مسجد محور خدمات فرهنگی و اجتماعی است

اقتصاد ایران: لامرد- امام جمعه لامرد گفت: روزی تمامی برنامه ها در مساجد شکل می گرفت و حضور پررنگ خانواده ها و فرزندان در مساجد فعال بود الان هم باید همه خدمات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در مسجد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد آزاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز لامرد با بیان اینکه عقب نشینی در مقابل دشمن اگر بدون مبنی باشد شامل عذاب و غضب الهی می‌شود، گفت: با توجه به آیه قرآن اگر با کفار در یک جنگ بودید پشت نکنید و فرار نکنید بلکه جلوی دشمن بیاستید.

وی ادامه داد: دشمن، دشمنی خود را می‌کند و با نیرنگ‌ها و فشارهای مضاعف کار خود را به پیش می‌برد و در فضای جامعه امروزی کم و بیش شبهه‌ای وجود دارد و در فتنه‌های آخرالزمان گریبان مؤمنین هم می‌گیرد و مؤمنین باید دستان خود را در دستان ولایت قرار دهند.

آزاد با بیان اینکه در این دوران اهل ایمان هم منحرف می‌شوند و نگاه نسبت به ولی جامعه عوض می‌شود و باید خیلی مواظب بود و هواسمان به این مسئله مهم ولایت باشد، گفت: در جنگ روانی قرار گرفته‌ایم که آیا جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی قرار بر حمله به اسرائیل انجام می‌دهد یا خیر؟, و همه ملت منتظر خونخواهی فرماندهان جبهه مقاومت هستند.

وی ادامه داد: وقتی که هر شب صهیونیسم‌ها مجبورند آب و نان را بردارند و در مخفیگاه‌ها پناه ببرند و دسترسی به هیچ چیزی نداشته باشند و یا اینکه سرمایه‌های مالی و بورس و… به اقرار خودشان متضرر می‌شوند و چندین تریلیون دلار ضرر کرده‌اند و وقتی آمریکا مجبور است برای تأمین امنیت اسرائیل برای جابجایی هواپیمای غول پیکر میلیون‌ها دلار هزینه کند، این خودش یک جنگ است.

امام جمعه لامرد تاکید کرد: وقتی فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی یا تعلیق، یا تعطیل شده و خیلی از شرکت‌های هواپیمایی دیگری قراردادی ندارند و وقتی هیچ صهیونیستی حاضر نیست دوباره به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کند یعنی جنگ شروع شده است.

حجت الاسلام آزاد بیان کرد: وقتی ۵۰۰ هزار نفر از سرزمین‌های فلسطین اشغالی فرار کرده‌اند، و وقتی که دستور تخلیه بنادر و کارخانجات را صادر کرده‌اند، سرمایه‌های اقتصادی از بین رفته و تعطیل شده، وقتی ذلیلانه کشورهای اروپایی از جبهه مقاومت خواهش می‌کنند به نظر شما حمله شروع شده یا نشده است؟ قطعاً یعنی جنگ شروع شده است.

وی ادامه داد: حمله فقط، حمله روانی نیست، و نباید فقط موشک را دید، بلکه همه موارد سرنوشت دولت جعلی را تعیین تکلیف می‌کند و کنار هم قرار بگیرد نتیجه اثربخش تر خواهد بود.

امام جمعه لامرد با بیان این مطلب که انتقام سخت رقم خواهد خورد و نابودی اسرائیل را همه خواهیم دید تصریح کرد: یقیناً نابودی اسرائیل نزدیک است و این جنگ روانی و ابهت پوشالی که لشکر منحوس صهیونیستی ایجاد کرده از بین خواهد رفت و نباید از این میدان ترسید و فرار کرد.

امام جمعه لامرد اظهار کرد: رئیس جمهور محترم با یک نگاه جامعی وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کردند و مجلس باید وظیفه خود را به نحو شایسته انجام دهد و و وزرایی که امین نظام، و زره‌ای نسبت به مبانی نظام زاویه‌ای نداشته باشند و محکم و قوی باشند را تأیید کنند.

وی ادامه داد: امید است هرچه سریع‌تر وزرا مشخص شوند و همان‌طوری که رئیس جمهور محترم هم گفتند سند برنامه هفتم را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهند و به خوبی اجرا کنند.

خطیب جمعه لامرد به سالروز حمله رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت: این روز را به نام مسجد نامگذاری شده و مسجد محور تحول همه عالم است و در تمامی زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و.... اثرگذار است.

وی گفت: شروع اسلام توسط پیامبر با مسجد بوده، و یا اینکه امام راحل فرمودند مساجد سنگر است و شروع این انقلاب نیز از همین مساجد بوده و محور ظهور امام زمان نیز سه مسجد (مسجدالحرام، مسجدالاقصی، مسجد کوفه و سهله) است.

خطیب جمعه لامرد بیان کرد: مسجد کوفه مقر حکومت حضرت ولی عصر (عج) است و این نگاه تمدنی به مسجد است و در مدیریت جامعه وجود مسجد مهم و اساسی است و نگاه دقیق دینی نسبت به مساجد در منطقه کمرنگ شده است.

او افزود: روزی تمامی برنامه‌ها در مسجد شکل می‌گرفت و حضور پررنگ خانواده‌ها و فرزندان در مساجد بود که هم اکنون کمرنگ شده است و اگر می‌خواهیم در زمینه سازی ظهور حضرت فعال باشیم باید به مساجد برگردیم.

وی گفت: منبع همه خدمات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی باید مسجد باشد و خداوند توفیقی عنایت کند از زمینه سازان ظهور امام زمان باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ