لامبورگینی Temerario معرفی شد؛ جانشین هیبریدی و ۹۲۰ اسب‌بخاری اوراکان با شتاب ۲٫۷ ثانیه و سرعت ۳۴۰ کیلومتربرساعت

اقتصاد ایران: تمراریو، جانشین هیبریدی و ۹۲۰ اسب بخاری اوراکان با طراحی چشمگیر و شتاب ۲٫۷ ثانیه‌ای رونمایی شد.

سرانجام لامبورگینی جدیدترین سوپراسپرت خود را معرفی کرد. «تمراریو» شاهکار جدید ایتالیایی‌ها برای جانشینی اوراکان است؛ خودرویی که موتور کاملاً جدید V8 در دل آن غرش می‌کند و انبوهی از فناوری‌های پیشرفته‌ را برای به حداکثر رساندن لذت رانندگی به‌کار می‌گیرد.

موتور V8 کاملا جدید در کنار سه موتور برقی

لامبورگینی، تِمِراریو را یک خودرو برقی‌سازی‌شده‌ی عملکردمحور یا HPEV می‌نامد که از سیستم پلاگین هیبریدی با موتور V8 چهار لیتری توئین توربو و سه موتور برقی بهره می‌برد. مجموع قدرت خودرو ۹۲۰ اسب بخار است و تنها در ۲٫۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. حداکثر سرعت خودرو ۳۴۰ کیلومتربرساعت است.

لامبورگینی می‌گوید موتور میل‌لنگ تخت V8 جدیدش را از صفر توسعه داده است و دو توربو شارژر با حداکثر فشار 36psi آن را تقویت می‌کنند. سرسیلندرهای آلومینیومی و میله‌های اتصال تیتانیومی به کاهش وزن کمک می‌کنند، استفاده از فناوری DLC در سیستم تایمینگ سوپاپ باعث می‌شود تا موتور بتواند به حداکثر ۱۰ هزار دوربردقیقه برسد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو لامبورگینی تمراریو
Lamborghini

سه موتور برقی که با روغن خنک می‌شوند، به موتور V8 کمک می‌کنند. لامبورگینی موتور برقی عقب را بین موتور و گیربکس دو کلاچه‌ی هشت سرعته به‌صورت عرضی قرار داده است. این موتور برقی به تنهایی ۱۵۰ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. دو موتور دیگر که روی محور جلو قرار دارند، چرخ‌های جلو را به‌حرکت در می‌آورند و هر کدام ۸۲ اسب بخار تولید می‌کنند.

نمای سه‌چهارم عقب لامبورگینی تمراریو
Lamborghini

تمراریو از سیستم چهارچرخ‌محرک بهره می‌برد، اما حالتی به‌نام «دریفت» وجود دارد که گشتاور در چرخ‌های عقب را در سه سطح مختلف توزیع می‌کند. طبیعتاً حالت لانچ کنترل نیز برای هیولای جدید ایتالیایی‌ها وجود دارد.

نمای جانبی لامبورگینی تمراریو
نمای بالایی لامبورگینی تمراریو
دماغه‌ی لامبورگینی تمراریو

باتری‌پک تمراریو ظرفیت ۳٫۸ کیلووات‌ساعتی دارد. با اتصال به شارژ AC سنتی با حداکثر توان ۷ کیلووات، می‌توان باتری را در ۳۰ دقیقه شارژ کرد. به‌لطف بازیابی نیروی حاصل از ترمز یا استفاده از موتور V8 نیز باتری خودرو ظرف ۶ دقیقه شارژ می‌شود. امکان رانندگی در حالت تمام برقی وجود دارد؛ اما لامبورگینی دامنه‌ی حرکتی خودرو در این حالت را اعلام نکرده است.

از نظر ظاهری، تِمِراریو شبیه ترکیبی از ریوولتو و اوراکان است. چراغ‌های بسیار باریک جلو بخش کوچکی از هر گوشه‌ی کاپوت را اشغال می‌کنند و چراغ‌های راهنمای ۶ ضلعی زیر آن‌ها قرار دارند. تمِراریو در جلو و عقب به‌ترتیب از رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی فیبرکربنی یا فورج‌کاری‌شده بهره می‌برد.

نمای جلویی خودرو لامبورگینی تمراریو از بالا
نمای جلویی خودرو لامبورگینی تمراریو
نمای سه‌چهارم جلو خودرو لامبورگینی تمراریو

تمراریو از نمای جانبی به اندازه‌ی اوراکان چشمگیر است. یک ورودی هوای آیرودینامیک بزرگ‌تر در جلوی چرخ‌های عقب، نیروی روبه‌پایین (داون‌فورس) را نسبت‌به اوراکان Evo تا ۱۰۰ درصد بهبود می‌بخشد.

تمراریو نسبت‌به اوراکان بسیار آیرودینامیک‌تر است

پکیج کاهش وزن Temerario Alleggerita با بال عقب بزرگ‌تر، پوشش‌های منحصر‌به‌فرد سپر و رینگ‌های فیبر کربنی و افزایش ۱۵۸ درصدی داون‌فورس نسبت‌به اوراکان Evo و کاهش وزن ۲۴ کیلوگرمی نسبت‌به تمراریو استاندارد قابل سفارش است. با سفارش پکیج Carbon Pack با دیفیوزر عقب، قاب آینه و ورودی‌های هوای جانبی فیبرکربنی، حدود دو کیلوگرم دیگر از وزن خودرو کاهش می‌یابد.

زیر بدنه‌ی چشم‌نواز تمراریو پلتفرم سبک وزن جدیدی وجود دارد. به جای ساختار آلومینیومی و فیبر کربنی اوراکان، شاسی تمِراریو کاملاً آلومینیومی است. این امر منجر به کاهش ۵۰ درصدی استفاده از مواد، کاهش ۸۰ درصدی اتصالات جوش حرارتی و افزایش ۲۰ درصدی استحکام پیچشی خودرو می‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند.

کابین مملو از نمایشگر و فناوری‌های پیشرفته

کابین خودرو لامبورگینی تمراریو
Lamborghini
کابین خودرو لامبورگینی تمراریو
صندلی‌های خودرو لامبورگینی تمراریو
کابین خودرو لامبورگینی تمراریو

داخل کابین تمراریو طرحی به سبک کابین خلبان دارد که پر از عناصر ۶ ضلعی است. فضای سر نسبت به اوراکان حدود سه سانتی‌متر و فضای پا حدود ۲۰ سانتی‌متر بهبود یافته است. لامبورگینی می‌گوید حتی یک بازیکن بسکتبال با قد ۱٫۹۸ متر می‌تواند در این خودرو کلاه ایمنی بپوشد.

صفحه‌نمایش لمسی عمودی ۸٫۴ اینچی مرکز داشبورد را زینت می‌دهد، جلوی راننده نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی قرار دارد. سرنشین جلو نیز از صفحه‌نمایش لمسی ۹٫۱ اینچی بهره‌مند می‌شود.

لامبورگینی هنوز قیمت خودرو سوپراسپرت جدیدش را اعلام نکرده است؛ بعید نیست که برچسب قیمتی بیش از نیم‌میلیون دلاری را برای تمراریو شاهد باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ