سهل انگاری در آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها گناه است

اقتصاد ایران: سقز_امام جمعه سقز گفت: سهل انگاری در آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها گناه است و همه افراد باید حافظ محیط زیست و منابع طبیعی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا محمود ابن الخیاط در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سقز با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در عرصه منابع طبیعی اظهار کرد: کشاورزان و کسانیکه به مزارع و باغ‌ها می‌روند باید مراقب آتش‌هایی که برای چای و پخت و پز روشن می‌کنند باشند چرا که عدم توجه به این موضوع منجر به آتش‌سوزی حجیم و در نهایت نابودی زمین، گونه‌های گیاهی و خواهد شد.

وی افزود: کسانیکه موجب آتش‌سوزی می‌شوند باید در درگاه خداوند پاسخگو باشند چرا که منجر به سوختگی مراتع خواهند شد.

امام جمعه سقز عنوان کرد: باید همه ما در برابر محیط‌زیست و منابع طبیعی احساس مسؤولیت کنیم و اجازه ندهیم با سهل انگاری مراتع و جنگل‌ها به نابودی کشیده شود.

ماموستا ابن‌الخیاط همچنین به اهمیت نماز پرداخت و اذعان کرد: خواندن نماز پنج شرط دارد که یکی از شروط آن پاکی و طهارت است و باید مورد توجه باشد.

وی تمیزی بدن، لباس و محل اقامه نماز را نیز شرط اصلی اقامه نماز دانست و اضافه کرد: نماز باید به موقع خوانده شود و از موکول کردن نماز به زمان دیگر بپرهیزیم.

امام جمعه سقز اضافه کرد: خداوند در قرآن فرموده است «کسانیکه به خداوند ایمان آورده‌اند اگر بدون وضو نماز اقامه کنند نمازشان مقبول نیست» و در قیامت چهره مؤمنان براساس وضو و نمازشان شناخته می‌شود.

ماموستا ابن‌الخیاط گفت: پیامبر اسلام الگوی همه مسلمانان است و باید در غسل و وضو از پیامبر الگو بگیریم و از اصراف آب نیز بپردازیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ