحال ساخت ویفرهای پیشرفته‌ی ۳۰۰ میلی‌متری با قابلیت اطمینان ژئوپولیتیکی هستیم تا تراشه‌های آنالوگ و پردازشگرهای تعبیه‌شده‌ای را که مشتریان ما در سال‌های آینده به آن‌ها نیاز خواهند داشت، فراهم کنیم.»

ایالات متحده با تصویب قانون CHIPS در سال ۲۰۲۲، تلاش می‌کند که امکانات تولید داخلی را افزایش و وابستگی به تراشه‌سازان تایوانی را کاهش دهد. وزارت بازرگانی آمریکا از ابتدای ۲۰۲۴ تاکنون، نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار به اینتل و ۶٫۱ میلیارد دلار به مایکرون به‌صورت کمک‌های بلاعوض و وام اختصاص داده است.

مقالات مرتبط
  • داستان برند تگزاس اینسترومنتس، پیش‌گام فناوری‌های انقلابی صنعت الکترونیک
  • آمریکا برای افزایش تولید ویفر نیمه‌رسانا در خاک خود، به شرکت تایوانی GlobalWafers تا ۴۰۰ میلیون دلار اهدا می‌کند

کینگی چان، تحلیلگر فناوری گفت: «این پول به تگزاس اینسترومنتس کمک زیادی خواهد کرد تا رقابتی بماند. درحالی‌که این شرکت در فناوری لیتوگرافی پیشرفته فعالیت نمی‌کند، اما نود بالغ (فناوری قدیمی‌تر) همچنان برای صنعت نیمه‌رسانای ایالات متحده بسیار مهم است.» او اشاره کرد که چین نیز درحال صرف هزینه برای نودهای بالغ است که حدود نیمی از تقاضای جهانی تراشه را تشکیل می‌دهند.

Texas Instruments یکی از کهنه‌کارترین شرکت‌های تراشه‌ساز جهان است و اولین تولیدکننده‌ی ترانزیستور سیلیکونی تجاری در جهان محسوب می‌شود. تولیدات این شرکت در ساخت انواع تجهیزات الکترونیکی مانند ماشین‌حساب، قطعات آنالوگ و دیجیتال، ادوات نظامی، هوافضا، خودرو و تجهیزات پزشکی استفاده می‌شوند. این شرکت در ماه گذشته پیش‌بینی‌های سود فصلی را پشت سر گذاشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ