حوزه معادن سنگ نیاز به جهش تولید با مشارکت مردم دارد

اقتصاد ایران: مشهد- عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: حوزه معادن سنگ نیاز به جهش تولید با مشارکت مردم دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی فضایلی ظهر جمعه در جریان بازدید از نمایشگاه سنگ در مشهد اظهار کرد: اگر ما بتوانیم سنگ‌ها را به صورت خام صادر نکنیم ارزش افزوده آن افزایش پیدا می‌کند و حتماً برای کشور می‌تواند یک تولید همراه با ثروت بالایی داشته باشد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: اگرچه بحث معدن در کشور یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مستعدی برای کار است اما متأسفانه بسیاری از این ظرفیت‌ها بلا استفاده و معطل مانده است.

وی با اشاره به آن که چندین بار مقام رهبری در دیدارهای مختلف به حوزه معدن اشاره کردند، افزود: ایشان فرمودند، این حوزه می‌تواند برای کشور تولید ثروت و اشتغال کند.

فضایلی ادامه داد: به هر حال این موانع بر سر راه بوده است که ظرفیت‌های بسیار عظیمی در همه بخش‌های معدنی کشور آن طور که باید و شاید مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: این نمایشگاه‌ها می‌تواند ظرفیت‌هایی که در حوزه سنگ وجود دارد را بهتر به مسؤولان و مردم معرفی و همچنین بستری را برای توجه بیشتر سرمایه‌گذاری فراهم کند.

وی تاکید کرد: به خصوص با توجه به شعار سال که «سال جهش تولید و مشارکت مردم» است از جمله حوزه‌هایی است که می‌توانیم تجربه کنیم و شاهد این جهش تولید در حوزه معدن باشیم.

فضایلی یادآور شد: با ادامه شعار سال که بحث مشارکت مردم است باید بخش‌های مختلف مشارکت مردم را تسهیل کنیم.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی با تشکر از تلاش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد جهت برپایی نمایشگاه‌های موفق، خاطر نشان ساخت: حوزه سنگ نیز جز حوزه‌هایی است که در دنیا سرمایه‌گذاری زیادی بر روی آن شده است و ما هم خوشبختانه در کشور از ظرفیت‌های خیلی خوبی برخوردار هستیم که اگر انواع سنگ‌هایی که در حوزه ساختمان، سنگ‌های تزئینی و… وجود دارد فناوری‌های لازم بر روی آن انجام و سپس مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، می‌تواند بسیار ارزآور باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ