تبعیض و محرومیت در ورزش شهر چمران نمایان است

اقتصاد ایران: اهواز - امام جمعه شهر چمران گفت: ورزشکاران غیر شرکتی شهر چمران در گرمای بیش از۵۰ درجه بدون کولر در سالن ورزش می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام عارف ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: درخشش ورزشکاران کشورمان در رقابت‌ها المپیک ۲۰۲۴ پاریس را که موجب شادی دل مردم ایران شد را به این ورزشکاران، خانواده‌های آنان و ملت ایران تبریک عرض می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کاروان ایران با کسب ۱۲ مدال رنگارنگ در رده ۲۱ جهان ایستاد، افزود: ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بالاتر از کشورهایی نظیر سوئیس، بلژیک، دانمارک، ترکیه، پرتغال، آرژانتین، عربستان و قطر قرار گرفت.

امام جمعه چمران یکی از نکات مهم المپیک امسال را شکست تلاش جریان غربگرا دانست و تصریح کرد: اقدامات طیف همیشه ورشکسته اپوزیسیون برای تطهیر ورزشکاران ایرانی که به دیگر کشورها پناهنده شده اند و در جریان المپیک هیچ گونه افتخاری کسب نکردند، با شکست مفتضحانه ای مواجه شد.

وی حضور ورزشکاران خوزستانی در جمع مدال آوران المپیک را مایه افتخار دانست و اذعان کرد: استان خوزستان دارای ظرفیت‌های ورزشی بسیار زیادی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود. متأسفانه ورزش در استان خوزستان از جایگاه مهمی برخوردار نیست و باوجود ظرفیت‌های بسیار، اما ورزشکاران خوزستانی با کمترین امکانات و در سخت‌ترین شرایط در حال ورزش هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی به ورزش در شهر چمران اشاره و بیان کرد: در شهر چمران نیز باوجود ظرفیت‌های و استعدادهای بسیار زیاد نوجوانان و جوانان، همچنان شاهد تبعیض میان ورزشکاران شرکتی و غیر شرکتی هستیم. متأسفانه ورزشکاران غیر شرکتی برای استفاده از امکانات ورزشی شرکتی‌ها یا باید هزینه بسیاری پرداخت کنند و یا اصلاً اجازه استفاده ندارند. همچنین در زمینه اعزام به مسابقات و انجام برنامه‌های ورزشی متنوع، همیشه حق ورزشکاران غیر شرکتی که عمدتاً از ورزشکاران کم برخوردار هستند، خورده می‌شود.

امام جمعه چمران با بیان اینکه تبعیض شهر چمران بی داد می‌کند، افزود: حتی در زمینه ورزش نیز تبعیض وجود دارد و برخی از ورزشکاران مجبورند که برای استفاده از امکانات ورزشی به بندر ماهشهر و یا بندر امام بروند. این بی عدالتی و تبعیض نباید در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی تاکید کرد: سازمان و نهادهای ورزشی نیز در اختصاص سهمیه‌های ورزشی و توجه به ورزشکاران شهر چمران و روستاها نیز خیلی ضعیف عمل می‌کنند و عملکرد قابل قبولی ندارند.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: در حال حاضر ورزشکاران شهر چمران در سالن‌های ورزشی ورزش، می‌کنند، آیا این ظلم و تبعیض نیست؟

وی عنوان کرد: بارها به مسئولان ورزشی دولتی و شرکتی بابت حمایت از ورزشکاران و اعطای امکانات ورزشی به نوجوانان و جوانان کم برخوردار صحبت کرده ایم، اما نتیجه لازم حاصل نشده و کار به جای رسیده است که نهاد امامت جمعه باوجود اینکه باشگاه داری از وظایف او نیست، اما در حد توان خودش از ورزشکاران دو باشگاه کشتی و ووشو حمایت می‌کن.

خطیب جمعه چمران گفت: این ورزشکاران که عمده افراد کم برخوردار و با کمترین امکانات و بدترین شرایط، درحال ورزش هستند، و نتایج خیلی خوبی در سطح استان کسب کرده اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ