مشکلات اسناد زمین های بیت المال درگناوه با جدیت بیشتری رسیدگی شود

اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: رسیدگی به مشکلات مربوط به اسناد زمین‌های بیت المال در گناوه وظیفه همه نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و قضائی را سنگین‌تر می‌کند و باید نظارت و رصد بیشتری انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین یک حرکت دسته جمعی به سوی امام (ع) و حجت الهی و نسبت گسترده با موضوع مهدویت و نهضت جهانی و تأسیس تمدن اسلامی و توحیدی و الهی دارد.

اربعین رسانه بین المللی در معرفی نهضت عاشورا

امام جمعه گناوه افزود: اربعین رسانه بین المللی منحصر به فرد برای معرفی امام حسین (ع) و جهانی سازی حماسه و نهضت خونین عاشورا و جمعیت بشری بی نظیر در عالم هستی است.

وی با بیان اینکه یکی از پیش نیازهای ظهور منجی عالم بشریت شناخت امام حسین (ع) است، گفت: مردم باید امام حسین (ع) را بشناسند تا بتوانند امام عصر (عج) را نیز بشناسند و آشنایی با حماسه نهضت امام حسین (ع) پیش نیاز آشنایی با مهدویت است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه در این ایام به طور ویژه باید یاد همه شهدا را زنده نگه داریم، افزود: امروز اگر جمعیت میلیونی در پیاده روی اربعین حضور می‌یابند، باز شدن مسیر این همایش عظیم برای زائران به برکت فداکاری‌ها، تلاش‌ها، ایثارگری‌ها و خون پاک شهدا، آزادگان و ایثارگران و رزمندگان است.

وی ادامه داد: زائرانی که در این ایام در پیاده روی اربعین حضور می‌یابند به عنوان نایب شهدا باشند و به نیابت از همه آنها در این سفر معنوی شرکت کنند.

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی مبتنی بر عقلانیت و شجاعت خواهد بود

امام جمعه گناوه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضا کنگره عظیم شهدا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رهبر معظم انقلاب به تعبیری از آیه ۱۵ و ۱۶ سوره انفال قرآن اشاره کرده و فرمودند که «عقب نشینی غیر تاکتیکی در هر میدان چه عرصه نظامی، سیاسی و اقتصادی غضب الهی را به دنبال دارد.»

وی ادامه داد: فرمایش رهبری در اینجا اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارد و یک قاعده کلی را بیان می‌فرمایند.

امام جمعه گناوه با اشاره به پاسخ ایران به ترور شهید هنیه و اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی گفت: قطعاً پاسخ ایران اسلامی، به جنایت رژیم صهیونیستی در فرصت مناسب، قاطع، دوراندیشانه و مبتنی بر عقلانیت و شجاعت خواهد بود.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: ایران اسلامی به دنبال تنش و درگیری فراگیر در منطقه نیست اما این را حق مشروع خود می‌داند که پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی و حامیان آنها بدهد.

همه باید به دولت کمک کنند

وی با اشاره به ارائه فهرست پیشنهادی وزرا از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ترکیب پیشنهادی نشان می‌دهد که رئیس جمهور به دنبال یک وفاق ملی است اگر چه بسیاری به این ترکیب پیشنهادی انتقاد کرده‌اند اما شعار رئیس جمهور از ابتدا نیز همین بود که از همه فرصت‌ها و افراد که شرایط را دارند استفاده کنند.

امام جمعه گناوه گفت: همانگونه که خود رئیس جمهور نیز بیان کردند باید بگذارند تا رئیس جمهور با اعتقادی که دارند و جلسات متعددی که با کارشناسان در ارتباط با کابینه پیشنهادی داشته‌اند در همین مسیر حرکت کنند و همه نیز باید در این مسیر کمک کنند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: بر اساس فرمایش رهبری در حال حاضر وظیفه فوری مجلس کمک به کابینه دولت است و موفقیت دولت موفقیت همه و نظام است لذا همه باید کمک کنند تا شاهد ریل گذاری و سیاست گذاری با مدیریت اجرایی خوب در کشور و حل مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی باشیم.

نقش برجسته زنان و دختران ورزشکار ایرانی در المپیک

وی با اشاره به برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس با تقدیر و تبریک به ورزشکاران کشورمان گفت: جوانان و ورزشکاران ایران اسلامی در این مسابقات توانستند با کسب مدال‌های رنگارنگ دل مردم را شاد کند.

وی گفت: نقش برجسته زنان و دختران ورزشکار ایرانی در این مسابقات از نکات مهم این دوره از مسابقات بود که با متانت و حفظ حجاب توانستند افتخار آفرینی کنند و امید است که بتوان زمینه را برای درخشش بهتر زنان و دختران کشور فراهم کرد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: این کاروان به عنوان کاروان خادم الرضا (ع) پا به عرصه این رقابت‌ها گذاشت و قطعاً حمایت‌های دولت سیزدهم باعث درخشش ورزشکاران شد و دولت چهاردهم نیز این راه پرافتخار را ادامه خواهد داد.

مسجد به عنوان محور انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد اظهار داشت: از اقدامات مهم در زندگی پیامبر اسلام (ص) بعد از هجرت از مکه به مدینه مسجد قبا را بنا نهاد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه مسجد به عنوان محور انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شد و جوانان و رزمندگان از این مساجد به میدان‌های جنگ حق علیه باطل اعزام شدند و امام راحل (ره) مسجد را سنگر معرفی کردند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: مسجد مهمترین محل برای تحقق تربیت فرزندان است و اگر فرزندان ما با مسجد ارتباط بگیرند و در بسیج و پایگاه‌ها حضور یافتند تربیت دینی و اسلامی خواهند داشت که باید به این نکته مهم توجه جدی کرد.

لزوم صرفه جویی در مصرف برق

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به گرمای هوا و لزوم مصرف صحیح برق گفت: با توجه به گرمای هوا در سراسر کشور به ویژه در این منطقه گرمسیر، کمبود برق و مصرف بالای انرژی همه باید در مصرف صحیح برق همکاری و از مصرف بی رویه خودرای کنند تا بتوان تابستان را بدون مشکل سپری کرد.

مشکلات سند زمین‌های بیت المال با جدیت بیشتری پیگیری شود

امام جمعه گناوه با اشاره به مشکلات برای اسناد متعلق به زمین‌های بیت المال در گناوه گفت: رسیدگی به مشکلات مربوط به زمین خواری و اسناد زمین‌های بیت المال در گناوه وظیفه همه نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و قضائی را سنگین‌تر می‌کند.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: ادارات مربوطه که باید دفاع کنند در این زمینه اقدام جدی تری کنند و مسئولان در این زمینه بیشتر دقت و دفاع کنند.

وی گفت: رئیس کل دادگستری استان و قضات کمک کنند و نظارت و رصد بیشتری انجام شود و با جدیت و دقت بیشتری اقدام کنند.

وی گفت: این زمین‌ها متعلق به ملت و بیت المال و سرمایه شهرستان محسوب می‌شود و باید نظارت و رصد در این زمینه بیشتر شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در جایی که حق مردم باشد و افراد دارای سند باشند ما هم از حق مردم دفاع می‌کنیم اما اینکه دست روی دست بگذاریم تا افرادی با سندسازی، زمین‌های بیت المال و دولت را به نام خود نام گذاری کنند درست نیست و این مطالبه جدی مردم است که مسئولان پیگیری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ