کابینه پیشنهادی وعده رییس جمهور در خصوص دولت وفاق را نزدیک کرد

اقتصاد ایران: قم- امام جمعه قم گفت: از کابینه پیشنهادی که توسط رییس جمهور به مجلس معرفی شده می‌توان نتیجه گرفت که وی تلاش داشته تا وعده‌ای که در مورد دولت قول داده است را به عمل نزدیک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیان کرد: آزادگان در دوران اسارت لحظات سختی را متحمل شدند و امروز نیز راهنمای دیگران برای رسیدن جامعه به اهداف انقلاب اسلامی هستند.

خطیب جمعه قم با اشاره به روز مسجد گفت: پیامبر اسلام زمانی که به مدینه آمدند مسجد ساختند و اقدامات راهبردی و اجتماعی و سیاسی خود را از مسجد آغاز کردند و این مکان محلی برای حل مشکلات مردم شد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) نیز انقلاب خود را از مساجد و مدرسه آغاز کرد افزود: در انقلاب اسلامی ایران مساجد نقش بسیار مهمی دارد چرا که انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی و برپایی مشارکت مردمی بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به ایام اربعین حسینی بیان کرد: اربعین همه مناسبات اعم از جغرافیایی نژادی و قومی را به هم زده است و امروز بسیاری از مفاهیم جامعه شناختی از توصیف این رویداد عاجز هستند و به همین دلیل امام حسین علیه السلام فرمود ما ملت امام حسین علیه السلام هستیم.

خطیب جمعه قم گفت: اربعین حسینی بزرگترین اجتماع بشری است که در بستر یک واقعه تاریخی خود را تعریف کرده است.

وی افزود: اربعین حسینی مرزهای زمان و مکان را در هم شکسته است و حتی مرزهای زبانی را از میان برداشته است و زبان مشترک همه حب الحسین یجمعنا شده است.

تولید حرم مطهر حضرت معصومه (س) ادامه داد: اربعین مطالبه بشری برای ایجاد نظام صلح پایدار و تمدن نوین اسلامی و تشکیل امت واحده زیر پرچم قائم آل محمد (ص) است.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از این اسامی که از سوی رئیس جمهور معرفی شده است می‌توان نتیجه گرفت که وی تلاش داشته تا وعده‌ای که در مورد دولت وفاق داده است را به عمل نزدیک کند.

امام جمعه قم عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی امروز باید با شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب برای وزرا تعیین کرده است تکلیف تشکیل دولت جدید را در زمان کوتاهی مشخص کند.

آیت الله سعیدی در ادامه با اشاره به افتخار آفرینی کاروان المپیک ایران در مسابقات پاریس گفت: ورزشکاران ما در این دوره از مسابقات از ابعاد مختلف درخشش داشتند و نام این کاروان خادمان رضا علیه السلام بود و مدیون توجه دولت سیزدهم بوده است.

وی عنوان کرد: پیام تقدیر و تشکر ما همان پیام تقدیر رهبر معظم انقلاب است که از ورزشکاران، مربیان و فدراسیون‌های ورزشی، کمیته ملی المپیک که مایه شادی و سربلندی کشور شده‌اند سپاسگزاریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ