هیولای ریمک از راه رسید؛ Nevera R با قدرت ۲۱۰۷ اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد فقط ۱٫۷۴ ثانیه

اقتصاد ایران: ریمک نسخه‌ی بهبود یافته از هایپرکار نیوِرا را با قدرت خیره‌کننده و عملکرد بهبودیافته در پیست معرفی کرد.

ریمک، سازنده‌ی خودرو برقی کروات، نسخه‌ی بهبود‌یافته‌ای از هایپرکار تمام‌الکتریکی خود به نام Nevera R را با قدرتی خارق‌العاده و عملکرد مثال‌زدنی در پیست و روی پیچ‌ها معرفی کرد. این مدل جدید با تکیه بر ساختار نسخه‌ی اصلی نیوِرا ساخته شده و مرزهای عملکرد خودروهای برقی را جابه‌جا می‌کند.

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی ریمک، نیورای آر با قدرت شگفت‌انگیز ۲۱۰۷ اسب بخاری خود، دومین خودرو خیابانی قدرتمند‌ در جهان است. این افزایش چشمگیر در قدرت، از پک باتری جدید و موتورهای الکتریکی بازطراحی شده سر چشمه می‌گیرد. نتیجه، شتاب‌گیری خیره‌کننده‌ای است که به نیورای آر اجازه می‌دهد تا تنها در ۱٫۷۴ ثانیه به سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت برسد و مسیر ۴۰۲ متری را در ۸٫۲۳ ثانیه طی کند.

نمای پشتی ریمک نیورای آر
Rimac

افزون‌بر سرعت مثال‌زدنی در خط مستقیم، ریمک توجه زیادی روی قابلیت‌های پیچیدن نیورای آر صرف کرده است؛ این خودرو دارای یک پکیج آئرودینامیکی کامل است، از جمله یک باله‌ی ثابت عقب و یک دیفیوزر تهاجمی که نیروی رو به پایین را در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد نیورا، ۱۵ درصد افزایش می‌دهد. سیستم تعلیق برای استفاده در پیست به دقت تنظیم شده و با زاویه‌ی منفی بیش‌تر و لاستیک‌های چسبنده‌ی Michelin Cup 2 به ‌عنوان تجهیزات استاندارد عرضه می‌شود.

ریمک نیورای آر از نمای جلو
Rimac

پیشرانه‌ی نیورای آر شامل چهار موتور الکتریکی است که هر کدام به یکی از چرخ‌ها متصل‌اند و به‌طور دقیق گشتاور را توزیع می‌کنند. نسل جدید سیستم توزیع گشتاور تمام‌چرخ ریمک موسوم به All-Wheel Torque Vectoring همراه با فرماندهی بهینه‌سازی‌شده برای بهبود پاسخ‌دهی و بازخورد راننده، در این خودرو پیاده‌سازی شده است. سیستم ترمز نیز ارتقاء یافته و ترمزهای جدید سرامیک-کربن EVO2 برای بهبود عملکرد و دوام در شرایط دشوار پیست، با لایه‌ی ماتریکس سیلیکون ارائه می‌شوند.

ریمک نیورای آر در حال دریفت
Rimac

نیروی نیورای آر از یک پک باتری نسل جدید با ظرفیت ۱۰۸ کیلووات‌ساعت تأمین می‌شود که از شیمی نیکل-منگنز-کبالت (NMC) استفاده می‌کند؛ ظاهراً‌ این مهندسی جدید باتری در رانندگی با سرعت‌های بالا عملکرد بهتری دارد. اگرچه ارقام رسمی دامنه‌ی حرکتی خودرو هنوز تأیید نشده‌اند؛ اما ریمک هدف‌گذاری کرده که بر اساس چرخه WLTP، برد نیورای آر به تقریباً ۴۰۲ کیلومتر (۲۵۰ مایل) برسد، اگرچه برد واقعی احتمالاً کمتر خواهد بود.

باله‌ی عقب ریمک نیورای آر
نمای بخش کناری ریمک نیورای آر

نیورای آر هم‌چنان نرخ شارژ پیکِ ۵۰۰ کیلوواتی مدل قبلی خود را حفظ کرده که از توانایی‌های اکثر ایستگاه‌های شارژ سریع فعلی پیشی می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های طراحی منحصر‌به‌فرد این خودرو، سه چراغ نشانگر شارژ در کناره‌های بدنه است که وضعیت شارژ را به‌طور بصری نمایش می‌دهد.

ریمک نیورای آر از نمای عقب
ریمک نیورای آر از نمای بالا
بالا عقب ریمک نیورای آر
فرمان ریمک نیورای آر
بخش عقب ریمک نیورای آر از نمای بالا
عقب ریمک نیورای آر
ریمک نیورای آر از نمای جلو
ریمک نیورای آر از نمای سه چهارم در جاده
ریمک نیورای آر از نمای سه چهارم جلو
ریمک نیورای آر از نمای عقب در جاده
ریمک نیورای آر از نمای سه چهارم عقب
ریمک نیورای آر از نمای سه چهارم جلو

از نظر ظاهری، ریمک نیورای آر جلوه‌ای تهاجمی‌تر و بدنه‌ای بهینه‌شده از نظر آیرودینامیکی دارد. در داخل، ریمک ساخته‌ی تازه‌ی خود را به کابینی لوکس و متمرکز بر راننده مجهز کرده است. طراحی داخلی کابین تا حد زیادی به سبک مدل استاندارد نیوِرا وفادار مانده؛ اما امکانات سفارشی‌سازی و ویژگی‌های بیشتری به آن اضافه شده‌اند.

مقالات مرتبط:
  • ابرخودرو جدید ریمک با طراحی کاملاً متفاوت به‌زودی از راه می‌رسد
  • ابرخودرو برقی بی‌وای‌دی Yangwang به سرعت ۳۷۵ کیلومتربرساعت دست یافت
نمای کناری ریمک نیورای آر
ریمک نیورای آر از نمای جلو در جاده

فرمان نیورای آر با طراحی Flat-Bottomed است و داشبورد با طراحی ساده و مینیمالیستی همراه با دریچه‌های تهویه‌ی هوا که در عمق آن جاسازی شده‌اند، جلوه‌ای مدرن به خودرو می‌دهند. کنترل‌ اجزای مختلفی چون سیستم صوتی، تهویه و ناوبری از طریق یک صفحه‌نمایش لمسی مرکزی صورت می‌گیرد.

ریمک قصد دارد تنها ۴۰ واحد از نیورای آر در سراسر جهان تولید کند و تحویل آن‌ها از اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. قیمت این هایپرکار تولید محدود، حدود ۲٫۵ میلیون دلار تعیین شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ