تداوم پروازهای همدان در گرو تأمین مالی ۸۰ میلیارد تومانی است

اقتصاد ایران: همدان-معاون امور اقتصادی استانداری همدان گفت: تداوم پروازهای همدان در گرو تأمین مالی ۸۰ میلیارد تومانی است.

سید مجتبی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون وضعیت پروازها در فرودگاه بین المللی همدان گفت: زیرساخت‌های فرودگاهی را می‌توان در دو بخش عملیاتی (خدمات فنی پرواز) و هندلینگ (خدمات زمینی پرواز) تقسیم کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه اصلی ترین مشکل فرودگاه همدان نداشتن تجهیزات هندلینگ است، گفت: این تجهیزات نیازمند هزینه کرد ۸۰ میلیارد تومانی است و تداوم پروازها در گروی تأمین مالی و خریداری این تجهیزات است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های عملیاتی فرودگاه همدان را می‌توان تقریباً بدون نقص دانست، افزود: در بخش‌هایی چون استارتر، ژنراتور برق زمینی، تهویه هوا، بالابر ویلچر، پلکان، ذخیره ساز آب آشامیدنی، تسمه نقاله و غیره این فردوگاه تقریباً تجهیزاتی ندارد.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه خدمات هندلینگ فرودگاه‌ها عموماً از سوی بخش خصوصی ارائه می‌گردد، اظهار کرد: درحال حاضر، فرودگاه همدان تجهیزات هندلینگ ندارد.

حسینی یادآور شد: تجهیزات مربوطه نیازمند هزینه کرد ۸۰ میلیارد تومانی است که این موضوع برای بخش خصوصی به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه برای پروازهای حج که به این امکانات نیاز بود، تجهیزات ایران ایر از کرمانشاه موقتاً به همدان منتقل و به کار گیری شد و برای پروازهای نجف نیز این خدمات در برخی موارد با تجهیزات امانی به انجام رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: اصلی ترین مشکل فرودگاه همدان نداشتن تجهیزات هندلینگ است و تداوم پروازها در گروی تأمین مالی و خریداری تجهیزات در حوزه هندلینگ یعنی خدمات زمینی پرواز است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ