سدان اسپرت آکورا Integra Type S معرفی شد؛ تهاجمی‌تر و سبک‌تر از مدل استاندارد

اقتصاد ایران: واحد تیونینگ HRC از سدان اسپرت و قدرتمند آکورا Integra Type S پرده برداشت که برخی تغییرات ظاهری را تجربه کرده و سبک‌تر شده است.

HRC به‌عنوان بخش مسابقه‌ای هوندا تغییراتی روی خودرو آکورا اینتگرا تایپ S انجام داده است. این خودرو که برای هفته‌ی خودرو Monterey آماده شده، دورنمایی از خودروهای با عملکرد بالای این شرکت ژاپنی را نشان می‌دهد. اینتگرا تایپ S HRC پروتوتایپ در حقیقت یک نسخه‌ی قدرتمند از مدل استاندارد است.

از آشکارترین ویژگی‌های آکورا Integra Type S، ارتقاءهای آیرودینامیکی آن است. این خودرو دارای یک اسپلیتر جدید، دریچه‌های بزرگ‌تر در کاپوت، رکاب جانبی جدید و برجسته و یک بال بزرگ قابل تنظیم در پشت است.

طراحی باله‌ی عقب اینتگرا تایپ S پروتوتایپ شبیه‌به چینش باله‌ی آیرودینامیکی اینتگرا S مسابقه‌ای است و طبق ادعای آکورا، این باله هم نیروی پایین‌برنده و هم پایداری در سرعت‌های بالا را نسبت‌به نسخه‌ی عادی این خودرو فراهم می‌کند.

آکورت اینتگرا Type S HRC
Acura

آکورا موفق شده تا با کاپوت جدید از جنس فیبر کربن، تغییراتی در بخش در عقب، صندلی‌های Recaro در جلو و حذف صندلی‌های عقب، ۹۰ کیلوگرم از وزن خودرو کم کند. به جای صندلی‌های عقب، یک قطعه‌ی مسدودکننده از جنس فیبر کربن و تقویت‌کننده‌های اضافی شاسی به رنگ زرد قرار داده شده است.

آکورا برای سبک‌سازی بیشتر، سیستم تهویه هوا را حذف کرده است. با توجه به اینکه وزن استاندارد Type S حدود ۱۴۶۰ کیلوگرم است، کاهش ۹۰ کیلوگرمی در اینجا قابل توجه است.

لاستیک‌های استاندارد جای خود را به لاستیک‌های پیرلی P-Zero Trofeo Rs داده‌اند که برای پیست مسابقه مناسب‌تر هستند. این لاستیک‌ها روی رینگ‌های جدید فورج کاری شده نصب شده‌اند که به اینتگرا S HRC پروتوتایپ، ۳۰ میلی‌متر عرض اضافی در جلو و عقب می‌دهد.

در پس چرخ‌ها، روتورهای ترمز دو تکه‌ی جدید به همراه کالیپرهای شش پیستونی برمبو در جلو قرار گرفته‌اند. از نظر شاسی، اینتگرا نوع S HRC پروتوتایپ دارای کمک‌فنر قابل تنظیم است که ارتفاع سواری را ۱۵ میلی‌متر کاهش می‌دهند. سرکمک‌ها از خودرو مسابقه‌ای اینتگرا Type S اقتباس شده و یک آنتی‌رول‌ بار قابل تنظیم عقب نیز وجود دارد.

مقالات مرتبط
  • آکورا NSX تایپ S مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه هیبرید ۶۰۰ اسب بخار معرفی شد
  • رشد ۱۷درصدی فروش هوندا به‌لطف افزایش تقاضا برای خودرو و موتورسیکلت؛ ۳۷ میلیارد دلار در سه‌ماه

پیشرانه‌ی اینتگرا تایپ S HRC پروتوتایپ افزایش قدرتی نداشته اما موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژدار از یک اینترکولر بزرگ‌تر، خنک کننده‌های دوقلوی روغن و سیستم اگزوز خودرو مسابقه‌ای اینتگرا Type S بهره‌مند است.

آکورت اینتگرا Type S HRC
آکورت اینتگرا Type S HRC
آکورت اینتگرا Type S HRC
آکورت اینتگرا Type S HRC
آکورت اینتگرا Type S HRC
آکورت اینتگرا Type S HRC از نمای جلو
نمای عقب آکورت اینتگرا Type S HRC
نمای جلو آکورت اینتگرا Type S HRC

آکورا هنوز صحبتی از قیمت و یا دسترسی به قطعات اینتگرا تایپ S HRC پروتوتایپ نکرده است. انتظار می‌رود تا HRC لوازم استفاده شده برای ارتقای این مدل را به‌صورت جداگانه برای مدل Type S عرضه کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ